כבר תקופה שאופל מכינה את הקרקע להצגת דור חדש לאסטרה, הדגם המשפחתי שלה, המתכונן להופעת בכורה בתערוכת פרנקפורט הקרובה (פתיחת שערים ב-17 לספטמבר). אבל כמו שקרה לא פעם בשנים האחרונות, תמונות של המכונית החדשה דלפו לרשת ושינו לאופל את התוכניות. כתגובה בחרה היצרנית לחשוף תמונות ופרטים ראשוניים על אופל אסטרה החדשה. ואלה החדשות החלקיות, וגם הן לא מעטות.
לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על אופל אסטרה חייג ל-3262* או לחץ כאן
אדם ואינסיגניה, אסטרה ודיאטה
אסטרה הוצגה ב-1991 והדור הרביעי הפורש ראה אור ב-2009 (גם הם בתערוכת פרנקפורט). הדגם החדש יושב על פלטפורמה חדשה לחלוטין שאין לה כל קשר לאסטרה היוצאת. כראיה מציינים באופל, ובגאווה, כי האסטרה החדשה הורידה ממשקלה בין 120 ק"ג ל-200 ק"ג ביחס לדור היוצא בהתאם לגרסה. כך למשל הושלו 77 ק"ג ממשקל המרכב וכ-50 ק"ג ממשקל השלדה תודות לתכנון יעיל ושימוש בחומרים קלים ופלדה מחוזקת, כך אופל.
אופל אסטרה 2016: ועכשיו דור חדש (עדכון)
צילום: מנהל

בשלב זה הוצגה האסטרה החדשה במרכב חמש דלתות (האצ'בק), והנתונים מצביעים על כי היא קצרה מהדור היוצא ב-5 ס"מ (437 ס"מ סה"כ) ונמוכה ממנו ב-2.5 ס"מ (146 ס"מ סה"כ). באופל מציינים כי למרות הקיטון בממדים, מרחב הפנים דווקא משופר בזכות תכנון טוב יותר.

העיצוב משלב בין מאפיינים שראינו באדם הקטנה (יחידות התאורה, קורה C המושחרת) לבין כאלה השאולים מאיניסיגניה הגדולה (יחידות התאורה הגדולות בולטות במיוחד). בכל מקרה, הפרופורציות מזכירות עד מאוד את האסטרה היוצאת, וזה בכלל לא רע.

גם עיצוב סביבת הנהג משלב מרכיבים משני הדגמים האלה. הקונסולה המרכזית מזכירה את זו של אינסיגניה ואילו לוח המחוונים ועיצוב מערך המולטימדיה מתנאה בקו הרענן יותר של אדם. בכל מקרה, באופל מבטיחים כי איכות החומרים טובה מאשר בעבר.
אופל אסטרה 2016: ועכשיו דור חדש (עדכון)
צילום: מנהל

גם בתחום האבזור הוסיפה אופל לא מעט. דור חדש למערכת המולטימדיה שלהם (Inelilnk) המתאימה לעבודה עם מערכות מבית גוגל (Android auto) ואפל (CarPlay). המושבים מצטיינים בשפע פונקציות, כמו 18 אפשרויות כוונון במושב הנהג, אוורור, עיסוי ועוד.

מנועים חדשים והמון מערכות בטיחות
אופל מדגישה כי הדור החדש של אסטרה יצויד בהיצע מנועים עדכני (דיזל ובנזין) בטווח הספקים רחב הנע בין 95 כ"ס ל-200 כ"ס. מנוע הבנזין הבסיסי יהיה ה-1.0 ליטר משולש הצילינדרים החדש (יחסית) של החברה שיפיק כאן 105 כ"ס. מעליו יוצע מנוע טורבו-בנזין חדש לגמרי בנפח 1.4 ליטר (בלוק אלומיניום, הזרקה ישירה) המפיק 150 כ"ס ו-25 קג"מ בטווח שבין 1800 ל-4000 סל"ד. היצע הדיזל יחל ב-1.6 ליטר ובתפוקה של 95 כ"ס. בשלב זה אופל לא פרסמה פרטים על שאר המנועים בהיצע ונתוני ביצועים או צריכת דלק.
אופל אסטרה 2016: ועכשיו דור חדש (עדכון)
צילום: מנהל

בהתאם לדרישות יורו NCAP, תוצע אופל אסטרה החדשה עם מגוון רחב של מערכות בטיחות אקטיביות. אלה כוללות מערכות לזיהוי תמרורים, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, התרעה על רכב בשטחים מתים, מגביל מהירות, בקרת שיוט אדפטיבית ועזר לחנייה.

אופל אסטרה החדשה תיחשף כאמור באמצע ספטמבר בפרנקפורט.

עדכון: מהיבואנית המקומית נמסר כי האסטרה החדשה צפויה להגיע לישראל עם מנוע ה-1.4 ל' טורבו (150 כ"ס) וגם מנוע ה-1.6 ל' טורבו (200 כ"ס) בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה מבית ZF לה שישה יחסי העברה. בנוסף, חלק ממנועי הדיזל צפויים גם הם להגיע ארצה.
בצד הבטיחותי, באופל ישראל מספרים כי האסטרה החדשה תגיע עם חלק גדול ממערכות הבטיחות המתקדמות איתן הוצגה.
אופל אסטרה החדשה צפויה להגיע לישראל באמצע שנת 2016, כך נמסר מהיבואנית.
אופל אסטרה 2016: ועכשיו דור חדש (עדכון)
צילום: מנהל