נתת לנו Like ב-Facebook?

סוזוקי ויטארה - מבחן דרכים וידאו (הנעה כפולה)

אוטו מבחני רכב

סוזוקי ויטארה - מבחן דרכים וידאו (הנעה כפולה)

10.09.15 אלי שאולי |   צילם: אילן קליין

סוזוקי מצטרפת לשוק רכבי הפנאי הקטנים עם מתמודדת חדשה עם שם ישן. עכשיו יש גם וידאו

32 תגובות | תגיות: סוזוקי, אלי שאולי, ויטארה, אילן קליין, סוזוקי ויטארה

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור


גרסה: סוזוקי ויטארה
, 1.6 בנזין אוט', הנעה כפולה

מתחרות בולטות: ניסאן ג'וק, שברולט טראקס, פיג'ו 2008, קיה ספורטאז' ועוד

מחיר הגרסה הנבחנת: 135,000 שקלים (132,000 שקלים בצביעה רגילה)
 
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
 
תחום הפנאי לוהט ובייחוד הפלח הקטן שלו, זה שהתפתח בעידן המודרני אחרי הצלחת הניסאן ג'וק. באופן מפתיע, סוזוקי, חברה עם מסורת שטח ארוכה, לא הזדרזה להצטרף לתחום – לפחות לא עם כלי שעונה בדיוק להגדרות הקטגוריה. אבל כעת גם היא עושה זאת, וכדי להיכנס באופן מהיר לתודעה, היא בוחרת בשם ישן שנמצא איתנו מאז 1988 – ויטארה. אבל בעוד דגמי הויטארה הקודמים היו גדולים וקשוחים יותר, סוזוקי ויטארה החדש מכוון היישר לקטגוריה הקטנה והרכה, ומבוסס על הקרוסאובר.

  
עיצוב ונראות
עם מסורת שטח ארוכת שנים בסוזוקי יודעים היטב איך לעצב כלי פנאי, וזה ברור בויטארה. הוא נראה גדול ממידותיו ומשדר קשיחות ושטח, עם פרופורציות נכונות שכוללות תא מנוע ארוך. גם הבחירה בצבע שונה לגג (תוספת של 3000 שקלים) מסייעת. סוזוקי גם יצרו קשר עם שושלת הויטארה בעיצוב החרטום ובפרטים קטנים כמו תפיחת הכנפיים האחוריות.

פנים הרכב
למרות שחלק מהפרטים הקטנים מוכר מהקרוסאובר, גם מבפנים הרכב אומר פנאי. זה מורגש בתנוחת הנהיגה הזקופה ובתוספות קטנות כמו שעון הזמן שממוקם במרכז בין שני פתחי המיזוג בראש הקונסולה.
 
אבל רב הבוחנים טענו כי סביבת הנהג פשוטה מדי - הפלסטיק קשיח, חלק מהכפתורים מיושנים וזולים למראה, מערכת השמע נראית מיושנת (אבל עם תפעול נוח) ותפעול הדיבורית המובנית לא נוח. אולם חלק מהבוחנים טען שהתא מעביר "טעם של פעם" במובן החיובי, ומשדר קשיחות ורטרו. כנראה שזה עניין של טעם.

הגרסה כפולת ההנעה מאובזרת בצורה טובה - ריפוד מושבים ודיפונים בשילוב אלקנטרה נעימה ואיכותית למגע, מפתח חכם, תאורת לד, חישוקים קלים צבועים, וחיישני חניה היקפיים ועוד.
 
כצפוי, לאור העובדה שהיא קצרה יותר מהקרוסאובר עליו היא מבוססת, המרחב במושב האחורי של הויטארה פחות טוב מבקרוסאובר אבל מספק, בייחוד לרגליים אבל קצת פחות לראש. תא המטען גדול יחסית לפלח ובעל מבנה שימושי. עגלת ילדים סבירה תיכנס אליו בלי בעיה.
 
 

נוחות נסיעה
גם דרך מערך המתלים יצרו בסוזוקי תחושת שטח אופיינית, עם נדנוד קל קדימה-אחורה ורושם חסון על השביל. מעבר לכך הנוחות סבירה, והרכב מטפל באופן הגיוני בשיבושים גדולים. דווקא רצף פגמים קטנים וחיבורי כביש מורגש לעיתים יותר מהצפוי, גם בגלל רעשי מתלים. זה בולט יותר בעיר. עוד פרט מפריע הם רעשי הכביש והרוח נוכחים – אבל לא ברמה חריגה לקטגוריה.
 
התנהגות ובטיחות
לוקח זמן להתרגל להגה, שמשנה משקל באופן לא הדרגתי מספיק עם עליית המהירות ומייצר תחושה מלאכותית. אבל אחרי כן מתגלה רכב עם התנהגות נעימה ולפרקים מבדרת, כאשר בקרת היציבות מאפשרת משחק מסוים. הרכב מגיב היטב לפקודות וגם אם האחיזה אינה גבוהה במיוחד, עדיין התחושה בטוחה. עם זאת, במהירויות כביש 6 מורגשת לעיתים רגישות לרוחות צד.
מבחינת מערכות בטיחות כולל הויטארה המקומי את מערך המובילאיי (התרעה על סטייה מנתיב והתרעת התנגשות).
 
הויטארה נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP וקיבל חמישה כוכבי בטיחות.
 

 
מנוע וביצועים
הויטארה חמוש במנוע ה-1.6 ליטר, 120 כ"ס, המוכר מהקרוסאובר, שמשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים (בניגוד לרציפה בקרוסאובר).
 
ביחס לקטגוריה לא מדובר בהספק גבוה, אבל הביצועים סבירים (ההאצה למאה תארך 13 ש' או 12.5 בגרסת ההנעה הקדמית). במציאות היכולת טובה ממה שרומז נתון התאוצה הקלאסי, והויטארה אינו מרגיש איטי, גם אם התיבה נוטה לעיתים לטפס מהר להילוכים הגבוהים (מצב ספורט פותר זאת). תפעול הבורר הפשוט יכול לתסכל, בגלל מיקום המצב הידני מיד מתחת ל-D. אבל מה שבאמת מפריע הוא הרעש החזק שמייצר המנוע תחת עומס, והתחושה המאומצת. צריכת הדלק ביום מגוון נעה סביב 12 ק"מ לליטר - נתון טוב למדי.
 
 
  
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
 
תמורה
ב-125,000 שקלים לגרסת ההנעה הקדמית, או 132,000 לכפולה, הויטארה מציגה תמורה טובה לכסף. רב הקהל לא זקוק להנעה הכפולה, אבל חבילת האבזור הנלווית מייצרת תמורה עדיפה לעומת גרסת ההנעה הקדמית, ומסייעת לאווירה.
למרות שתא הנוסעים לא היה לטעמם של כל הבוחנים, וגם העידון יכל להיות טוב יותר, נראה שהויטארה פוגע היטב במטרה המסומנת. למרות הקרבה במכניקה, הוא מרגיש שונה מספיק מהקרוסאובר, וצריך להדאיג את המתחרים. בייחוד כשהוא מלווה במוניטין של סוזוקי.

 

32 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 32
    נוסע ב ויטרה 4X4 ממש כיף

    חברים זה לא מרצדס, בשביל הכסף קיבלתי מכונית מעולה שמתנהגת טוב ונוחה מאד,

    התאוצה מרגישה טוב בהרבה מאשר על הנייר והרכב נוסע מעולה,
    נקודת התורפה היחידה היא שבתורים גבוהים הרעש מהמנוע חזק,
    בשיוט לא שומעים אותו,
    סה"כ אחלה רכב

    08.10.16 | 09:46ירון

  • 31
    ההגיון אומר לי שאל מול השאר אולי בכל זאת עדיפה יכולת

    ההנעה הכפולה , גם אם היא לא ממש שימושית כל כך וגם אם היא מיועדת לשלג. עדיין אם אני יכול לקבל רכב כזה במחיר זהה לאחרות, נראה לי שאבחר בזה. השאלה כמה זמן המתנה.

    10.08.16 | 23:00עורבני

  • 30
    המגיב אייל

    אתה שקרן.... סוזוקי לעולם לא מתקלקלת 0 תקלות וכל המוסכים אומרים זאת שכל הגרמניות ילכו כפרה על סוזוקי

    04.01.16 | 22:33eric

  • 29
    נסעתי ברכב 4X4

    תחושת נסיעה טובה, אפילו כיף. מרגיש גבוה, מנוע מגיב לא רע בכלל עם 3 אנשים. מרעיש, אפשר בהחלט לשמוע אותו בטורים גבוהים. 2 בוגרים לא יכולים לשבת מאחור לאורך זמן. מושבים מאחור משהו לא נוח בספסל. שדה ראיה מצויין. הנוסע ליד הנהג יכול להגביה את המושב - לא טריוויאלי בכל רכב - מאוד עוזר.
    נפח תא מטען סביר +. דלת אחורית נפתחת ממש בקלות ללא מאמץ וכך גם נסגרת. נראה באמת מרשים מבחוץ - מסובב ראשים במיוחד עם 2 צבעים (על זה נהגתי). בפנים סביר - איכות חומרים מינימליסטית - משהו שיחזיק 20 שנה אבל מלפני 20 שנה. ביקורות בחו"ל דרגו את הרכב גבוה - שווה לסקודה יטי שנחשבת בחו"ל לג'יפון הטוב ביותר.

    21.10.15 | 19:49דר' ליוינגסטון

  • 28
    יקר ולא משתלם

    ב-115K אני קונה פיג'ו 2008. רכב משתלם הרבה יותר.

    18.09.15 | 20:03גיל

  • 27
    מערכת מולטימדיה

    יש ברכב מערכ מולטימדיה

    14.09.15 | 01:49משה

  • 26
    ל25: לא סתם בהונגריה: במפעל של הפליטים   ל"ת

    ללא תוכן

    12.09.15 | 11:53איגן סוזוקי

  • 25
    איפה מייצרים ? הונגריה ?   ל"ת

    ללא תוכן

    12.09.15 | 10:58ביג

  • 24
    שכחתם לציין שה4X4 ב"ויטרה החדשה" מיועד לשלג לא לשטח   ל"ת

    ללא תוכן

    12.09.15 | 09:52דאסטר ו XV נותנים תמורה עדיפה

  • 23
    פחנוע, רעשי כביש, רוח ומנוע ותאוצת צב

    נו באמת, מי שיודע לקרוא מבין שזה אוטו מחורבן. מה טוב בו ?

    האוטו שהוא כמו בחזרה לעבר, מביך.
    העיקר הפוזה של ג'יפון. יש מכוניות משפחתיות סדאן עדיפות ומתגמלות הרבה יותר.

    11.09.15 | 16:54ירן

  • 22
    סובארו XV כנסו....

    במחיר של 10000 שח יותר הבאתי XV 2.0 בהנחה אדירה (במקור עולה 156).אוכל את הויטרה בשטח (מרווח גחון 22 ס"מ והנעה כפולה אמיתית לא משחקי קרוסאובר ודומיו.עשיתי עם האוטו טיולים עם רכבים מקטגוריה גבוהה שה XV גוברת עליהם.
    ה XV והדאסטר הם היחידים היום שנחשבים קרוסאוברים עם יכולות שטח אמיתיות!.כל השאר עובדים עליכם בעיניים

    11.09.15 | 12:37דויד

  • 21
    העיצוב פשוט... אאוטלנדר + קפצ'ור + סוזוקי קרוסאובר בעצמו   ל"ת

    ללא תוכן

    10.09.15 | 10:59???

  • 20
    הנעה כפולה

    שג"יפונים עם הנעה כפולה ללא הילוך כח זה מיועד לשלג בלבד כמו היטי וכל השאר ,

    07.09.15 | 18:28פחו

  • 19
    לדני כותב 16

    חבל שהנך חסר השכלה בעולם התעשייה המוטורי, שכן אילו היית בתחום היית יודע, שסוזוקי דווקא אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם, ולא הקטנות כפי שציינת.

    מנגד רכבים שציינת כי צרכנים רוכשים בארץ כמו מזדה, היא דווקה כן אחת מיצרניות הרכב הפצפוניות ברמה עולמית.

