ברוכים הבאים למדור חניית החלומות. הכללים פשוטים – לחולם הנבחר יש תקציב של 400,000 ש"ח אותו הוא צריך להוציא על מכוניות – ואך ורק על מכוניות. בלי לשמור כסף לתחזוקה, בלי לשים בצד קצת כסף לשיפוץ של המקלחת. התנאי היחיד – המכונית מוצעת למכירה, בארץ, בזמן כתיבת המדור. אם כחדשה ואם כמשומשת (משמע – מופיעה בלוחות המכירה).

האמת היא שמדור כמו זה בא לי תמיד טוב – הרי מי אומר "לא!" להזדמנות לחלום, ועוד בנושא רכב?
אז לקחתי את 400,000 אלפי השקלים שאנשי 'אוטו' נתנו לי בנדיבותם והתיישבתי מול המחשב. אחרי שיטוט קצר בלוחות המקוונים מצאתי שלוש מכוניות שיתאימו לחלומות המוטורים שלי. אז ברשותכם, בלי לבזבז זמן' נעבור הישר אל הנבחרות.

המכונית הראשונה היא מכונית ליום יום, משהו פרקטי שיאפשר לנסוע עם המשפחה לטיול באילת – אבל עם ערך מוסף. וואחד ערך מוסף – 150,000 שקלים בלבד דורשים עבור אודי S8 מודל 2008. הנעת קוואטרו, מנוע V10 עם שורשים בלמבורגיני, המפיק מנפח של 5.2 ליטר 450 כ"ס וצליל מנוע שמימי. לא ברור למה בכלל טרחו להתקין מערכת שמע באוטו שכזה... המראה משדר עירוב שווה של פאר וכוחנות, ורמת האבזור גבוהה כפי שצפוי ממכונית דגל של יצרן פרמיום. ומכיוון שבחלומות אני לא צריך לדאוג לגבי חשבונות דלק ותחזוקה, הפור נפל.

חניית חלומות / טס בכביש, זוחל בשטח
צילום: מנהל


גם על בחירת המכונית השנייה משפיעים שיקולים משפחתיים – אני גר במרכז והורי מתגוררים בביתר עלית, כך שביקור המשפחתי בסוף השבוע עובר דרך כביש נס הרים הנפלא. ועם כל החיבה שלי לפיקנטו שלי, זו לא המכונית הנכונה לכביש הזה. וכך אני מוצא עצמי כל פעם מייחל למשהו קצת יותר חי על הכביש בו ירוק ושחור מתפתלים להם יחד בשלמות. מפלצת כביש שתעלה לי חיוך ענק על הפנים ותגרום לי לייחל שהכביש לא יגמר לעולם.

ומי עונה על ההגדרה, ומתאימה לכביש הזה, יותר מניסאן 370Z? ומצאתי מישהו שמוכר אחת כזו, מודל 2011, בתמורה ל-210,000 שקלים, ממשיכת דרכה של שושלת ה-Z המיתולוגית; מכונית ספורט מושחזת וממוקדת, 332 כ"ס ממנוע V6 בנפח 3.7 ל' נשלחים אל הגלגלים האחוריים, ותורמים להתנהגות משובבת נפש. חיפשתי ידנית וקבריולט, אבל מצאתי רק קופה ואוטומטית – אין מה לעשות, החיים לא מושלמים אפילו בחלום, אבל נסתדר. ככה זה בהתאהבויות ממבט ראשון.

נשארנו עם 40,000 שקלים. את הכביש כבר כיסינו, נשאר השטח – ואני רוצה רכב שיוכל לקחת אותי הרחק מהאספלט בטיולי סוף שבוע. ולתפקיד הזה אני בוחר טויוטה היילקס 4x4 משנת 1995, שמוצע למכירה בדיוק בתקציב שנשאר. מנוע דיזל עוצמתי (עוצמתי?! לרכב הזה היה הספק יותר נמוך משל פיקנטו 1200, כשהוא היה חדש! המערכת) ונעילת דיפרנציאל ייקחו אותי לכל פינה בארצנו הנאווה. השימושיות והעיצוב התכליתי "עושים לי את זה" מספיק כדי שאסלח לו על הנוחות והאבזור הבלתי קיימים.

חניית חלומות / טס בכביש, זוחל בשטח
צילום: מנהל


זהו, חלומותיי הוגשמו, ואפילו נשאר לי קצת עודף (האודי עולה רק 149,900...). אז נהיה בקשר בנוגע להעברת הכסף?