ק.ט.מ ישראל השיקה היום (חמישי) שני דגמים חדשים בסדרת אדוונצ'ר (Adventure; הרפתקה). החזק מבין השניים, Super Adventure 1290, מייצר לא פחות מ-160 כ"ס והוא מהחזקים בברנז'ה; רק לדוקאטי מולטיסטרדה הספק דומה. האופנוע השני, Adventure 1050, הוא בשורה אמיתית לרוכב הצעיר והמתחיל: אופנוע הרפתקאות בגודל מלא, אך עם הספק מוגבל ל-47 כ"ס, מה שמייעד אותו לרוכבים עם רשיון בדרגה A1. גרסת ההספק המלא (95 כ"ס) לא תשווק בארץ בשלב זה.

עבר והווה
ק.ט.מ הציגה ב-2003 אופנוע הרפתקאות גדול, אדונצ'ר 950 (בהספק 102 כ"ס), ועשתה זאת כנדרש עם אופנוע כזה: זכייה של פבריציו מיאוני בראלי דקאר של 2002. דגם זה גדל ל-990 (105 כ"ס) ב-2006. ב-2012 הוצג 1190 עם הספק גבוה בהרבה: 148 כ"ס, ונטיה מוגברת לכביש.
ק.ט.מ אדוונצ'ר: שני דגמים חדשים, גם למתחילים
צילום: מנהל

ל-1290 החדש (הוצג בסוף 2014) מנוע V2 בנפח 1301 סמ"ק - 160 כ"ס ב-8750 סל"ד ו-14 קג"מ ב-6750 סל"ד -ומעט מאוד יומרות שטח, אם בכלל. הארסנל הטכני של האופנוע כולל בקרת אחיזה עם 4 מצבים לבחירה, בקרת יציבות המשולבת ב-ABS וכוונון מתלים אלקטרוני; מניעת דרדור בעלייה היא אופציה. בנוסף, יש לדגם החדש משכך היגוי מובנה, בקרת שיוט, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, תאורת לד בעוצמה משתנה לפי זווית ההטיה – ולא פחות חשוב :חימום המושב וידיות הכידון. מושב הרוכב ומגן הרוח מתכווננים לגובה, ואת הכידון ניתן להרחיק או לקרב. למיכל הדלק נפח 30 ליטר, טוב לטווח של כ-500 ק"מ.

אופנוע ראשון
אדונצ'ר 1050, שהוצג אף הוא ב-2014, הוא אופנוע הכניסה של ק.ט.מ לסדרה, ומוצע בהספק 95 כ"ס. על בסיס זה מוצעת גרסה בהספק מופחת של 47 כ"ס (ב-6200 סל"ד) – מה שמתיר לבעלי רשיון A1 לרכב עליו. זה אינו אופנוע קטן, ועם משקל ("רטוב") של 212 ק"ג הוא קל רק ב-12 ק"ג מ-1290 (אבל נראה קטן, ובעיקר צר, יותר). גם כאן מציע האופנוע אפשרויות כוונון לגובה של המושב והמשקף, וכוונון אופקי לכידון. ל-1050 מערכת בלימה עם ABS ובולמים של WhitePower.

מחירים, ויש מבצע
מחירו של סופר אדונצ'ר 1290 הוא 149,900 שקלים, ומשם הוא יכול רק לעלות, לפי התוספות. מחירו של אדונצ'ר 1050 נקבע ל-114,900 שקלים, אך לרגל ההשקה יוצע במחיר מבצע של 99,900 שקלים.
ק.ט.מ אדוונצ'ר: שני דגמים חדשים, גם למתחילים
צילום: מנהל