מערכות המולטימדיה הפכו לנפוצות למדי בשנים האחרונות. בין אם מדובר במערכת מקורית או כזו מהתקנה מקומית, סביר להניח שברכב החדש שלכם תהיה אחת במרכז הקונסולה המרכזית. מיקרוסופט היתה הראשונה לקלוט את הפונטציאל של שוק הרכב, ועבדה עם יצרניות רכב על מערכת הפעלה למערכת המולטימדיה (למשל בפיאט), אך מאז נכנסו לתחום גם אפל וגוגל (למשל בפולקסוואגן טוראן). עכשיו שתי האחרונות החליטו לעבוד גם עם יצרניות מערכות המדיה באופן ישיר, ולשוק מגיעות מערכות מולטימדיה שמערכת ההפעלה שלהן פותחה בשיתוף פעולה עם אחת מהשתיים, ותואמת לטלפונים סלולאריים עם מערכת ההפעלה של גוגל/אפל, בהתאמה.

מערכת כזו היא מערכת ה-CarPlay לבית אפל, שמשולבת במערכת ILX-700 של אלפיין (ביבוא חברת 'ג'י.סי טקליין בע"מ'). המערכת כוללת מסך מגע בגודל "7 ומציעה התממשקות קלה עם מכשירי אפל השונים (אייפון 5 ומעלה). כך ניתן לראות על מסך מערכת המולטימדיה את ספר הטלפונים, אפליקציית מפות מבית אפל, ניהול יומן שיחות קולי, הפעלה קולית מלאה של העוזרת הווירטואלית של אפל (סירי), כולל הקראת והכתבת הודעות (באנגלית בלבד), ועוד.

שיווק המערכת נעשה דרך אתר האינטרנט של חברת טקליין, כאשר ההתקנה תבוצע באחת משש נקודות התקנה הפזורות ברחבי הארץ. מחיר המערכת עומד על 4100 שקלים כולל התקנה בסיסית (התאמות מורכבות ידרשו תוספת תשלום). ניתן להוסיף פקדים על גלגל ההגה ומצלמת נסיעה לאחור בתוספת תשלום.
צילום: מנהל