איתחרות "אוטו השנה 2015" הגיעה היום לסיומה. ההצבעה נסגרה ביום חמישי, קולות העיתונאים והגולשים נספרו, אחוזים חושבו – ויש לנו תוצאות. כזכור, מלבד התחרות הראשית, על תואר "אוטו השנה 2015", נערכה גם תחרות בקטגוריות שונות – קטנות (מיני וסופרמיני), למשפחה (מיקרוואנים, רכבי פנאי קטנים ומשפחתיות), מנהלים (רכבי פנאי קומפקטיים, רכבי פרימיום קומפקטיים ומשפחתיות גדולות), חדשני (מכוניות שהציגו טכנולוגיה חדשנית ומעניינת) וקנית השנה (נו, לא צריך להסביר, נכון?).

נתחיל מהקל אל הכבד – המכונית הקטנה הנבחרת היא יונדאי i10, בזכות איכות החיים הטובה יחסית שהיא מצליחה להעניק למרות הממדים הקטנים. מעניין לציין שאחותה, הפיקנטו (ליונדאי נתח נכבד במניות קיה, והן חולקות מכלולים רבים), רבת המכר של הקטגוריה בשנים האחרונות, זכתה לנתח נכבד מהצבעות הקהל.
אוטו השנה 2015 – יש לנו זוכה!
צילום: אילן קליין | וידאו: דימה קונופליוב
יונדאי i10. הקטנה הנבחרת ל-2015 (צילם: בן חסון)

המכונית המשפחתית הנבחרת היא פיג'ו 308, המשפחתית החדשה של פיג'ו, שמציעה טכנולוגיה עדכנית (אם כי לא פורצת דרך), איכות בניה טובה והתנהגות כביש משעשעת. כל אלו זיכו אותה בקולות רבים, הן בקרב הקהל והן בקרב העיתונאים.
אוטו השנה 2015 – יש לנו זוכה!
צילום: אילן קליין | וידאו: דימה קונופליוב
המכונית המשפחתית הנבחרת היא הפיג'ו 308
קטגורית המשפחתיות הגדולות סופגת בשנים האחרונות חבטות רבות מצד רכבי הפנאי הקומפקטיים והדגמים הקומפקטיים של מותגי הפרמיום, חבטות שמתבטאות בצניחה בגרף המכירות בארץ ובעולם. אך עדיין, כאשר מנקים הצידה שיקולי תדמית ועיצוב, אין ספק שהמשפחתיות הגדולות הן אלו שנותנות את התמורה הטובה ביותר לכסף בקטגוריה הזו, לכן לא פלא שהמאזדה 6 היפיפה זכתה בנצחון מוחץ.
אוטו השנה 2015 – יש לנו זוכה!
צילום: אילן קליין | וידאו: דימה קונופליוב
מאזדה 6 היפיפה זכתה בנצחון מוחץ בקטגוריית ה"מנהלים" (צילם: תומר פדר)
המכונית החדשנית – בקטגוריה הזו נרשמה דרמה של ממש, כאשר בהצבעות העיתונאים ניצחה האאוטלנדר PHEV, מכונית הפלאג-אין הייבריד של מיצובישי, אך הצבעת הקהל, עם יותר מ-40% מהקולות ל-S קלאס של מרצדס, היטתה את הכף לטובת מכונית הפאר של מרצדס, שמציגה (כרגיל) שפע טכנולוגיות חדשות, בדגש על תחום הבטיחות.
אוטו השנה 2015 – יש לנו זוכה!
צילום: אילן קליין | וידאו: דימה קונופליוב
מרצדס S קלאס נבחרה כמכונית החדשנית לשנת 2015
שלוש מתמודדות, משלוש קטגוריות שונות, התמודדו השנה על תואר "קנית השנה" – הן לאו דווקא הכי טובות בקטגוריה שלהן, אך המחיר הופך אותן לעסקה שאי אפשר להתעלם ממנה. ולמרות ששלושתן טובות, יפות ויודעות את התורה – רק אחת היא "קנית השנה": סיאט איביזה. המהלך של סיאט, שמציעה סופרמיני מרווחת, אוטומטית וחזקה במחיר שגבוה אך במעט משל סופרמיני ידנית בסיסית, השאיר את התחרות בלי תשובה – עדיין. נשאר לקוות כי המהלך ינחול הצלחה כזו שתאלץ את שאר היבואנים ליישר קו, או לפחות להתקרב.
אוטו השנה 2015 – יש לנו זוכה!
צילום: אילן קליין | וידאו: דימה קונופליוב
סיאט איביזה: "קניית השנה" (צילם: תומר פדר)
וכמובן – "אוטו השנה 2015". מתוך 45 המתמודדות בלטו כבר מההתחלה שלוש מתמודדות, כל אחת מקטגוריה שונה, כל אחת מסיבה שונה. אבל מנצחת יש רק אחת. והזוכה בתחרות "אוטו השנה 2015" היא – פיג'ו 308!

רוצים לדעת מי הן שאר המתמודדות ומה הופך אותן לכל כך מיוחדות? הכנו לכם סרטון שמסביר את הכל.