ערב פתיחתה של תערוכת ז'נבה הוכרזה "מכונית השנה של 2015". הזוכה בתואר השנה היא פולקסווגן פאסאט, מקדימה את סיטרואן קקטוס ואת מרצדס C קלאס.

ולפרטים בהרחבה
חבר שופטים בן 58 עיתונאים מ-22 ארצות באירופה, מעניק את תואר "מכונית השנה" במסגרת מפעל הקיים מאז 1964; אז זכתה בו רובר 2000. רוב עיתונאי הרכב באים מארצות בהן שוק רכב גדול ומפעלי ייצור למכוניות: איטליה, בריטניה, גרמניה, ספרד וצרפת. לכל אחת 6 שופטים, למספר כולל של 30; שאר 28 השופטים באים מ-17 מדינות אחרות ביבשת.

מכונית השנה באירופה 2015: פולקסווגן פאסאט
צילום: מנהל

לתחרות התייצבו שלושים דגמים חדשים שהוצגו ב-2014, מהם נשארו שבעה לשלב הגמר.

על הפודיום ולידו
פאסאט, שהוצגה לראשונה ב-1973, זכתה עד היום במקום השלישי (1989, 1996), במקום השני (2006) וכעת זוכה בתואר, עם הדור השמיני שלה. פאסאט "מחליפה" את פיג'ו 308 שזכתה בתואר זה בשנה שעברה (ובאוטו, השנה).

מכונית השנה באירופה 2015: פולקסווגן פאסאט
צילום: מנהל
פולקסווגן פאסאט

המשפחתית הגדולה והמכובדת של פולקסווגן קיבלה 340 נקודות, ציון גבוה בהרבה מזה של סיטרואן קקטוס החדשה, המקורית והפשוטה ממנה, העומד על 248 נקודות. במקום השלישי התייצבה מרצדס C קלאס עם 221 נקודות.

מכונית השנה באירופה 2015: פולקסווגן פאסאט
צילום: מנהל
סיטרואן C4 קקטוס

במקום הרביעי נמצאת פורד מונדיאו החדשה (באירופה) עם 203 נקודות, בחמישי ניסאן קשקאי (160), שישי הוא ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר (154) ואילו רנו טווינגו (124) סוגרת את הרשימה.

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

מכונית השנה באירופה 2015: פולקסווגן פאסאט
צילום: מנהל
מרצדס C קלאס

לפי נימוקי חבר השופטים, פאסאט זכתה במרב הנקודות בגלל חומרים איכותיים יותר, שימושיות רבה יותר, גוף קשיח בעל ממדים קטנים מהדור היוצא לצד מרווח פנים טוב יותר, ולא נפקד מקומו של תא מטען הגדול בסגמנט. שיקולים נוספים היו היצע המנועים הרחב, יעילותם, צריכת הדלק הטובה שלהם וגם תיבת ההילוכים המתקדמת, DSG. שיקול נוסף הוא כניסתה העתידית לשירות של הגרסה ההיברידית, GTE.

מאז שנוסד מפעל זה, זכו בו רק מכוניות אירופאיות, להוציא שני דגמי ניסאן: מיקרה (1993) וליף החשמלית (2011).

מכונית השנה באירופה 2015: פולקסווגן פאסאט
צילום: מנהל
פיג'ו 308. הזוכה בתואר 'מכונית השנה באירופה 2014'