אי אפשר להתעלם מהיסודיות של אנשי פיג'ו כשבאו לתכנן את הדור החדש של ה-308. כל מה שחשוב – חדש ומתקדם: רצפה חדשה (EMP2), מנוע 1.2 ל', 3 ציל' מוגדש וחזק, תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים, תכנון מקורי לסביבת הנהג ועוד.

חשיבותה של רצינות
עדות נוספת לגישה הרצינית אפשר למצוא בגרסת הסטיישן החדשה: 11 סנטימטרים נוספו לבסיס הגלגלים(!). התוצאה: בסיס הגלגלים הארוך ביותר בקטגורית המשפחתיות, 273 ס"מ; רק 2 ס"מ פחות ממאזדה 6 סטיישן וכמעט 14 ס"מ יותר מסיוויק טורר. נשמע מבטיח.
פיג'ו 308SW: מבחן דרכים
צילום: אלדד אריה
בכל הנוגע למראה, מדובר באותה גברת – רק עם אדרת קצת יותר ארוכה

בכל הנוגע למראה, מדובר באותה גברת – רק עם אדרת קצת יותר ארוכה. וזו לא מחמאה, כי אם יש משהו שפחות אהבתי ב–308 החדשה, זה העיצוב החיצוני השמרני מדי. בכל אופן, גרסת הסטיישן, עם הפרופיל הארוך, נאה יותר לטעמי. סביבת הנהג זהה לזו שתמצאו בגרסת ההאצ'בק, כולל הגוון השחור משחור; מסך מגע גדול השולט על מרבית מערכות הרכב, חישור הגה קטן ונאה, ותנוחת נהיגה המצריכה הסתגלות – בפרט למי שמתעקש לראות את כל המחוונים...

גם רמת האבזור הנאה של ההאצ'בק נשמרה. המרווח מלפנים, כמו באחות הקצרה, יותר ממספק. אבל העיקר נגלה בכניסה למושב האחורי. כצפוי לאור הגידול בבסיס הגלגלים, המרווח לברכיים (ולכפות הרגליים) גדל בצורה ניכרת, ומציע מספיק מקום גם לגבוהים שבינכם. עם זאת, המושב האחורי מקבל "הערת אזהרה" למרווח הראש שנפגם מעט בגלל השתפלות הגג בזווית יותר חדה. המושבים מעט נוקשים והמסעד מעט קצר, אך הם עדיין נוחים. אפילו במושב האמצעי הצלחתי לשבת בנוחות סבירה.
פיג'ו 308SW: מבחן דרכים
צילום: אלדד אריה
ההבדל המשמעותי נמצא מאחור - תא המטען גדול, רחב ובעל רצפה שטוחה
תא המטען, המקום השני בחשיבותו במכוניות מסוגה, מעולה: הוא גדול (599–1600 ליטר), רחב ובעל רצפה שטוחה (בזכות גלגל חילופי קטן). קיפול המושבים יעיל ונוח (יש ידיות קיפול גם בתא המטען) וטבעות עיגון, תאים קטנים בצדדים, כיסוי עליון נאה ונוח, תאורה יעילה ושקע V12 משלימים תא מטען שימושי מאוד. יפה.

במבחן הדרכים
בסעיף הביצועים קשה להרגיש שינוי אל מול גרסת ההאצ'בק. יחידת ההנעה זהה, וההבדל במשקל (כ-50 ק"ג) כמעט ולא מורגש: 3 עשיריות שנייה, ההבדל בתאוצה ל-100 קמ"ש (10.1 ש' לסטיישן; 9.8 ש' להאצ'בק) הן לא משהו שמרגישים בישבן. גם המנוע וגם התיבה תפקדו ללא דופי, למעט חבטות קלות במעבר בין ההילוכים במצב "ספורט" של התיבה.

צריכת הדלק במהלך ימי המבחן עמדה על 11.8 ק"מ/ל', קצת פחות טוב מהצפוי, אך בשיוט נינוח הצלחתי לגמוא כ-18 ק"מ לליטר בממוצע.
פיג'ו 308SW: מבחן דרכים
צילום: אלדד אריה
יחידת ההנעה זהה לזו של ההאצ'בק
תוספת האורך לא פגמה בהתנהגות הכביש של ה-308 סטיישן. זו שומרת על מנהגי כביש טובים והתנהגות בטוחה מאוד עד המגבלות – וגם קצת מעבר. ההבדל המורגש היחיד הוא זנב מעט יותר "חי". גם נוחות הנסיעה הטובה נשמרה, למרות פעולה מעט פחות אחידה של המתלה האחורי, שהתרגש יתר על המידה מתחלואות הסלילה העירונית.

האורך כן קובע
140,000 שקלים חדשים עולה פיג'ו 308 סטיישן. לא זול – ואף יקר יותר מרוב מתחרותיה הישירות. אך היא גם נותנת הרבה, כך שהתמורה לכסף עדיין טובה, ועושה זאת עם אופי ואיכות שכבר ששכחנו שהצרפתים יודעים להציע.

האם זו המשפחתית-סטיישן הטובה מכולן? קשה לומר ללא מבחן השוואתי. אבל אפשר לקבוע כבר עכשיו כי פיג'ו חזרה למשחק הסטיישנים – ובגדול.
*זמן קצר לאחר פרסום המבחן יבואנית פיג'ו הוזילה את מחיר ה-308 סטיישן ב-5,000 שקלים (135,000 שקלים). מחיר זה משפר את יחס התמורה לכסף ומקרב אותה לשאר חברות הקטגוריה. לידיעה המלאה לחצו כאן
פיג'ו 308SW: מבחן דרכים
צילום: אלדד אריה