    כדי לקבל סדר גודל של יצרני רכב, מקום טוב להתחיל לקרוא יהיה ויקפידה - לכל ליצרן יש נתון האומר מהו היקף המכירות השנתי שלו. תראה היכן סוזוקי ממוקמת עם כ- 2.5 עד 3 מיליון כלי רכב בשנה, והיכן מזדה, סוברו, ומיצובישי הקטנטנות ממוקמות לשם השוואה, בקושי מגרדות 1 מיליון רכבים כל אחת בממוצע גס. קרי הן בגודל של שליש מסוזוקי.

    סוזוקי מבחינת גודל יצרן, מאד קרובה לניסן והונדה שנמצאות באזור 3-3.5 מיליון כלי רכב בשנה. אל תתבלבל בכך שסוזוקי מתמחה ברכבים קטנים וברכבי נישת שטח, ונעדרת מסגמנט הרכבים היקרים יותר (בכוונה תחילה אגב) עם גודל היצרן. אלו שני תחומים שונים בתכלית. סוזוקי אגב גדולה יותר ממרצדס ובמוו למרות ששתי היצרניות הללו נחשבות לרכבי פרימיום בשעה שסוזוקי אינה כזו.

    מובא כדגומא כדי שלא יתבלבלו המושגים התעשייתיים בידי הקורא.

    07.09.15 | 17:56א.

  • 18
    ההבדל בין הויטארה לקרוסאובר- שהקרוסאובר נראה כמו משפחתית והויטארה נראה כמו רכב שטח. פשוט

    נכון שבקרוסאובר קיימת גרסת הנעה כפולה, אך עדיין לא הייתי נכנס עם רכב כזה נמוך לשטח ולא רק בגלל חוסר היכולת האמתית שלו שם- המראה שלו לא שונה מכל משפחתית ממוצעת אחרת (אז הגביהו אותו טיפה ממשפחתית ממוצעת, עדיין לא הייתי בחיים מתבלבל וקורא לו ג'יפ או ג'יפון). לעומת זאת הויטארה כמו אחיו לקטגוריה (ספורטאז', קשקאי, IX35) משדר עיצוב ג'יפוני גם אם הוא כמו יתר החבורה, חף מיכולות וביצועים כאלה

    06.09.15 | 16:37תומר

  • 17
    נגמרו הרכבים

    איך יכול להיות שנגמרו הרכבים ? אספקה רק בעוד חצי שנה ??

    06.09.15 | 11:07דני

  • 16
    סוזוקי זה סוזוקי לטוב ולרע

    גם היבואן יודע שהיתרון הגדול של סוזוקי הוא בתמחור כי סוזוקי זה יצרן קטן מאוד במונחים של עולם הרכב ולכן הוא מייצר רכבי נישה. הקרוסאובר והויטארה הם בפירוש רכבי נישה במחיר מאוד הגיוני אז אם אתם רוצים משפחתית בוודאי תעדיפו מאזדה 3, קורולה או I30/I35 אבל בסוזוקי תקבלו אמינות תמורת רעשי כביש ורוח, צריכת דלק נמוכה תמורת הגה חד ומתקשר וסחירות תמורת עיצוב נועז.
    אז איזה סוג של אנשים אתם ?

    05.09.15 | 08:17דני

  • 15
    מעליב לקורא לזה ויטרה, לא השאירו שום יכולת שטח שחשובה להרבה אנשים.   ל"ת

    ללא תוכן

    04.09.15 | 19:13אלעד

  • 14
    לכל ההדיוטות שירדו על 10:

    1.6 היה המנוע המקורי של הויטרה הקצרה וגם היא היתה עגלה סרוחה בכל קנה מידה. ה 4X4 של ה"ויטרה" החדשה היא לקוחה מהקרוסאובר והיא בדיחה- מי שיתעמק בנתונים ימצא שהיא מיועדת במקור לשלג ולא לשטח. אין שום קשר בין הדבר הזה לויטרה היוצאת!

    04.09.15 | 17:09גם אני 10

  • 13
    ל-10

    תגובות בסגנון "אוטו עגלה-מנוע 1.6 4X4? " בלי להתייחס לשאר נתונים (כגון משקל של רכב, יחס כ"ס/לק"ג משקל וכו') נשמעו ילדותיים למדי...או תגובות של איש מכירות מיצרן אחר...

    04.09.15 | 15:43ל'

  • 12
    רכב 4X4 דמוי ג'יפ

    אבל כמעט ולא דיברתם על יכולת השטח.
    במה הוא עדיף מהקרוסאובר? איך הוא בשטח?

    תודה

    03.09.15 | 20:32א

  • 11
    ל 10 הנכבד

    אולי כבודו לא יודע , אבל הויטארה המקורי היה עם מנוע 1.6 ופחות כס"ב , 4X4 מעולה לכל הדעות .

    03.09.15 | 20:17אליהו

  • 10
    אוטו עגלה-מנוע 1.6 4X4? אין שום קשר לויטרה   ל"ת

    ללא תוכן

    03.09.15 | 18:23חוץ מהשם

  • 9
    ל-5: כי הקרוסאובר הוא רכב מכוער, אבל ממש מכוער, לעומת הויטרה הנאה++   ל"ת

    ללא תוכן

    03.09.15 | 16:00תשובה פשוטה לשאלה פשוטה

  • 8
    שנה אני מכה לויטארה- רכב מדהיםםם   ל"ת

    ללא תוכן

    03.09.15 | 12:16מושיקו

  • 7
    נראה כמו ניסיון אבוד מראש להתחרות בספורטאז' של קיה

    כך שאני נאלץ להסכים עם 5. באופן כללי, נראה כמו אחלה רכב אבל לא יותר מזה. סקירה מעולה!

    01.09.15 | 23:14איתי

  • 6
    נראה נחמד אבל אני נשאר עם הספורטאז'

    לא יכול לכתוב שאני "מאוכז סוזוקי" כמו שכתבו פה,
    אבל עד שמצאתי רכב שאני מבסוט ממנו גם אחרי שנה של נסיעה אינטנסיבית- הגיע הזמן להתמיד

    01.09.15 | 12:16אורן

  • 5
    אני לא מבין למה לקנות ויטארה ולא קרוסאובר?

    אומנם יש 1.5 ס"מ הבדל במרווח גחון לטובת הויטארה אבל אני מצטער, זו ממש לא סיבה מוצדקת לשלם יותר על רכב יותר קטן מקרוסאובר בכל הפרמטרים. אתם בעצם משלמים על המותג "ויטארה" שהקשר שלו לויטארות הקודמות מקרי בהחלט.

    01.09.15 | 07:19שי

  • 4
    אחלה כתבה על הויטארה

    רכב מעולה

    31.08.15 | 21:10יובל

  • 3
    למגיב 2 : לא הבנת שמגיב 1, הוא "חובב"

    הרעילו לא את הראש מילדות שמכוניות גרמניות הן הכי טובות. הוא רק לא הטריח את עצמו לבדוק איפה הן נמצאות בסקרי הצרכנות. עשו לא שטיפת מוח כשהיה צעיר, והוא עדיין משוכנע שלגולף יש חדוות נהיגה. רק חבל שהיא לא יותר מהנה מיונדאי I30 אפילו. עצוב :-(

    31.08.15 | 19:54כמה אפשר ?!

  • 2
    תשובה לאייל

    אתה בעלים של SX4, חשבת לשדרג למה בדיוק? לגולף? אבל עוד לא שדרגת, ועוד אין לך גולף, אז איך אתה יודע שזה עולם אחר? ועוד דבר, אתה מאוכזב מהאמינות של סוזוקי - ועל אמינות הגיר של הגולף, ה-DSG, אין לך מילה רעה להגיד? מעניין...
    מעניין כמה משלמים לך צ'מפיון...

    31.08.15 | 17:21גם כן אייל

  • 1
    לא קונה יותר סוזוקי

    חשבתי לשדרג לפני מספר שבועות, כבעלים של SX4 אני מאוכזב מהאמינות של הרכב. קחו גולף זה עולם אחר

    31.08.15 | 16:13אייל

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)