נתת לנו Like ב-Facebook?

וולוו XC90: מבחן דרכים (בנזין, T6)

אוטו מבחני רכב

וולוו XC90: מבחן דרכים (בנזין, T6)

06.08.15 ניצן אביבי |   צילם: אורי שר
וולוו XC90 החדש

ה-XC90 החדש חזק יותר, קל יותר, חכם יותר – אבל האם הוא גם טוב יותר?

24 תגובות | תגיות: וולוו, וולוו XC90, XC90, ניצן אביבי

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
קטגוריה: רכבי פנאי גדולים
 
גרסה; רמת גימור: בנזין T6, אינסקריפשן, שבעה מושבים
 
מתחרות: אודי Q7, מרצדס GLE, ב.מ.וו X5, פולקסווגן טוארג, פורשה קאיין, לנד-רובר דיסקברי
 
מחיר גרסה נבחנת: 565,000 שקלים
 
לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על כל דגמי וולוו חייג ל-3262* או לחץ כאן
 
עיצוב ונראות
וולוו XC90 יושב על פלטפורמה חדשה לחלוטין, הראשונה שפותחה תחת הבעלים הסיניים – חברת ג'ילי. הפלטפורמה הזו תשמש בסיס לדגמים נוסעים של וולוו, ולכן יש לדגם זה חשיבות רבה גם כמתווה הדרך העתידית של המותג.
 
וולוו XC90 במבחן דרכים 
 
עובדה זו מקבלת ביטוי גם בעיצוב – נעלם קו המותניים המודגש שאפיין את וולוו מאז שנות התשעים, והחרטום קיבל מראה חדש לחלוטין. ה-XC90 עדיין מזוהה מיד כוולוו בזכות הגריל הענק, שעומד בניגוד חד לפנסים הזעירים. התוצאה בהחלט מעניינת ובעלת אפקט הגעה מרשים. הרכב משאיר רושם גדול ומאסיבי, אבל לא כבד או מסורבל.

פנים הרכב
גם כאן נטשו אנשי וולוו את העיצוב המוכר שלהם, עם הקונסולה הצפה במרכז, לטובת עיצוב חדש. בגרסת האינסקריפשן אותה בחנו התוצאה מרשימה מאוד, הן למראה והן למגע. שילוב טוב של גוונים ומרקמים יוצר מראה יוקרתי, ובכל מקום שהיד נוגעת היא פוגשת חומרים איכותיים. אנשי וולוו ניסו בבירור ליצור עיצוב מבודל ממותגי היוקרה האחרים, וזה הצליח להם – ליושב בתא אין ספק שהוא יושב בתא של מכונית יוקרה, ואין לו גם ספק שלא מדובר בטריו הגרמני, יגואר או קאדילק.
 
המרחב במושבים הקדמיים ובשורה השניה טוב מאוד, וקל למצוא תנוחת נהיגה נוחה. השורה השלישית גם היא מרווחת – יחסית לשורה שלישית... מרווח הברכיים סביר, וכך גם מרווח הראש, אבל עדיין עדיף לשלוח לשם ילדים ובני נוער בגובה של עד מטר שבעים.
 
וולוו XC90. תא נוסעים 
 
האבזור בגרסת האינסקריפשן טוב מאוד, אפילו ביחס לצפוי ממכונית פאר שעולה יותר מחצי מליון שקלים. למשל בקרת אקלים בעלת ארבעה אזורים (עם פיצול שמאל ימין גם ליושבים בשורה השניה) ויציאות לשורה השלישית. אבל עיקר גאוות וולוו, ובצדק, היא על שפע מערכות הבטיחות המתקדמות – יש בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים במראות, זיהוי תנועה צולבת בנסיעה לאחור (למשל ביציאה מחניה), זיהוי תמרורים, מערכת מניעת התנגשות ועוד.
 
התפעול של המערכות השונות נעשה דרך מסך מגע, עם מערכת תפריטים בסגנון סמארטפון. זה אומנם מצמצם משמעותית את כמות הכפתורים על הקונסולה המרכזית, אך מצד שני דורש יותר מדי תשומת לב בזמן התפעול – בעוד אנחנו מעדיפים להתמקד בכביש בזמן הנהיגה. גם כפתור ההתנעה, שדורש פיתול במקום לחיצה, נראה כמו תוצאה של מאמץ יתר להיות מקוריים, על חשבון הפשטות.
 
וולוו XC90. תשומת לב לפרטים 

נוחות נסיעה
הוולוו XC90 מציעה נוחות נסיעה טובה מאוד, עם תחושת ריחוף חלקה – כל זמן שהכביש סלול בצורה סבירה. מול שיבושים בינוניים ומעלה המתלים מרימים ידיים ומעבירים חלק מהחבטה אל תא הנוסעים. פעולתם גם לא שקטה במיוחד, ובנסיעה על כביש משובש או שביל זרוע אבנים מתקבל צליל תיפוף בולט. מצד שני, הם מציעים ריסון טוב על גלים, גם במהירות גבוהה. כך שלמרות שמדובר במכונית גבוהה וכבדה, הסכנה למחלת ים נמוכה.
 
בידוד הרעשים טוב – בשיוט המנוע לא נשמע בתא הנוסעים, וכמעט ואין רעשי רוח, אך רעשי הכביש נוכחים בתא. לא מדובר ברמת רעש מטרידה, אך בהחלט מורגשת – ומאכזבת בהתחשב בעובדה שהרכב מצויד במערכת ביטול רעשים אקטיבית, שבדרך כלל מצליחה להעלים רעשי כביש כמעט לחלוטין. לרעשי הכביש מצטרפת איוושת המזגן, שבולטת כבר בעוצמת האוורור השניה – בעיה ביום חם. תחת עומס כבד המנוע מייצר צליל לא נעים, עדות לכך שמדובר במנוע צנום עם שני מגדשים, אך מדובר במצבים נדירים.
 
 
 
אך פריט הנוחות הבולט ביותר הוא דווקא אלקטרוני – הרכב הזה יודע לנהוג לבד בפקקים. אומנם רשמית המערכת רק "מסייעת", וצריך עדיין לשמור את הידיים על ההגה, אך מעשית הרכב מאיץ, בולם ושומר את מיקומו בתוך הנתיב לגמרי לבד. עבור מי שנכנס לכרך הגדול בבוקר, ונדון לפקקים ארוכים, מדובר בתכונה שלא תסולא בפז.
 
התנהגות ובטיחות
הוולוו משלים את מערך הבטיחות האלקטרוני המרשים בהתנהגות בטוחה ויכולת גבוהה. הוא ניטראלי מאוד בפניות מהירות, ובפניות חדות מגלה נטיה קלה בלבד לתת-היגוי. הרכב מגיב במתינות לפרובוקציות או טעויות נהג, כגון בלימה בתוך הסיבוב או תנועות הגה חדות מדי. כביש משובש יכול לגרום לזנב לרקוד מעט, אך לא ברמה המערערת את האחיזה. ההגה מדויק, כמעט בלי שטח מת במרכזו, אך מעט קל מדי ולא מעביר מידע לגבי הגלגלים הקדמיים. הבלמים מעט קשים מדי, והנשיכה הראשונית מתונה, אך הם מספקים עוצמה טובה גם תחת עומס כבד ומתמשך. בקיצור – הרבה יכולת והתנהגות בטוחה, אבל לא מלהיבה.
 
בשטח מציע ה-XC90 יכולת בסיסית למדי, למרות מרווח גחון מרשים. האשמה העיקרית היא בקרת משיכה לא יעילה, שמתקשה להתמודד עם מצבי אחיזה נמוכה או התרוממות של גלגל לאוויר (עניין שקורה די בקלות בגלל מהלך מתלים קצר).  
 
עדכון מה-3.9.2015 - לאחר שנבחן במבחני הריסוק האירופיים, זכה ה-XC90 לחמישה כוכבי ריסוק ולסט ציונים גבוה מאוד – כולל שיאים ואפילו תקדים, בהיותו הרכב הראשון אי-פעם לקבל 100% בסעיף כלשהו (מערכות בטיחות).
 
וולוו XC90. בקרת משיכה לא יעילה 
 
מנוע וביצועים
חטיבות הכח גם הן על טהרת הדור החדש של וולוו – מנוע 2 ל', 4 ציל', דיזל או בנזין. תיבת ההילוכים היא תיבת השמונה הילוכים שפגשנו כבר בדגמים אחרים של המותג, וההנעה כפולה, עם מערכת צימוד המעבירה את הכח אוטומטית לאחור במקרה הצורך. מנוע הבנזין של גרסת ה-T6 נעזר במגדש-על ומגדש טורבו כדי להפיק 320 כ"ס. למרות ההספק הנאה (יותר מה-V8 של הדור הקודם!), והעובדה שה-XC90 החדש קל יחסית, הרכב לא מרגיש כוחני. הביצועים נאים בהחלט, ולא חסר כח לעקיפה גם בעליה, אך אין את תחושת הבעיטה בגב לה מצפים מהספק כזה. תיבת ההילוכים חלקה, אך מעט איטית – אך זה מפריע רק בנהיגה נמרצת, שהיא ממילא לא "כוס התה" של הרכב הזה.
 
צריכת הדלק הממוצעת, בתנאים רגועים יחסית, היתה 9 ק"מ לליטר – נתון נאה בהחלט לרכב בגודל הזה.
 
וולוו XC90. תמונת אחוריים 
 
סיכום ותמורה
וולוו XC90 מציע מראה מכובד, תא נוסעים מרשים ומרווח, איכות חיים טובה (גם אם לא מושלמת) ושפע אביזרי בטיחות מתקדמים (ברמת האבזור הגבוהה). לא הכל מושלם – נוחות הנסיעה בינונית על כבישים משובשים, בידוד הרעשים יכל להיות טוב יותר והיכולת הדינאמית לא מלהיבה – אך הוא לא נכשל בשום תחום. מחיר גרסה זו, 565,000 שקלים, לא מבוטל, אך בתחום המקובל בקטגוריה, בעיקר אם לוקחים בחשבון את רמת האבזור. כך שמדובר בתמורה טובה בהחלט לכסף ביחס למתחרות.
 
וולוו XC90 מבחן דרכים 
 
 
  • נתונים טכניים
  • וולוו XC90
תצורהטורי
נפח מנוע2.0 ל'
סוג מנועבנזין, מגדש טורבו, מגדש על, הזרקה ישירה
הספק320
הנעהכפולה קבועה
תיבת הילוכיםאוטומטית - טיפטרוניק
מערכות עזר בטיחותיותABS, ASR, EBA, ESP, EBD, עיגוני ISOFIX, ביטול כרית אוויר לנוסע, מערכת לבלימת חרום עצמאית, מערכת לניטור רכב בשטח מת, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, חיישני לחץ אויר.
בסיס גלגלים298.5 ס"מ
אורך495 ס"מ
רוחב201 ס"מ
גובה177.5 ס"מ
מהירות מרבית230 קמ"ש
0-100 ש'6.5 ש'
פליטת co2152
ציון מבחן ריסוק-
מחיר545,000 ש"ח

24 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 24
    למס' 23

    אל תשכח שה T8 נטענת גם מהשקע החשמלי ולכן כנראה היא לוקחת כזה קצת דלק אך באמת אתה משלם יותר על החשמל 

    07.08.16 | 14:42מאיר

  • 23
    אין על וולוו בעולם ועוד הגרסה T8 זה משהו חסר תקדים

    47 ק"מ לליטר זה מטורף

    25.04.16 | 22:13איציק

  • 22
    מס-6 השחצן

    אין לך בושה אתה מממן למספר 1 מורה ללשון = ואני ימממן לך פסיכולוג שיוריד לך מהיהירות שלך ישחצן ואתה נוסע על קונטסה מודל=1961

    30.03.16 | 20:11soli

  • 21
    ארצברג... אין עליך

    קוטל 10... שאפו!!! (לא בציניות)

    03.11.15 | 13:37יוני

  • 20
    תשובה לאלה שלא יכולים לקנות

    לכול צרי העין מה הענין כואב לכם שלאחרים יש ולכם לא תעבדו פעם תגיעו לזה

    25.09.15 | 13:02זוהר

  • 19
    אין טכנולוגיה ישומית בענף הרכב שהוא איננו כולל   ל"ת

    ללא תוכן

    14.09.15 | 13:06כל הכבוד !! כך אמור להיראות ולתפקד רכב עתידני

  • 18
    זו עוד יותר פאדיחה, לא?

    לצאת טמבל בפומבי על ידי ילד. מילא אם מבוגר מגלה שיצאת בהצהרות ריקות רק כי לא אהבת את מה שכתבו על האוטו, אבל שילד יחשוף שבלבלת בשכל? דאבל פאדיחה.
    מה שיפה הוא, שאתה ה"בוגר" לא מסוגל להגיד "טעיתי", למרות שהוכח חד משמעית שמה שאמרת הוא שטויות מוחלטות.
    האמת שאין לי בעיה עם זה שתדבר שטויות, אבל כשזה משולב ברשעות, אי אפשר לעמוד בצד. בנסיון להציל את כבוד הוולוו (מעניין מה האינטרס שלך) תקפת אישית בנאדם וניסית להוציא אותו לא מקצועי ולא מבין. אבל מה לעשות, זה התפוצץ לך בפנים, ויצאת אתה הטמבל. בעסה...

    14.08.15 | 10:10ארצברג

  • 17
    כמו שאמרתי ילד..   ל"ת

    ללא תוכן

    12.08.15 | 16:57mc

  • 16
    מה קרה, MC, נעלבת אז הלכת לקרוא לחברים?

    טוב, ככה זה עם ערסים. כמו חצ'קונים - מפוצצים אחד, באים עוד עשרה.
    מה לעשות והתברר שדיברת שטויות, שהרכב לא רק שלא "יצא מצויין בכל העולם", אלא קיבל בדיוק את אותה ביקורת כמו במבחן הזה? פאדיחה. לא נורא, בפעם הבאה תקדיש קצת יותר תשומת לב למורה לאנגלית.
    או לחלופין, תהיה קצת פחות "מכור" למותג שלך ותבין שוולוו לא גילתה עדיין איך לייצר מכונית מושלמת.

    12.08.15 | 15:42ארצברג

  • 15
    לך לישון על האף

    עזוב אותנו בשקט אז מה אם מאמי & דאדי שלחו אותך לקייטנה לדוברי אנגלית.
    אני גם מסכים שהמגזין הנ"ל מוטה לטובת יבואנים מסויימים ואדיש לאחרים .(בלי קשר לכתבה הספציפית הזאת)
    נ.ב & = אנד שזה אומר " ו " באנגלית.
    לטובת הקוראים שהם לא ארצברג ולא יודעים אנגלית

    10.08.15 | 14:31ארצברג יילד כאפות

  • 14
    להתבגר? תלמד לקרוא אנגלית...

    בא עם טענות מפוצצות על זה שהמבחן לא מקצועי כי "בכל העולם האוטו יצא מצוין", כשמביאים לו ציטוטים ממבחנים (אבל באנגלית, מה לעשות) עם אותה ביקורת בדיוק כמו במבחן הזה, במקום להגיד "וואלה פאדיחה, חשבתי שאף אחד לא ישים לב שדיברתי שטויות" אתה שולח אותי להתבגר...
    יאללה יאללה, יצאת חומוס. לך שים ת'אף באיזו שלולית וחכה שהפאדיחה תעבור.

    09.08.15 | 17:45ארצברג

  • 13
    ארצברג תתבגר ילד   ל"ת

    ללא תוכן

    09.08.15 | 16:43mc

  • 12
    מזכיר את הגרנד צירוקי   ל"ת

    ללא תוכן

    07.08.15 | 12:08אלעד

  • 11
    אוי MC... MC

    איזו פאדיחה - מתברר שאתה כנראה לא יודע לקרוא אנגלית. אחרת בטח היית קורא את המבחן של אוטוקאר (אתר קטנטן, אבל אפשר למצוא אותו בקלות בגוגל), ומגלה שגם שם מתלוננים על הנוחות (ומהללים את הריסון), וגם שם מפרגנים לאחיזה, אבל מתלוננים על העדר פידבק.
    הם בחנו שם את גרסת הדיזל, אז פרק הביצועים לא רלבנטי, ולא ירדו לשטח - כי כנראה בבריטניה לא נוסעים בשטח עם רכבי פנאי.
    גם בטלגרף - כנראה עוד גוף מדיה זעיר וזניח שלא שמעת עליו - מעירים על נוחות הנסיעה בעיר ועל רעשי הכביש. הם גם מעירים על איטיות התיבה - אבל זה רק בגלל שהם שופטי ריאלטי שלא מבינים כלום. וגם הם מספרים שה-XC90 אוחז, אבל לא מהנה לנהיגה.
    להמשיך, או שזה מספיק כדי להפריך את טענת "כל המבחנים שנערכו לרכב הנ"ל ברחבי העולם היו מצוינים"?
    לא, כי אם אתה רוצה - יש עוד. קח קורס אנגלית בברליץ ותגלה בעצמך...

    06.08.15 | 21:40ארצברג

  • 10
    למגיב 8

    אני מסכים עם כל מילה שלך אתה צודק ב-100%.
    תמשיך כך!!!!!

    06.08.15 | 21:25איציק

  • 9
    רגע, MC, לא הבנתי - אז ניצן אוהב את מאיר או שונא?

    לא ברור אם לטענתך הוא קטל את האוטו כי הוא לא אוהב את מאיר, או התאמץ לפרגן לאוטו ("מאוד התאמצת לתת פרגון") כי הוא אוהב את מאיר. נסה להיות יותר ברור, שלא לומר החלטי.
    אז הבנו שאתה לא מרוצה שיש ביקורת על האוטו, כי זה יפריע לך למכור אותו, אבל נסה להיות פחות שקוף, זה מביך עבור מאיר...

    06.08.15 | 21:20משה

  • 8
    אוי ניצן.. ניצן

    מתי תתחיל לשפוט/ לבחון רכבים באובייקטיביות ע"פ הרכב ולא ע"פ היבואן.
    מוזר מאוד שכל המבחנים שנערכו לרכב הנ"ל ברחבי העולם היו מצויינים
    ורק באוטו מגזין ה"על" המבחן מוטה בצורה כ"כ שקופה
    מרגישים מדברייך שמאוד התאמצת לתת פרגון על מה שכן פרגנת.
    ומתי תתחילו לבחון רכבים ולא לנסות להיות "שופטים" כאילו זאת תכנית ריאלטי.
    פשוט תתקדמו כבר
    מה גם שהכתבה לחלוטין לא מקצועית.

    06.08.15 | 17:50MC

  • 7
    אחלה אוטו שבעולם זה החלום שלי.   ל"ת

    ללא תוכן

    06.08.15 | 15:19איציק

  • 6
    למס-1 "בפחות ממאה שקל אני אביא לך" מורה פרטי ללשון שגם ישלים לך 12 שנות לימוד

    עם העברית שלך אתה בטח נוהג בהונדה סיוויק יד 13...

    06.08.15 | 14:01המצליף

  • 5
    שווה בדיקה

    נכון ש 1 לא יודע על מה הוא מדבר אבל.....
    באמת קשה לקבל רכב עם מנוע 4 צילנדר, משקל, 7 מקומות ומלא פיתוחים שנראה מעט עתידני במחיר של גרמנית מוכחת, רק הזמן וכמות המכירות יגידו אם וולוו חזרו למרכז הבימה עם מוצר מעניין
    אי

    06.08.15 | 12:36שווה בדיקה

  • 4
    להוריד בפני וולוו את הכובע!!!

    באחרונה הם משיקים דגמים נהדרים, עדיין סובלים משוק בעייתי ומיצוב מוזר, אך הגב הכלכלי שהסינים מספקים עושה להם רק טוב!

    נ.ב

    בשבילי לקסוס RX 2016 בבקשה :)

    06.08.15 | 10:57הכובען המטורף

  • 3
    ל 1 בעד 10 שקל אתה מביא ביד !   ל"ת

    ללא תוכן

    06.08.15 | 10:28גיל

  • 2
    תגובה ל 1 : אתה לא מביא כלום בשום מחיר.

    אין לך כסף אפילו למיצובישי משומשת.

    06.08.15 | 09:08גיא

  • 1
    בפחות מחמש מאות אני מביא את הQ7 החדשה

    אין להם בושה לשבדים פושטי הרגל האלה לדפוק כאלה מחירים כאילו הם יצרן פרימיום

    05.08.15 | 10:55חגי

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

לקסוס RX450h במבחן דרכים

יוקרה היברידית בשטח

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)