שברולט חושפת, בתערוכת ניו יורק, את הדור התשיעי של מאליבו (במקור מ-1963), ארבע שנים בדיוק לאחר שהדגם העכשווי הוצג באותו מקום. זהו דגם חדש (All new) עם רשימת שינויים ארוכה למדי שעיקרה מנועים, תיבות הילוכים ושלדה חדשים וגם עיצוב שונה לגמרי.

פרטים במפרט
הדור החדש של שברולט מאליבו הוא הדגם הראשון של ג'נרל מוטורס המשתמש ברצפת E2XX החדשה (שלדת הנעה-קדמית למשפחתיות גדולות וקרוסאוברים) המחליפה את רצפת אפסילון. בסיס הגלגלים התארך בכ-9 ס"מ משמעותיים ל-283 ס"מ, וממד האורך גדל ב-5.8 ס"מ ל-492 ס"מ; ממד הרוחב נותר כשהיה. יש לציין כי הדגם החדש קל מקודמו ב-136 ק"ג, למרות שממדיו גדלו.

שברולט מאליבו חדשה הוצגה בתערוכת ניו יורק
צילום: מנהל

שלושה מנועים לבחירה. המנוע הבסיסי חדש לחלוטין – 1.5 ליטר טורבו-בנזין, עם 160 כ"ס ו-25 קג"מ. מעליו יוצע 2.0 ליטר טורבו-בנזין המוכר בגרסה מופחתת הספק: 250 כ"ס (259 כיום) ו-35 קג"מ (כיום 35.6 קג"מ). גרסה היברידית פועלת כמו בוולט החדשה, אך מנוע הבנזין המשמש כמאריך טווח גדול יותר (1.8 ל'), ההספק המשולב 182 כ"ס והצריכה היא 19 ק"מ/ל'.

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

מערכות נוספות הן מנגנון בלימה רגנרטיבי ומערך EGHR, המשתמש בגזי הפליטה לסיוע בהתנעת הרכב במזג אוויר קר, כמו גם לחימום פנים הרכב. למנוע החזק תיבה אוטומטית חדשה בת 8 הילוכים, ואילו במנוע הקטן ובזה ההיברידי תתוקן תיבה עם 6 הילוכים.

שברולט מאליבו חדשה הוצגה בתערוכת ניו יורק
צילום: מנהל

מופע והופעה
העיצוב חדש ונראה דינמי מאשר בעבר ועיקרו מרכב קופה-ארבע-דלתות. החזית כמו בדגמי שברולט האחרונים (וולט ובולט) עם אותה סבכה כפולה. תא הנוסעים גדל ומציע מרחב רב יותר, וסביבת הנהג מעוצבת מחדש וכוללת אבזור משופר. במרכז הקונסולה המרכזית נמצא מסך מגע צבעוני "7/"8 השולט במערכות הבידור/מידע. האור כולל גם משדר WI-FI, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, אוורור למושבים, יציאות USB גם ליושבים מאחור ועוד.

כדאי לציין את מערכת Teen Driver – מערכת עזר להורים, המאפשרת להגביל את מהירות הנסיעה ולקבל מידע על אופן נהיגתם. למאליבו מערך בטיחות מקיף הכולל 10 כריות אוויר, בקרות סטייה מנתיב, שטחים מתים ושיוט אקטיבית, בלימה אוטומטית ועוד.

מה מאלו יגיע לארץ? עוד מוקדם לדעת, מכיוון שהמאליבו החדשה תחל להימכר בארה"ב ברבעון האחרון של 2015 ואלינו היא צפויה להגיע בתחילת 2016.

שברולט מאליבו חדשה הוצגה בתערוכת ניו יורק
צילום: מנהל