כשנחשף לראשונה הדור החדש של מאזדה MX5 במסגרת תערוכת פריז, קימצה היצרנית בפרטים טכניים, והסתפקה בעיקר בהצהרות על "חזרה למקורות". כעת, במקביל להשקה האירופאית של הדגם הכה נחשב, חשפה מאזדה מעט נתונים טכניים על הרודסטר הקטנה והמסקרנת שלה.

צמצום היקפים
מאזדה מספרת כי בתכנון הדור החדש הושם דגש על חווית נהיגה מהנה ו"טהורה". הצהרה מאוד נחמדה, אין ספק, אבל מה זה אומר לנו לגבי המכונית החדשה? ראשית, ישנו נתון המשקל הכולל לגרסת הבסיס של הרודסטר הקטנה: 1,000 ק"ג בלבד, כ-100 ק"ג פחות מהדור היוצא ורק 60 ק"ג יותר מהדור הראשון. גם מידות המרכב הפכו צנועות מתמיד; נתון אורך של 391.5 ס"מ עושה את הדגם החדש ל-MX5 הקצרה ביותר בשושלת. גם בבסיס הגלגלים (231.5 ס"מ) ובגובה (123.5 ס"מ) מדובר בצמצום במספר ס"מ ביחס לדור היוצא, ורק נתון הרוחב צמח בס"מ בודד (173 ס"מ).
מאזדה MX5 החדשה: פרטים נוספים
צילום: מנהל
מאזדה MX5 החדשה - 1,000 ק"ג בלבד

המנוע מוקם מאחורי הסרן הקדמי כדי ליצור מבנה של מנוע קדמי-מרכזי ולסייע בהשגת חלוקת משקל של 50:50, כך מאזדה. המתלים מלפנים הם מסוג עצמות עצה כפולות ומאחור מורכב מתלה רב-חיבורי, וכבר בגרסת הבסיס ניתן לקבל דיפרנציאל מוגבל החלקה. ההגה מוותר על תגבור הידראולי לטובת תגבור חשמלי, אך מאזדה מבטיחה כי שמרה על תחושת היגוי טבעית. מידות הצמיגים של גרסת הבסיס הם 195/50R16.

גם המנוע צנוע
מאזדה חושפת בשלב זה רק את המנוע של גרסת הבסיס – 1.5 ליטר מסדרת סקאיי-אקטיב, המפיק 131 כ"ס (7,000 סל"ד) ו-15.3 קג"מ (4,800 סל"ד). מעליו יוצע מנוע סקאיי-אקטיב בנפח 2.0 ליטר, אך בינתיים נמנעת מאזדה מחשיפת נתונים נוספים לגביו. שני המנועים יוצעו עם תיבה ידנית או אוטומטית, בשתיהן שישה הילוכים. נתוני ביצועים לא נמסרו.

מתי אצלנו
בינתיים, מעבר לים, עיתונות הרכב האירופאית חוגגת את חזרתה של המיאטה בהשקה שנערכה לה. לפי התגובות, מדובר במכונית קלילה עם יכולת דינמית משובחת, ונראה כי לפחות לחלק מהצהרות מאזדה יש כיסוי בנהיגה. מאזדה MX5 החדשה צפויה להגיע אלינו לקראת סוף שנת 2015. אנחנו מחכים בסבלנות.
מאזדה MX5 החדשה: פרטים נוספים
צילום: מנהל