שמונה שנים לאחר שרנו הציגה את הדור השלישי של המשפחתית הגדולה לגונה (ראתה אור ב-1993), נחשף הדגם היורש: טאליסמן. המכונית החדשה, כך מקווה רנו, תעזור לה לשפר את מעמדה בסגמנט D – תחום בו לא זכתה להצלחה רבה בשנים האחרונות.

רושם והשראה
לטאליסמן הופעה רבת רושם ששואבת השראה מקו העיצוב שהוצג לראשונה עם רכב הקונספט 'אינישיאל פריז'. קו עיצוב זה מצא כבר ביטוי בדגמים סדרתיים דוגמת אספאס וקאדג'ר החדשים. בחזית בולטות יחידות התאורה (כל-לד) בעלות פס לד הנוטף מטה וסמל ענק. מאחור ניתן להבחין בכנפיים תפוחות וביחידות תאורה נאות, כמו גם במפלטים רבועים שהוטמעו בפגוש. רנו הצליחה להעניק לדגם החדש הופעה נאה ומודרנית, עם לא מעט קרבה לתוצרת גרמניה, ולא ממש ריחוק מפאסאט; אולי לשם היא מכוונת.
רנו טאליסמן נחשפה
צילום: מנהל
סביבת הנהג מעוצבת בקו שמרני ונקי וללא התחכמויות. רנו תציע כמה שילובי צבעים למושבים ודיפונים וגם תאורת אווירה, מה שאמור למנוע פשטות יתר. לוח המחוונים משלב בין מחוונים אנלוגיים לדיגיטליים, ובמרכז הקונסולה המרכזית מתנוסס צג מגע אנכי וענק בגודל 8.7". הצג נועד לתפעול מערכת הבידור של רנו (R-לינק).
כנדרש וכצפוי מציעה רנו מגוון מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, התראה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, התרעה על רכב בשטח מת ובקרת שיוט אדפטיבית. בנוסף, יש לדגם החדש תצוגה עילית צבעונית, מערכת לחנייה אוטומטית ומושבים שיודעים לאוורר ולעסות.
רנו טאליסמן נחשפה
צילום: מנהל
בסיס הגלגלים של טאליסמאן משתרע על פני 281 ס"מ, אורכה 485 ס"מ, רוחבה 187 ס"מ מכובדים והגובה 146 ס"מ; אכן משפחתית גדולה. ממדים אלה, באופן לא מפתיע, דומים לאלה של רנו/סמסונג SM7(מ-2011) ודגם בשם "טאליסמאן" נמכר בסין.
עניינים מכניים
שני מנועי בנזין ושלושה מנועי דיזל בהיצע. רנו לא מציינת באילו נפחים מדובר אך מדווחת כי כולם מוגדשים וכי מנועי הבנזין בהספק 150 או 200 כ"ס יוצעו אך ורק עם תיבה אוטומטית-רובוטית דו-מצמדית (EDC) חדשה עם 7 הילוכים. מנועי הדיזל בהספק של 110 כ"ס ו-130 כ"ס יוצעו עם תיבה ידנית או אוטומטית-רובוטית דו-מצמדית ו-6 הילוכים, ואילו גרסת ה-160 כ"ס תוצע רק עם הרובוטית. לא נמסרו נתוני ביצועים או צריכת דלק.
רנו טאליסמן תוצג לראשונה בתערוכת הרכב בפרנקפורט שתיפתח במחצית חודש ספטמבר הקרוב. מרנו ישראל נמסר כי בשלב זה לא הוחלט אם יגיע הדגם ארצה.
רנו טאליסמן נחשפה
צילום: מנהל