אחרי שלוש שנים ללא יבואן רשמי, מותג האופנועים האייקוני, הארלי-דיוידסון, חוזר ארצה, והפעם תחת המטריה הגדולה של אלבר-מוטו מקבוצת אלבר. קבוצת אלבר נכנסה לתחום יבוא הדו-גלגלי לפני כשנתיים עם דיאלים, ומאז הפכה לשחקן השלישי בגודלו בתחום. כעת היא חודרת לתחום היוקרתי של האופנועים ה"כבדים" עם הארלי דיווידסון, מותג האופנועים הפעיל הוותיק ביותר בעולם. ובכירי אלבר רמזו באירוע כי זה לא יהיה הצעד האחרון שלה בשוק הרכב בכלל והדו-גלגלי בפרט.

מסיבת העיתונאים לכבוד השקת המותג נערכה בבית הארלי החדש באיזור התעשיה של חולון, שיכלול אולם תצוגה רחב ידיים (כולל תצוגה עשירה של אביזרים ופריטי לבוש של המותג) ומרכז שירות. משה רוקח, האחראי על הפעילות הדו-גלגלית באלבר, הבטיח כי החברה תעניק שירות גם לאופנועים וותיקים, שלא יובאו דרכה.

הארלי-דיווידסון חוזרת
צילום: רונן טופלברג
מגוון עשיר
הארלי חוזרת לשוק המקומי עם מגוון עשיר עד כדי בלבול. היא נוחתת עם שבע משפחות של אופנועים, שכוללות שש עשרה גרסאות ב-30 תצורות – מבחר אדיר כשלוקחים בחשבון את העובדה שהיקף המכירות הצפוי, לפחות בשנה הקרובה, עומד על כמה עשרות כלים. הדגם החשוב ביותר מבחינת מכירות יהיה, כך נראה, ה'סטריט' החדש, שיגיע עם מנוע בנפח 750 סמ"ק ובמחיר מושך של 60,000 שקלים. בכוונת היבואן לפעול להבאת גרסת ה-500 הזולה יותר, שאינה מוצעת באירופה (השוק אליו אנחנו שייכים מבחינת היצרן).

"אנחנו מבצעים כאן תהליך של הנגשה" הסביר משה רוקח, ראש אלבר מוטו "הרעיון הוא להביא עם הכלי הזה כמה שיותר אנשים אל המותג. זה אופנוע שמחירו מתאים כמעט לכל כיס, במיוחד עם תנאי המימון שהקבוצה יודעת להציע".
הארלי-דיווידסון חוזרת
צילום: רונן טופלברג

דגם הספורטסטר הקלאסי יותר יימכר בהחל מ-70,000 שקלים, כאשר הדיינה שמעליו (גדול וחזק יותר) יעלה החל מ-117,000 שקלים. מחירי משפחת ה"סופט-טייל " יחלו ב-157,000 שקלים ה-V-רואד השרירי יעלה החל מ-145,000 שקלים. מחיר הטורינג, דגם מאובזר המיועד לטיולים, יגיע כבר ל-188,000. בראש ההיצע יעמוד ה-CVO עם תג מחיר שיחל ב-246,000 שקלים.

"מאז שנכנסנו עם דיאלים הקמנו תשתיות ולמדנו דרכן הרבה. אנחנו יודעים כיום הרבה יותר טוב מה הלקוח רוצה". אומר רוקח, ומעריך שבשלוש השנים האחרונות הגיעו 20-30 כלים של הארלי בשנה ביבוא המקביל ושכיום נעים על הכבישים כ-800 אופנועים כאלה. אלבר מוטו מצפה למכור כ-70 אופנועים של הארלי בשנה הראשונה ולהתברג בתוך 3 שנים כמותג מספר אחד בתחום הפרימיום.
הארלי-דיווידסון חוזרת
צילום: רונן טופלברג