לא קופצים לבקר בתערוכת פרנקפורט על הדרך, וזה לא המקום לגיחה קצרה. אם אינכם מתכוונים להקדיש זמן לביקור – וכאשר אנחנו אומרים "זמן" אנחנו מתכוונים להרבה שעות – אז באמת חבל על הזמן.

את תערוכת ז'נבה אפשר לכסות אפילו בהפסקה סבירה בין טיסות, בוודאי בדרך לחופשת סקי. על הדרך. אפילו את פריז, החברה הדו-שנתית של פרנקפורט, אפשר למצות במספר שעות סביר, בייחוד אם מתמקדים בארבעת האולמות העיקריים והמאוד צמודים. בפרנקפורט הסיפור שונה לגמרי.

תערוכת פרנקפורט היא תערוכת הרכב הגדולה בעולם. 1012 מציגים מ-40 מדינות יציגו את מוצריהם בשטח תצוגה של 235,000 מ"ר. ולא רק שטח התצוגה ענק. המרחקים בין אחדים מ-11 אולמות התצוגה השונים לא ממש קטנים ודורשים זמן כדי לכסות אותם. לא במקרה מציעים המארגנים מערך הסעות רצוף.

בקיצור: זו לא התערוכה לשעה וגם לא לשעתיים ואפילו שלוש. אם בכל זאת החלטתם לבוא הורידו את החליפות ועברו לבגדים קלילים בדגש על נעלי ספורט או הליכה טובות. כדאי לתכנן היטב את המסע בין האולמות, שמרו על הכוח וחפשו את המסועים – אתם תזדקקו לכל טיפת אנרגיה.
תערוכת פרנקפורט 2015 המכוניות שיהיו
צילום: מנהל

בואו בקלילות
כמעט מיליון מבקרים הגיעו לתערוכה שהתקיימה לפני שנתיים, ויש לצפות שהפעם יגיעו אף יותר. אבל למרות הגודל העצום והמוני המבקרים אתם יכולים לסמוך על הארגון הגרמני. מגרשי חניה, רכבת תחתית עם תחנה בלב התערוכה, רכבת רגילה לדלת הכניסה של אחד האולמות, שפע מוניות, ולא מעט קווי אוטובוס וחשמליות.

התערוכה תיפתח רשמית ב-15.9 עם שני ימי עיתונות. היומיים שלאחר מכן (17-18.9) הבאים יהיו ימי מסחר, בהם ייפגשו מציגים, אנשי מקצוע ואנשי עסקים.

עבור הציבור תיפתח התערוכה ב-19.9 ותסתיים ב-27.9 ושעות הפתיחה הן 9:00-19:00. המחיר – בין 12 ל-16 אירו – בהחלט משתלם; ילדים עד גיל 7 נכנסים בחינם, ואילו כרטיס עבור גדולים יותר עולה 7.50 אירו. בנוסף, מוצע גם כרטיס מוזל לשעות אחר הצהריים שמחירו 8-10 אירו. ניתן לבקר בתערוכה גם בימי המסחר, אבל המחיר גבוה בהרבה – 49 אירו.

לאתר התערוכה מגיעים בקווי החשמליות 16 או 17, בקווי הרכבת S3 ,S4 ,S5 ו- S6 או ברכבת תחתית U4. מלונות יש בשפע ובמשרדי התערוכה ישמחו לסייע לכם. שהות במקומות קרובים לפרנקפורט, עם קו רכבת רלוונטי (כמו באד-הומבורג), היא פתרון נוסף עם יתרונות רבים.
תערוכת פרנקפורט 2015 המכוניות שיהיו
צילום: מנהל

כמו כן
תערוכת פרנקפורט מציעה הרבה יותר מאשר דגמים חדשים. אם נותר לכם זמן אל תוותרו על הדגמים ההיסטוריים, או על תצוגת הקאמפרים והקראוונים המרתקת בחוץ. בתערוכה גם הדגמות של נהיגה בטיחותית, כלי שטח וכמובן קרטינג. יהיו גם מסלולי מירוץ מיניאטוריים והפעלות לילדים כולל נהיגה (כולל שיתוף פעולה בין יונדאי ללגולנד). על כל אלה יש להוסיף את המתחם המוקש למכירת דגמים לאספנות.

המפגן
תערוכת פרנקפורט הלכה וגדלה עם השנים והפכה עיר של ממש בגלל מפגני הכוח של תעשיית הרכב הגרמנית. אם בעבר היה רק למרצדס מבנה רב-קומות שמוקדש לדגמיה, היה ברור שקבוצת ב.מ.וו שצמחה מאוד לא תעבור על כך לסדר היום. ואכן, בעשור האחרון יש גם לב.מ.וו מבנה חדש (אולם 11; כאילו ש-10 לא הספיקו) הכולל גם כביש עילי בו מודגמים דגמי החברה בנסיעה מעל ראשי המבקרים. לרשות קבוצת פולקסווגן עומד מבנה אדיר ממדים ונפרד, כמובן.

גרמניה היא גם שוק הרכב הגדול באירופה, אבל בעיקר המקום בו נמצאים יצרני היוקרה קובעי הטון בעולם הרכב ובה פועל יצרן הרכב הגדול בעולם. הממדים של פרנקפורט משתלבים היטב בחשיבות של המדינה המארחת. זה המקום למפגן עוצמה נוסף של תעשיית הרכב הגרמנית, ולהצגת דגמים חדשים שלה ושל יצרנים אחרים, הן לשוק העממי, הן בעולם היוקרה.
תערוכת פרנקפורט 2015 המכוניות שיהיו
צילום: מנהל

הדגמים
קבוצת ב.מ.וו תתגאה בסדרה 7 ובמיני קלאבמן החדשות. בקבוצת פולקסווגן יהיו אלה כנראה רכב הפנאי של סיאט והדגם החדש של אודי A4 שימשכו את תשומת הלב שלנו. אליהם יצטרפו גם קונספט-פנאי חשמלי של אודי ופנאי גדול ויוקרתי של בנטלי. במרצדס נראה גרסה פתוחה וסופר יוקרתית ל-S, יחד עם השקת ה-C קופה. בתערוכה תיערך גם בכורה אירופאית ל-GLC.
יצרני היוקרה המתחרים לא ישבו בחיבוק ידיים. אלפא-רומיאו תציג כאן את ג'וליה החדשה – צעד ראשון וחשוב במסע התחייה שלה. לקסוס תשיק בבכורה אירופאית את ה-RX החדש ויגואר תעשה עוד צעד במסע לכיוון השביל. אינפיניטי תציג את הגרסה הסדרתית של המשפחתית שלה, Q30, מכוונת היישר לאודי A3 .

בצד העממי תשיק רנו את המגאן החדשה והכל כך חשובה ותוסיף עליה את הטנדר אלסקן, ראשון מסוגו אצלה. מאזדה תציג את קונספט קוארו, הבסיס ל-CX-9 לעתיד לבוא. קיה תחשוף את יורש הספורטאז' החשוב וסוזוקי תחזור לבאלנו – וזוהי רשימה מאוד חלקית.

וכל זה אומר שלא יהיה כאן רגע משעמם. לא שחשבנו אחרת.
תערוכת פרנקפורט 2015 המכוניות שיהיו
צילום: מנהל