סבסטיאן פטל ופרארי הצליחו להפתיע את כולם, ולנצח במירוץ הגרנד-פרי השני של העונה שהתקיים במלזיה. על המסלול בקואלה לומפור שוב נראו שתי המכוניות של מרצדס חזקות ומועמדות לניצחון, אך ניהול מירוץ חכם של הקבוצה ונהיגה מבריקה של פטל הפכו את היוצרות. בסיום המירוץ חצה פטל הנרגש ראשון את קו הגמר ובכך סיים בצורת ניצחונות ארוכה שלו ושל פרארי; שניהם לא הצליחו לנצח מאז 2013.

ניצוצות
את הניצוצות של פטל ופרארי ניתן היה להרגיש כבר בהקפות הדירוג, כאשר הצליחו לנצל לטובתם את תנאי מזג האוויר הקיצוניים שהשתנו במהירות מיבש לרטוב. המילטון במרצדס היה שוב המהיר ביותר, אבל פטל התברג למקום השני לפני ניקו רוזברג.
פורמולה 1, מלזיה: פרארי חוזרת
צילום: מנהל
פטל ופרארי ניצלו את תנאי מזג האוויר בהקפות הדירוג

עם מתן אות הזינוק נשמר הסדר אך החלקה של מרקוס אריקסון בסאובר גררה הוצאת מכונית קוצבת, ומרצדס מיהרה לנצל זאת להחלפת צמיגים בשתי המכוניות שלה. פטל נשאר על המסלול ובפרארי העדיפו ללכת על שתי החלפות צמיגים לעומת שלוש במרצדס. בינתיים, בחזרתם למסלול, עוכבו שתי המכוניות של מרצדס על ידי מספר מכוניות איטיות שבחרו בטקטיקה דומה לפרארי.

אבל הבעיה הגדולה נוצרה אחרי החלפת הצמיגים השלישית והאחרונה של המילטון. זה גילה לאכזבתו שהקבוצה הרכיבה במכוניתו צמיגים מהתרכובת הקשה והאיטית יותר. לפי הקבוצה לא נשארו לה צמיגים מהתרכובת הרכה יותר במצב טוב; לכל קבוצה מספר מוגבל של צמיגים לכל אירוע. המילטון היה אמור לפי התוכנית להסתער בשלב הזה על המקום הראשון וזה מה שנאמר לו בקשר.

ואולם עם הצמיגים האלה הוא לא הצליח לצמק את הפער מפטל באופן שיאפשר לו לקרוא תיגר על ההובלה, ובסיום המירוץ נראה אלוף העולם מאוכזב ביותר. רוזברג הסתפק במקום השלישי כאשר הוא מקדים את קימי ראיקונן בפרארי השנייה. ראיקונן הצליח להתאושש באופן מרשים ממקצה דירוג גרוע ומתקר בזינוק ולטפס עד למקום ה-4.
פורמולה 1, מלזיה: פרארי חוזרת
צילום: מנהל
הראשון די מרוצה מעצמו, השני פחות. נחשו מי זה מי

ועוד הפתעה (כפולה)
הפתעת המירוץ היה צמד הנהגים הצעירים של טורו-רוסו, ביניהם בלט במיוחד מקס וורסטפן בן ה-17. הנהג המאוד צעיר סיים שביעי אחרי צמד מכוניות הוויליאמס (הנהג הצעיר בהיסטוריה שזכה בנקודות בגרנד-פרי), מקדים במקום אחד את חברו לקבוצה קרלוס סיינז ג'וניור – ושני אלה הקדימו את צמד הנהגים של קבוצת האם, רד-בול, דניל קוויאט ודניאל ריקרדו. למרות חזרתו של פרננדו אלונסו לקבוצת מקלארן-הונדה, זו המשיכה להציג יכולת מאכזבת, שתי המכוניות שלה היו איטיות ופרשו לפני הסיום.

מה שברור הוא שניצחונה של פרארי מחזיר, לפחות בשלב זה, את המתח לזירת הפורמולה 1. מרצדס צריכה גם להכין שיעורי בית ובעיקר לבדוק אם פרארי נצחה או שהיא הפסידה.

גנרד פרי מאלזיה
1. סבסטיאן פטל – פרארי
2. לואיס המילטון – מרצדס
3. ניקו רוזברג – מרצדס
4. קימי ראיקונן – פרארי
5. וואטרי בוטאס – וויליאמס
6. פיליפה מאסה – וויליאמס
7. מקס וורסטפן – טורו-רוסו
8. קרלוס סיינז ג'וניור – טורו-רוסו
9. דניל קוויאט רד-בול
10. דניאל ריקארדו – רד-בול
פורמולה 1, מלזיה: פרארי חוזרת
צילום: מנהל
וואטרי בוטאס ופליפה מאסה מוויליאמס סיימו במקום החמישי והשישי בהתאמה
אליפות העולם לנהגים
1. לואיס המילטון – 43 נק'
2. סבסטיאן פטל – 40 נק'
3. ניקו רוזברג – 33 נק'
4. פיליפה מאסה – 20 נק'
5. קימי ראיקונן – 12 נק'

אליפות העולם לקבוצות
1. מרצדס – 76 נק'
2. פרארי – 52 נק'
3. ווילימאס – 30 נק'
4. סאובר – 14 נק'
5. טורו-רוסו – 12 נק'
פורמולה 1, מלזיה: פרארי חוזרת
צילום: מנהל