קטגוריה: תת-משפחתיות
גרסה: שברולט סוניק סדאן (1.4 ל') LT
מתחרות בולטות: מיצובישי אטראז', קיה ריו, יונדאי i25
מחיר הגרסה הנבחנת: 89,000 שקל (כ-80,000 שקל במבצעים – וכל הזמן יש מבצעים)
עיצוב ונראות
סופרמיני שנולדה כהאצ'בק וקיבלה תא מטען בהוראת מחלקת השיווק, כמעט תמיד תיראה לא באמת טוב. אבל הסוניק שרדה את השתלת הישבן בהצלחה יחסית, ולא נראית כמו מוטציה. החרטום אגרסיבי ומרשים, עם ארבעה פנסים תחת גבות זועמות וגריל שנראה קצת גדול על האוטו. במבט מהצד ומאחור היא נראית סבירה – לא יותר, לא פחות. סדאן-ליסינג-אוטומטית קלאסית, במיוחד בצבע כסף.
שברולט סוניק סדאן (1.4 ל'): מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
החרטום אגרסיבי ומרשים
פנים הרכב
פנים תא הנוסעים בסוניק שהתייצבה למבחן היה דו-גוני; אמנם האפור הוא שמשתלב עם השחור – לא צבעוני או עליז במיוחד – אבל עדיף בהרבה על השחור משחור האופייני לקטגוריה. העיצוב סביר אבל החומרים פשוטים ולא מרשימים, והתחושה שיוצר פנים הרכב בהקשר זה היא מעט בסיסית. גם איכות ההרכבה לא מצטיינת, וברכב ההדגמה הלא צעיר נשמעו פה ושם ציוצי פלסטיק. מערכת הקול המקורית כוללת צג קטן, שנראה מעט מיושן. לא כולם חיבבו את תצוגת המהירות הדיגיטלית בלוח המחוונים, שקשה לקריאה ביום כאשר האורות דולקים.
רמת האבזור טובה וכוללת בקרת שיוט, קישוריות בלוטות' מקורית לנייד (באיכות בינונית בלבד), כולל אפשרות לשמיעת מוזיקה, וחיבור USB למערכת הקול. נציין לטובה שפע של תאי אכסון כולל שני תאי כפפות.
המרחב בחלקו הקדמי של תא הנוסעים טוב בכל המדדים, וזה מאחור מפתיע לטובה. למרות בסיס הגלגלים הצנוע הוא מציע מרווחי ברכיים וראש טובים. אם תתאמצו, תוכלו להכניס שלושה ילדים אפילו עם מושבי הבטיחות. לא הכל מוצלח: בסיס המושב קצר והמסעד שלו נוטה מדי לאחור.
שברולט סוניק סדאן (1.4 ל'): מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
תא המטען פשוט עצום
הפתעה נוספת, גדולה במיוחד, נרשמה בגזרת תא המטען. הוא פשוט עצום, ומציע נפח של 502 ל' ומבנה עמוק ומאוד שימושי. יש לא מעט משפחתיות אמיתיות שהיו מתקנאות בתא המטען הזה.
נוחות נסיעה
הסוניק הפתיעה – לאחר ההתנסות שהייתה לנו עם הדגם שלפני מתיחת הפנים – עם נוחות נסיעה סבירה. בעיר היא מצליחה לטפל ברוב השיבושים, ורק כאשר השיבושים קשים המתלים מתקשים לטפל בהם, בייחוד זה האחורי. לא רק שהיא משתלטת על שיבושים קטנים, היא כמעט אף פעם לא מתרסקת, גם על רעים במיוחד. גם מחוץ לעיר היא מסתדרת היטב עם שיבושים קטנים, אבל זזה קצת על גלי כביש במהירות גבוהה.
התנהגות ובטיחות
התנהגות הכביש בטוחה במרבית הזמן, כל עוד לא תגזימו. אם כן תגזימו, תגלו שתוספת המשקל מאחור הפכה את התנהגות הכביש לפחות צפויה, אבל זה קורה רק כשבאמת מגזימים. ההגה קל מדי והבלמים בסדר. בקיצור, היא תצלח בלי דרמה כביש מפותל, אבל לא תגרום לכם לחזור ולעשות אותו שוב.
רמת הבטיחות של הסוניק גבוהה. היא זכתה (כהאצ'בק) לציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק העדכני של E-NCAP (לפני שינוי הדרישות במערכות האקטיביות), עם ציונים נאים במיוחד. לארץ היא מגיעה במפרט בטיחותי מלא הכולל שש כריות אוויר וכמובן בקרת יציבות.
שברולט סוניק סדאן (1.4 ל'): מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
רמת הבטיחות של הסוניק גבוהה
מנוע וביצועים
הסוניק הבסיסית מוצעת עם מנוע 1.4 ל' המספק 101 כ"ס ו-13.3 קג"מ, ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. יחידת הכוח הזו זימנה לנו שתי הפתעות, אחת טובה ואחת רעה; היא זריזה מהצפוי (שזה טוב) אבל בסל"ד גבוה, הנדרש כדי למצות את פוטנציאל הביצועים, המנוע רועש מאוד (וזה, אם לא ברור – רע).
בנסיעה רגועה המנוע לא מטריד את האוזן, אבל במצב זה רעשי הכביש מורגשים. בנוסף נתקלנו מדי פעם ברעידות כאשר הרכב עמד, ולא ברור אם זה המצב הנורמלי או תוצאה של תושבת מנוע/גיר שנמצאת לקראת סוף ימיה (הרכב, כאמור, היה וותיק למדי). תיבת ההילוכים בינונית, ולפעמים היא מעט הססנית ופחות חלקה מהצפוי. ברוב הזמן היא בסדר – אבל לא יותר. לתיבה יש גם אופציה לתפעול ידני, שמופעל באמצעות כפתור קטן ומאוד לא נוח על הבורר.
צריכת הדלק בשיוט עמדה על 16 ק"מ לליטר, ובימי המבחן המאומצים יותר נרשם ממוצע בינוני של 11 ק"מ לליטר.
שברולט סוניק סדאן (1.4 ל'): מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
יחידת כוח זריזה אך רועשת
תמורה
שברולט סוניק היא תת-משפחתית שיכולה להוות תחליף אמיתי למשפחתית – ובמחיר נמוך משמעותית ממנה. הסוניק היא פתרון טוב – ומצוין ביחס למחיר – למשפחה בת ארבע נפשות, ותוכל לשמש כלי רכב עיקרי גם למשפחה עם ילד נוסף. רמת האבזור טובה, המרווח בסדר ותא המטען ענק. בצד השלילה נרשמו תחושה בסיסית בתא הנוסעים, יחידת הנעה לא מעודנת ורועשת מאוד במאמץ וצריכת דלק בינונית.
הסוניק היא קנייה טובה גם במחירה הרשמי, שהוא אחד הזולים בקטגוריה. אבל לא פעם, ונכון יותר כמעט תמיד, תוכלו למצוא את הסוניק במבצע כזה או אחר, עם הנחות שיכולות להגיע ליותר מ-10,000 שקל(!); נכון לכתיבת שורות אלו, היא מוצעת ב-84,000 שקל. במחירי המבצע, אין ספק שמדובר בעסקה מאוד מוצלחת למי שרוצה רכב חדש למשפחה.
ציון (1-5) 4 (במחיר מבצע)
שברולט סוניק סדאן (1.4 ל'): מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו