נתת לנו Like ב-Facebook?

אודי Q7 החדש - מבחן דרכים (3 ל', דיזל)

אוטו מבחני רכב

אודי Q7 החדש - מבחן דרכים (3 ל', דיזל)

27.08.15 אלי שאולי |   צילם: תומר פדר

רכב הפנאי החדש של אודי קל יותר וקטן יותר. קטן מדי?

12 תגובות | תגיות: אודי, אודי Q7, אלי שאולי, מבחן דרכים

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
גרסה: אודי Q7, דיזל 3.0 ליטר, אוטומטית  
 
מתחרות בולטות: ב.מ.וו X5, וולוו XC90, מרצדס GL  
 
מחיר גרסה נבחנת: 610,000 שקלים (550,000 שקלים בהשקה)
 
קבוצת המכוניות הנקראת "רכב פנאי" – בכל המידות, של כל המותגים – היא הדבר החם בעולם הרכב של השנים האחרונות; גדלה, מתרחבת ומתפשטת, ועושה זאת על חשבון מכוניות הנוסעים המסורתיות. עבור מותגי היוקרה, רכבי פנאי היו למקור רווח אדיר, ואפילו הנאצלים שבהם, בנטלי ורולס רויס, מוכנים להטביל את חישוקיהם בבוץ. בין מותגי היוקרה היו כאלה שראו את האור רק כשהחל להפציע או קצת אחרי: מרצדס ("חצי-פנאי", ML, ב-1997) ב.מ.וו (X5 ב-1999); וולוו ופורשה (XC90, קאיין; 2002).

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
 
ואודי? היום זה נראה קצת מוזר, אבל אודי, שהפכה לשחקנית כה חשובה בתחום, גילתה רק באיחור רב ששבילי העפר מסתיימים במכרה זהב. יצרנית היוקרה הזו הציגה את רכב הפנאי הראשון שלה, Q7, רק ב-2005.
 
 
אבל מאז חשיבות הז'אנר רק עלתה; אודי עצמה הציגה שני דגמים קטנים יותר (Q5 ו-Q3) והצליחה אתם מאוד; התחרות הפכה קשה ותובענית יותר. לכן, כאשר מגיע תורו של אותו Q7 להתחדש – אחרי עשר שנים(!) – ברור שהאתגר גדול והציפיות רבות; גם האחרים, כידוע, חדשים ומשופרים, ולגבי אודי, הרי מדובר בספינת דגל בתחום החשוב הזה.
   
עיצוב ונראות
אודי ספגה ביקורת על המראה הכבד והמגושם של הדגם היוצא, שהיה, ובכן, כבד ומגושם. הדגם החדש, לא רק שזכה לדיאטה חריפה של 325 ק"ג, אלא גם נראה מחוטב ו"קל" בהרבה. וביחס לכל מה שנשאר – נראה שכל קו בעיצוב הדגם החדש נועד להסוות את מידותיו. ואכן, אודי הצליחה ליצור דגם הנראה קל וקטן מקודמו, והתוצאה הרמונית יותר אבל גם צנועה. אולי צנועה מדי; במפגש ראשון ניתן לחשוב שמדובר בסטיישן גדולה ולא ברכב פנאי מאוד יוקרתי. למעשה, רק כאשר  אודי Q7 ניצב לצד מכוניות בחניה לומדים להעריך את מידותיו הגדולות.
 
 
 
פנים הרכב
כבר שנים שאודי מצטיינת באיכות תאי הנוסעים שהיא מייצרת. ה-Q7 עושה עוד צעד קדימה בתחום זה, עם שילוב נאה בין חומרים איכותיים וגוונים נאים. פתחי האוורור המרובים מתחברים לקו כהה לרוחב החלק הקדמי ויוצרים עיצוב יצירתי בעניין שבלוני זה. את העין צד גם בורר הילוכים קטנטן ומודרני, הממוקם לפני מערך ה-MMI החדש ושופע האפשרויות. מאחורי ההגה מחוונים מוקרנים, שיודעים להציג שפע נתונים מהצג המרכזי. בלחיצת כפתור יכולים הנתונים או הניווט לתפוס את רוב השטח ולגמד את מחווני הסל"ד והמהירות.
 
המרחב מאחור מצוין ולכל מושב אפשרות כוונון נפרדת. שורת המושבים השלישית נפתחת ומתקפלת חשמלית, עשויה מצוין ומתאימה יותר לילדים מאשר למבוגרים.
 
ריפוד עור עם דיפון אלקנטרה מעניק הידור ראוי ל-Q7, ואבזור הנוחות הרב מוסיף לתחושת העושר. כאן נמצא תפעול חשמלי עם זיכרונות למושבים הקדמיים, גג זכוכית ענק (עם כיסוי מעט דק), בקרת אקלים ארבעה אזורית, חיישני חניה היקפיים, מערכת חניה אוטומטית, חישוקי 20", מפתח חכם, מערך מצלמות היקפי ודלת אחורית עם פתיחה חשמלית. תאורת הפנים כוללת פסי לד צבעוניים עם אפשרות להחלפת גוונים. אבזור הבטיחות חסר, ואינו כולל את המערכות המתוחכמות של הדור האחרון (פרט למערך מצלמות היקפי).
 
 
נוחות נסיעה
אודי Q7 – בגרסה זו עם קפיצי אוויר – מציע מספר לא קטן של מצבי נהיגה, המשפיעים על נוחות הנסיעה, הכושר הדינמי והיכולת בשטח. אלה כוללים: מצב שטח מוגבה לשטח קשה; שטח רגיל; חיסכון, נוחות, אוטומטי-רגיל, דינמי - וגם אישי, להתאמה אישית.
 
בנסיעה מנהלתית רגילה בעיר או בכפר, וגם בדרך משם לשם, מציע Q7 – במצב נוחות או אוטומטי – רמת נוחות טובה, וקפיצי האוויר מסייעים ליצור אווירה של ניתוק הרכב מפני הכביש. עם זאת, שיבושים מסוימים (חיבורי כביש, בליטות רוחביות, פסי האטה) פוגמים בשלווה המלכותית באופן מוחשי מהצפוי, והפגיעה בנוחות הנסיעה מורגשת יותר בעיר מאשר מחוצה לה.
 
קביעת מצב קפיצי האוויר ל"קשה", משפרת את ריסון המרכב אך פוגעת בכושר הספיגה של הרכב. גם בנסיעת שבילים נוחות הנסיעה טובה אך בורות מסוימים מאתגרים את קפיצי האוויר.
 
 
 
התנהגות ובטיחות
בנהיגה דינמית ה-Q7 מפגין יכולת ראויה בהחלט: האחיזה בפניות מצוינת וההגה מגיב נכון ובדייקנות לדרישות הנהג. ה-Q7 לא קליל בהתנהלות כזו (כי הוא לא), ונהיגה דינמית מסגירה את ממדיו. הדבר בולט בייחוד במצב אוטומטי רגיל, האחראי לכך שהמרכב פחות מדי מרוסן בפנייה של ממש.
 
במצב הדינאמי היכולת משתפרת וגם התחושה, עם פעולת קפיצים קשיחה ומרכב מהודק. התשלום, כמובן בנוחות נסיעה. השילוב הטוב ביותר לנהיגה בכבישים מתפתלים הוא קביעת מצב "אישי", ואז בחירה במצב "ספורט" למנוע, "קשה" להגה ו"אוטומטי" למתלים (לרוב; רק כשהפניות ממש מאתגרות, עוברים למצב "ספורט"); מצב ביניים היה עוזר. 
 
קצת מאכזב שגרסה כה מתקדמת, מהודרת ויקרה אינה מצוידת במערכות בטיחות מתקדמות כציוד תקני (למעט מצלמות היקפיות).
 
 
 
מנוע וביצועים
ה-Q7 שבחנו צויד במנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר שמייצר 272 כ"ס – ו-61.2 קג"מ ב-1500 סל"ד – וזה מתגאה בהאצה ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות. ואכן, קל לייצר עימו קצב מהיר והוא מטפס למהירויות גבוהות ללא מאמץ ובכל עומס שהוא. אותו חוסר מאמץ יוצר אווירה מאוד נינוחה גם בהאצות כוחניות, ויהיו כאלה שתחסר להם תחושה של דם חם יותר; כאילו ה-Q מסתיר משהו מכוחו האמיתי. חלק מאותה תחושה נובע גם מהפעולה הרגועה והחלקה של התיבה האוטומטית על שמונת הילוכיה. מנוע זה שקט מאוד, וכמעט לא ניתן להבחין שמדבור בלוגם סולר.  
 
צריכת הדלק נעה סביב ה-11 ק"מ לליטר במסלול מגוון. לא רע לכלי בגודל כזה.

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
 
תמורה
למרות המראה המצטנע, Q7 החדש הוא מתחרה ראוי ביותר בקבוצת רכב הפנאי הגדולים של מותגי היוקרה. הוא מרווח, מפנק, נעים, מבצע ומציע אווירה מאוד עשירה. בהתאם לרוח אודי ישראל הוא גם מצויד לעייפה באבזור נוחות; עם זאת הוא חסר אבזור בטיחות מתקדם. עוד יצויין כי ה-Q7 מגיע עם 3 שנות אחריות ללא הגבלת ק"מ - האחריות המקיפה ביותר בסגמנט.
 
תג מחיר עליו מתנוסס הסכום 612,000 שקלים (כ-550,000 בתקופה ההשקה) הוא עניין כבד, אבל ביחס לקבוצה וביחס ליכולתו, אודי Q7 מציע תמורה טובה מסוגה.    
 
 
 
 

12 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 12
    משה, אני לא יודע באיזה אודי נהגת לאחרונה

    A3 כמעט זהה לגולף, מלבד שלגולף תא נוסעים עדיף.
    A6 היא פאסאט לכל דבר, מלבד קצת צעצועים טכנולוגיים. לא מאוד נוחה, סתמית לגמרי.
    סידרה 5 של במוו, לדוגמה, זה רכב שגורם לך להרהר, באמת אפשר לעשות יותר טוב? ירידה פסיכית לפרטים, איכות צועקת לשמים, ניהוג מדהים. איך בכלל אפשר להשוות ל A6?
    סידרה 1 או A של מרצדס ותכלס גם A3 הן מכוניות מאולצות והרמה שלהן בהתאם. אלו לא מכוניות יוקרה ואתה רק מוכיח את מה שאמרתי - גם במוו ומרצדס נופלות כשהן משתמשות בפלטפורמות נחותות. אבל את מי מעניינות המכוניות אלה? חוץ מבמוו 1 עם הנעה אחורית שזה כן מעניין מישהו, הן עולות כפול ממכוניות כמעט זהות. קנה איביזה ב 80 אלף, ותהנה מהעודף.

    04.09.15 | 00:46אבל

  • 11
    זה רכב תענוג ומפלצת בשטח

    עשינו איתו טיול שטח עם מדריך. לא יאמן כמה הוא נוח ובעל עבירות המפלץ הזה

    03.09.15 | 10:06אלי

  • 10
    החבר'ה שם עסוקים בעיקר בלייצר אמירות, פחות בלתת

    מידע על המכונית.
    זו תוכנית בידור שבה במקרה מתעסקים במכוניות ולא בבישול או שירה. הקווים המנחים לתסריט וההגשה דומים יותר לשל גב האומה מאשר לשל תוכנית אינפורמטיבית.
    זה לאו דווקא רע, והם בהחלט גורמים לתחום טכני של "משוגעים לדבר" להיות אטרקטיבי גם לציבור הרחב - אבל להתבסס עליהם בגיבוש דעה על רכב? לא רעיון כזה חכם...

    01.09.15 | 10:51טופגיר

  • 9
    מגיב 4 צודק ברוב, רק טועה בדבר אחד : עשו את זה כבר

    אם תראה TOPGEAR, בעיקר מהעשור האחרון, תבין שגם בבריטניה יודעים כבר שנים שאאודי לא מתקרבת בניהוג לב.מ.וו. מניסיון שלי עם ב.מ.וו ועם וואגיות מנגד, הב.מ.וו סובלות מהנדסת אנוש נחותה אפילו בהשוואה ליפניות מודרניות, אבל עדיפות בניהוג על כל מכונית מקבילה או נמוכה במחיר. בטופגיר אגב טוענים שכל האאודי מתאימות לצד של המכוניות "הכי לא קוליות" - כלומר, אפילו בטופגיר שנים צועקים שאאודי זו מכונית לדושבאגס.

    31.08.15 | 19:51טוב חלאס

  • 8
    נהגתי ב-1 בועז, וגם ב-3

    ה-1 נוחה בעיר בזכות מתלים רכים. ברגע שמתחילים לנהוג בה בקצב נורמאלי, היא מתחילה לאבד את הצפון אם הכביש לא ברמה של אוטובאן. סוגרת מתלים ונחבטת על כל שינוי גובה.
    כמו שאמרת - היא מבוססת על פלטפורמה של ה-3 הישנה. פלטפורמה בת עשר, פחות או יותר. ה-A3 מבוססת על פלטפורמה הרבה יותר חדשה, והרבה יותר מתקדמת.
    תשווה את המקום במושב האחורי (הסיבה בגללה ה-1 נפלה סופית מרשימת הקניות) ותראה את ההבדלים.
    אז נכון, היא הנעה אחורית וזה מגניב במצבים מאוד ספציפיים. שאר הזמן היא פחות מהירה מה-A3, פחות איכותית (הרבה יותר רעשים בנסיעה) ופחות מרווחת. ובעיקר נראית מהעשור הקודם מבחינת עיצוב.
    שלא יובן לא נכון - גם ל-A3 לא מעט חסרונות, והיא רחוקה מלהיות מכונית מושלמת. אבל הטיעון על "רכב נחות" בגלל פלטפורמות של VAG הוא מגוחך.

