קטגוריה: מיניוואנים קומפקטיים

גרסה: קיה קארנס, 2.0 ל' אוט', LX

מתחרות בולטות: טויוטה ורסו, שברולט אורלנדו, סיטרואן C4 פיקאסו

מחיר הגרסה הנבחנת: 149,900 שקל

הדור השלישי (סוף 2012) של קיה קארנס הגיע אלינו לפני קצת יותר משנה. אנחנו התרשמנו ממנו לטובה, אבל הוא לא הצליח להתרומם באמת בטבלת המכירות. מיניוואן קומפקטי לשבעה הוא לא כלי נחשק במיוחד, כנראה. כעת נותנת קיה ישראל זריקת מרץ לדגם בדמות גרסה מוזלת שהופכת אותו למיניוואן הזול בישראל.

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על קיה קארנס חייג ל-3262* או לחץ כאן

עיצוב ונראות
בגרסה המוזלת הקראנס מוותר על החישוקים הקלים הנאים המוחלפים בכיסויי פלסטיק פשוטים למראה ועל פנסי הערפל, וזה הכל בערך. הקווים המפוסלים של מר שרייר ממשיכים להרשים, ואפילו בגרסת הבסיס בצבע כסף-ליסינג פשוט לכאורה הקארנס נראה מאוד "נכון". לא פורץ גבולות, אבל נאה למדי ובעל פרופורציות טובות כמעט מכל זווית.
קיה קארנס (LX): מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
קיה קארנס. העיצוב מוצלח, גם אם אינו פורץ דרך

פנים הרכב
כניסה לתא הנוסעים תחשוף לא מעט וויתורים על פריטי אבזור. ביחס לגרסה הבכירה יותר, נגרעו מהמצבה הפריטים הבאים: חלונות כהים, בקרת אקלים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, דיבורית בלוטות', מצלמת נסיעה לאחור (כולל חיישני חנייה), חיישני גשם, חיישני תאורה וציפוי עור לגלגל ההגה. מעבר למחסור באותם פריטי אבזור, זהו אותו הקארנס – וזה אומר עיצוב נקי שמוכר לנו משאר דגמי המותג, בעיקר חומרים טובים (אך לא תמיד רכים עם פלסטיקה נוקשה) והרכבה הדוקה.

נכון, רשימת האבזור החסר ארוכה למדי, אך הקארנס עדיין מגיע עם מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך, מערכת שמע מקורית (כולל שליטה מגלגל ההגה) ואבזור הבטיחות המלא של הגרסאות המוכרות. למרות הוויתורים בתחום האבזור, הקארנס אינו יוצר תחושה דלה בתא הנוסעים, ומלבד הדיבורית לא חשנו בחסרון של שאר המערכות.
קיה קארנס (LX): מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
הקארנס המוזל מוותר על מסך המגע ועל בקרת האקלים
המרחב לנוסעים מלפנים טוב, וכך גם בשורת המושבים השנייה שכוללת שלושה מושבים נפרדים (אך מעט נמוכים) ופתחי אוורור. שורת המושבים השלישית, כמקובל בקטגוריה, מתאימה לילדים בלבד. תא המטען נדיב בנפחו (492 ליטר) ובעל מבנה שימושי, אך כאשר השורה השלישית פתוחה הוא כמעט ונעלם (103 ליטר).
נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה סבירה לרכב מסוגו, אך לא מרשימה בפני עצמה. הקארנס מכויל על הצד הנוקשה, ובמהירויות נמוכות בתוך העיר הוא מתקשה לטפל בשיבושים הקטנים. מחוץ לעיר, עם העלייה במהירות, הנוחות משתפרת אך לא מספיק; הקארנס לא סופג היטב פסים רוחביים ובליטות קטנות בכביש. רעשי הרוח והכביש נשמרים ברמה סבירה.

התנהגות ובטיחות
לקארנס התנהגות כביש בטוחה ומאוזנת עם נטייה לתת היגוי במגבלות האחיזה שלו. הוא מגיב היטב להרפיה מדוושת התאוצה ומהדק קלות את קו הפנייה. ההגה יוצר בזמן ההפניה תחושה מלאכותית והוא קל ומעורפל – גם במצב הקשיח ביותר – ומקלקל את החבילה הדינמית הטובה למדי. הבלמים עושים עבודה טובה. לקארנס ציון ריסוק של 5 כוכבים מ-E-NCAP.
קיה קארנס (LX): מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
נוחות נסיעה סבירה והתנהגות כביש בטוחה
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה מוכרת לנו משאר גרסאות הקארנס; מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל' (166 כ"ס, 21.5 קג"מ) ותיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. הנתונים על הנייר נאים עם 10.8 ש' ל-100 קמ"ש – והביצועים טובים גם במציאות. בדרך כלל לא צריך לאמץ את המנוע כדי לקבל קצב התקדמות נאה, למרות שאת עיקר כוחו מפיק המנוע מעבר ל-4500 סל"ד. התיבה פועלת בצורה חלקה ומגיבה היטב לפקודות הנהג. התלונה העיקרית נוגעת לרעש לא נעים שחודש לתא בסל"ד גבוה, אבל פרט לכמה קטעים הרריים ארוכים הרעש הזה לא הפריע. צריכת הדלק עמדה על 9.7 ק"מ לליטר, נתון לא רע בהתחשב באופי הנהיגה.

תמורה
הקארנס המוזל מצליח להימנע מלהעניק לנהג ולנוסעים את תחושת ה"חסכו עלי". נכון שיש כאן וויתור על פריטי אבזור רבים אך הוא עדיין שומר על רמת אבזור נאותה, בדגש על אבזור הבטיחות. בשאר הבחינות מדובר באותו קיה קארנס מוכר שמבצע את מרבית המטלות בצורה טובה, גם אם אינו מבריק בשום תחום, ופחות מרשים מול התחרות הצעירה בסגמנט, ממכוניות כמו ה-C4 פיקאסו.

במחירו הנוכחי של גרסת הבסיס לקארנס (149,900 שקל) קשה לנו לחשוב על פתרון משתלם יותר להסעת שבעה נוסעים – עם יחס נוסע-לשקל חסר תחרות, ובלי פשרות בתחומים החשובים.
קיה קארנס (LX): מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו