בשלהי השנה החולפת הציגה מיצובישי את טרייטון, טנדר חדש המחליף את ההאנטר הוותיק. הדגם חדש, המפרט מאוד וותיק: שלדת סולם, סרן אחורי חי, הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל אחורי. מיצובישי טרייטון מצויד במנוע דיזל בשתי רמות הספק והתיבה אוטומטית או ידנית. כמקובל, הטנדר הוצג עם תא נהג יחיד או תא נהג כפול.
העיצוב החיצוני של הטרייטון נעשה בהשראת הקו העיצובי החדש של מיצובישי והחזית בולטת מאוד במופע בוהק. עוד מבחוץ: יחידות תאורה קדמיות מסוג בי-קסנון עם תאורת יום מסוג לד (ברמת הגימור דקאר). תא שודרג אף הוא, ולפי מיצובישי הוא מרווח מזה של ההאנטר היוצא, החומרים איכותיים יותר ובידוד הרעשים טוב מבעבר.
מיצובישי טרייטון - מחליף ההאנטר כבר כאן
צילום: רונן טופלברג
טכנולוגיה וגרסאות
מיצובישי טרייטון ישווק רק עם תא נהג כפול, עם מנוע דיזל יחיד בנפח 2.4 ליטר, אך עם שתי רמות הספק: 154 כ"ס ו-181 כ"ס. רמת ההספק הנמוכה יותר תוצע עם שלל גרסאות: תיבה ידנית (6 היל') או אוטומטית (5 היל'), הנעה אחורית או כפולה. הגרסה החזקה תוצע רק עם הנעה כפולה, תיבה אוטומטית וברמת האבזור הגבוהה ביותר. הגרסאות הידניות תגענה עם מערכת "עצור וסע".

בניגוד להאנטר המוחלף, הטרייטון משווק עם דיפרנציאל מרכזי רק בגרסה הבכירה, דקאר. המשמעות היא שגרסאות ה-4x4 הפשוטות יותר לא תוכלנה לנוע על הכביש עם הנעה כפולה - אלא רק עם האחורית. בניגוד להאנטר הפורש, שהציע 6 כריות אוויר רק בגרסת דקאר, לטרייטון יש 7 כריות בכל הגרסאות.
רמת האבזור הגבוהה ביותר כוללת מצלמה אחורית, מנופי שליטה מאחורי גלגל ההגה, חיישני גשם, חיישני תאורה ואף מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד שמספקת WiFi קבוע באמצעות SIM סלולארי.
מיצובישי טרייטון - מחליף ההאנטר כבר כאן
צילום: רונן טופלברג
מחירים
מחיר מיצובישי טרייטון עם מנוע 154 כ"ס, הנעה אחורית ותיבה ידנית הוא 195,000 שקלים, ומחיר הגרסה האוטומטית של הנעה זו הוא 220,000 שקלים. מחיר הטנדר עם מנוע זה, הנעה כפולה ותיבה ידנית הוא 220,000 שקלים, ומחיר הגרסה האוטומטית של הנעה זו הוא 232,000 שקלים.
מחיר הטרייטון עם מנוע 181 כ"ס – המוצע כאמור רק עם תיבה אוטומטית, הנעה כפולה, דיפרנציאל מרכזי וברמת הגימור הגבוהה ביותר, דקאר – הוא 245,000 שקלים.
מיצובישי ישראל מעניקה לטרייטון אחריות לשלוש שנים ועד 100 אלף ק"מ. מרווח הטיפולים נשאר כבעבר: אחת ל-15,000 ק"מ (לעומת 20,000 ק"מ להן זוכה הדגם החדש בחלק מהשווקים בחו"ל).
מיצובישי טרייטון - מחליף ההאנטר כבר כאן
צילום: רונן טופלברג