    30.08.15 | 15:36משה

  • 7
    ל6

    אודי מוכרים הכי הרבה רכבים זולים בפלח היוקרה, מרצדס הכי הרבה יקרים, ובמוו שולטת בתחום הביניים, מ2001 עד' היום במוו הוא יצרן הפרימיום שמוכר הכי הרבה רכבים כל שנה. בנוסף לכך הוא גם הכי רווחי.
    הפלטפורמה של סדרה 1 מבוססת על סדרה 3 דור קודם שעברה קיצור והתאמה.
    A3 מבוססת על המודולרית של קונצרן VAG.
    אם תנהג בשתיהם אתה תגיד בפירוש שנהנית יותר בסדרה 1 והיא גם הייתה נוחה יותר בפער קטן, חלקה יותר בפעולה של הגיר-מנוע. החיסרון היחיד שהיה ל1 זה העיצוב, וגם הוא שודרג משמעותית במתיחה האחרונה..

    30.08.15 | 11:47בועז

  • 6
    ברור - חוסר ההתפשרות צועק מכל פינה ב-A קלאס

    למשל. מכונית שהוכתה שוק על ירך בכל מבחן השוואתי עם A3, והדבר היחיד שעומד לה הוא העיצוב החיצוני.
    והב.מ.וו סדרה 1 - איזו איכות חסרת פשרות. זה עובד כל כך טוב, שבדור הבא - אחרי ששני הראשונים לא היו הצלחה גדולה - הם עוברים להתבסס על פלטפורמה של מיני...

    28.08.15 | 22:49משה

  • 5
    שוקל לקנות אותו...

    למה משווק בארץ עם הגה 4 צלעות???

    28.08.15 | 12:11אורן

  • 4
    אודי מצטיינת בדבר אחד - שיווק

    הכתבה משדרת שהרכב בינוני. כל כתבה בכל מגזין על כל רכב של אודי משדרות שמדובר ברכבים בינוניים ומעוצבים. זאת לא הפתעה כי יש גבול לכמה אפשר למתוח יכולת הפלטפורמות הפשוטות של פולקסווגן.
    מי ששם חצי מליון לא מחפש תמורה טובה. הוא מחפש את הטוב ביותר.
    הפער בין אודי לבמוו ומרצדס הוא גדול - זאת לא הפתעה כי מדובר ביצרניות יוקרה שלא צריכות להתפשר בתכנון. גם האמינות והעמידות שלהן עדיפות עשרות מונים - מתי בפעם האחרונה ראיתם אודי בת עשר? ואם ראיתם הן נראות מיושנות מאוד.
    מתי יקום מגזין הרכב שיצעק שהמלך הוא ראש לשועלים ולא יותר... כנראה שזה לא יקרה אבל מי שבאמת רוצה לקבל תמורה, שיחפש אותה ברובר, במוו, מרצדס. לא באיזה פאסאט מוגבהת עם קישוטים טכנולוגיים.

    28.08.15 | 00:58באופניים מפדל

  • 3
    גם תמורה טובה למדינה!

    חצי מהסכום הולך למס, וזה אחרי ששלמתם כמעט עוד חצי על הכסף שהרווחתם.

    28.08.15 | 00:26אלעד

  • 2
    חיים, זה שלך אין כסף לאלטו לא אומר שאתה צריך

    להוציא את המרמור שלך על כולם...
    גם אוטו של מליון שקל יכול לתת תמורה טובה - ביחס למתחרים שלו ולדרישות של הקהל שלו. זו המשמעות של המושג, למקרה שלא ידעת...

    27.08.15 | 11:37משה

  • 1
    הביטוי "תמורה טובה" הוא קצת מגוחך כאן

    זה שהוא עולה מעל לחצי מליון.. וזה שתשעים ותשע אחוז מבעלי הרכב לא ינצלו אפילו 15% ממה שהרכב הזה יכול לעשות.. לא יכול להביא לסיכום ב "תמורה טובה"...
    אלה אם כן זו הפשרה שאליה הגעתם עם היבואן בתמונה לסיבוב על הרכב

    27.08.15 | 11:13חיים

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)