זהו היכן צולמה התמונה הראשית (מופיעה גם בצד כתמונה גדולה יותר) – ותוכלו לזכות בפרס בשווי מאות שקלים.

הפרס החודש: נעלי סלומון XA PRO 3D ULTRA המיועדות לריצה בכל סוג שטח. הנעליים כוללות חלק עליון עשוי רשת לטובת נידוף יעיל של זיעה, מבנה סנסיפיט הייחודי של סלומון המאפשר תנועה טבעית של הרגל, מנגנון שריכה מהיר ללא קצוות גלויים וסולית קונטרגריפ לאחיזה יעילה בכל סוג שטח, גם בבוץ וסלעים רטובים. המחיר לצרכן הוא 770 שקלים.

את הזיהוי יש לשלוח ל[email protected] עד ה-22 לאפריל. יש להשאיר פרטי התקשרות (שם מלא ומספר טלפון).
זהה את האתר – וזכה בפרס (חודש אפריל)
צילום: מנהל

הזוכה בחודש שעבר
ציפיתי לשפע זיהויים החודש, הרי בכל זאת מדובר באתר קל יחסית לזיהוי ונמצא על מסלול טיולים פופולרי למדי. ובכל זאת הופתעתי מהכמות – יותר מחמישים זיהויים נכונים נמצאו בין התשובות שנשלחו אלינו, אחרי סינון של אלו ששכחו לכתוב את פרטיהם על גבי המייל (וגם כאלו היו לא מעט משום מה), ורבים סיפרו על ביקור שלהם במקום (כולל כמה ששלחו תמונות ונ.צ). כל הכבוד!
מדובר, כמובן, ברוג'ום א-נקה, אחת מתחנות המשטרה שהקימו הירדנים בתחילת שנות החמישים כדי לפקח על הגבול עם ישראל, שעבר בקרבת מקום. המשטרה היתה בשימוש עד מלחמת ששת הימים, ב-67, ולאחריה ננטשה. המשטרה בנויה במתאר בריטי קלאסי, של חצר מוקפת חומה עם צריחי תצפית ואש. מבנה המשטרה כלל חדרי מגורים, אורווה ובור מים.

אגב, לא רחוק ממבנה המשטרה ישנם שרידים של מבצר מהתקופה ההלניסטית, ששימש לשמירה על הדרך העולה מעין גדי לתקוע. כנראה שהכללים למיקום מוצלח של מגדל שמירה לא השתנו כבר אלפיים שנה...