הדור הנוכחי (שישי במספר) של ניסאן פטרול, רכב השטח הגדול של ניסאן, הושק ב-2010. נכון להיום הוא משווק בעיקר ללקוחות מזרח תיכוניים, עם דגש על מדינות המפרץ, שם השוק לכלי שטח גדולים עדיין חי ובועט. לכן אין זה מפתיע כי ניסאן בחרה להשיק את גרסת הביצועים מבית ניסמו לאייקון השטח הגדול דווקא בדובאי. כן, אחרי ה-GT-R הפסיכית והגרסה הלא טבעית לג'וק (למבחן המקומי לחצו כאן), עכשיו בניסמו מציגים רכב נוסף שמהלך על הגבול הדק שבין מרשים לסיבה למרשם לתרופות פסיכיאטריות - ניסאן פטרול ניסמו.
ניסאן ניסמו פטרול
צילום: מנהל
משפחת ניסמו. משפחה מאושרת?
המהלך נובע מהניסיון של היצרנית לחזק את מעמדו של מותג ניסמו בשוקי מדינות ערב. לפטרול ניסמו שבעה מקומות ישיבה ואבזור שופע (החל ממושבי עור ועד למקרר אינטגרלי קטן בין המושבים) אבל את זה תמצאו גם בפטרול הרגיל. אז מה שונה? עיצוב אירודינאמי יותר, פגושים אגרסיביים, חישוקי "22 ודיפיוזר מאחור.
תחת מכסה המנוע שוכן לו אותו מנוע V8 בנפח 5.6 ליטר של הדגם המוכר, שטיפולם המסור של אנשי ניסמו הוסיף לו 7% להספק המקורי, לסך של 428 כ"ס (דהיינו, תוספת של 28 כ"ס). לא רק יחידת הכח זכתה לטיפול אם כי גם המתלים: הפטרול ניסמו מקבל בולמים מבית בילשטיין שלטענת ניסאן יספקו ריסון הולם גם על מסלול המרוצים.

ניסאן פטרול ניסמו
צילום: מנהל
זו הגרסה המונמכת והספורטיבית של הפטרול. הגיוני...

ניסאן לא מספקים נתוני ביצועים או משקל, אך בהתחשב בכך שהגרסה הרגילה (זו שמסתפקת ב-400 כ"ס) שוקלת למעלה מ-2.6 טון ומאיצה למאה תוך 8 שניות, כנראה שלא זה הרכב למאוצי רמזורים, אפילו לא מול כלים מקבילים כמו גרסאות ה-AMG ל-G של מרצדס או הריינג'-רובר ספורט סופר-צ'ארג'ר. אנחנו, בכל מקרה, מעדיפים את הפטרול הקודם, עדיף עם צמיגים גדולים, אוהל על הגג ושבילי אפריקה מסביב.
אגב, למי שדובר ערבית-אנגלית או אנגלית-ערבית, יש הזדמנות נדירה להציץ ליום בחייו של ניסאן פטרול ניסמו. אללה יברך אתכם, תיהנו: