לפני כמעט שנתיים הציגה יגואר קונספט לרכב פנאי במסגרת תערוכת פרנקפורט 2013 תחת השם C"-X17". רכב הפנאי הוצג כדי להעניק הצצה לטכנולוגיות חדשות שיגיעו לדגמים סדרתיים ולאו דווקא כדי להוות קדימון לרכב פנאי עתידי.
או כך היתממו אנשי יגואר, מאז לא הפסיקו להגיע לאוזנינו שמועות בנושא, וגם תצפיות על מכוניות מבחן מוסוות היטב יש בשפע. כעת זה רשמי – יגואר תציג, לראשונה בתולדותיה, רכב פנאי חדש בעוד חודש וחצי, במסגרת תערוכת פרנקפורט 2015.
יגואר מדווחת על מבחנים מפרכים שעבר רכב הפנאי העתידי, והוא נבדק במספר נקודות על פני הגלובוס. נקודות הקיצון היו במרכז הפיתוח של יגואר-לנד רובר בצפון שבדיה עם טמפרטורה של מינוס 40 מעלות, ובקצה האחר במדבריות דובאי, עם למעלה מ-50 מעלות. בנוסף, לראשונה נבחן רכב של יגואר בדרכי עפר; בכל זאת, רכב פנאי, לא?

יגואר תציג רכב פנאי חדש בפרנקפורט
צילום: מנהל
לא מדובר במבחנים יוצאי דופן בעולם הרכב, אך מישהו ביגואר חשב שיש צורך להדגיש זאת, גם בגלל חשיבות הדגם עבור החברה. כניסה מוצלחת לפלח השוק הצומח הזה עשויה להוסיף לקופת המזומנים של יגואר סכום נאה, ולזה אף אחד בחברה לא יתנגד. מעבר לכך יגואר טרם פרסמה מידע רשמי נוסף על הדגם.
ובכל זאת, יש קצת רמזים
רכב הפנאי החדש זוכה לכינוי F-PACE ובשלב זה לא ברור אם זה יהיה שמו הרשמי לאחר שיוצג. למרות מעטה ההסוואה שעל הרכב ניתן להבחין בקווים דומים לאלה של רכב הקונספט שקדם לו, ה-C-X17. מכסה מנוע שרירי, סבכה ויחידות תאורה התואמים את העיצוב הנוכחי של יגואר, כתפיים תפוחות מאחור, גג משתפל – כל אלה מקנית לרכב מראה מאוד דינאמי, ולשם יגואר מכוונת.
יגואר תציג רכב פנאי חדש בפרנקפורט
צילום: מנהל
רכב הפנאי החדש צפוי לעשות שימוש ביחידות ההנעה המוכרות של יגואר, כמובן, כולל אלה מסדרת "ingenium" החדשה, הכוללת מנועי דיזל (שכבר הוצג בדיסקברי ספורט) ובנזין (שיוצג בעתיד), שניהם מוגדשים בנפח 2.0 ליטר. הממדים של רכב הקונספט שהוצג עמדו על אורך של 472 ס"מ, הרוחב על 196 ס"מ, הגובה על 165 ס"מ ובסיס הגלגלים השתרע על פני 290.5 ס"מ – ממדים שעשויים להצביע על רכב גדול למדי, מתחרה לכלים דוגמת לקסוס RX.
אבל יש לזכור כי אלו רק ניחושים. הדגם הסדרתי ייחשף בתחילת חודש ספטמבר במסגרת תערוכת פרנקפורט והוא צפוי להגיע לכבישי אירופה בשנת 2016.
יגואר תציג רכב פנאי חדש בפרנקפורט
צילום: מנהל