נתת לנו Like ב-Facebook?

קיה ספורטאז' - מבחן דרכים (1.6 ל', אוטו')

אוטו מבחני רכב

קיה ספורטאז' - מבחן דרכים (1.6 ל', אוטו')

13.01.16 אלי שאולי |   צילם: רונן טופלברג

האם קיה ספורטאז' החדש עשוי להיות רב מכר כמו זה הקודם? התרשמות ראשונה על אספלט כשר

31 תגובות | תגיות: קיה, ספורטאז', קיה ספורטאז', אלי שאולי, רונן טופלברג

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
גרסה: 1.6 ל' 'אורבן' בנזין אוט'

מתחרות בולטות: יונדאי טוסון, ניסאן קשקאי, פיג'ו 3008

מחיר הגרסה הנבחנת: 138,000 שקלים
 
 
לפני כמעט שנה הפתיעה קיה את שוק הרכב הישראלי כאשר הציגה גרסת 1.6 ל' מוזלת לספורטאז'. רכב הפנאי הקומפקטי שלה קיבל מחיר קרוב לשל משפחתית, והתוצאה הייתה הצלחה מטאורית במכירות הדגם, שכמעט שלשו את עצמן, והגיעו לכ-11,000 כלים. השוק הצביע ברגליים והמתחרים ששו להצטרף לתת-הקטגוריה החדשה שנוצרה. רבים תהו האם כאשר יוצג הדור החדש הוא יצליח לשמור על מחיר כה תחרותי – והתשובה, כך מתברר, היא "בהחלט!". הספורטאז' אמנם התייקר ב-3000 שקלים ל-138,000, אבל הוא לא רק גדול ומרווח יותר אלא גם מצויד הרבה יותר – עם הפתעה נעימה בתחום הבטיחות.
 
עיצוב ונראות
אחד מכלי הנשק החשובים של ספורטאז' היוצא היה העיצוב הנאה של פיטר שרייר, עם הניחוח האירופאי. קיה ספורטאז' החדש שומר על קשר ברור עם הדגם היוצא במבט מהצד, אך החזית והחרטום חדשים. האחוריים המפוסלים מודרניים יותר, וקווי המכונית קבלו יותר נפח ותצורה עכשווית. עם זאת עיצוב החרטום החדש פחות לטעמנו, עם שבכה גדולה ומגושמת ומעליה אשכולות פנסים בולטים, שמעלים זיכרונות (לא נעימים) מהדור הראשון של הקאיין. ועדיין – מדובר ברכב נאה שנראה גדול וחסון מבעבר.
 
 
 
פנים הרכב
בסביבת הנהג עבר הספורטאז' עדכון מהותי. המחוונים מודרניים יותר וכוללים צג מידע, והעיצוב מקורי ומשדר חוסן – אבל לא כולם אהבו את החיתוך האנכי של הדשבורד. איכות החומרים, הגם ששופרה מהותית, עדיין אינה ברמה הגרמנית (בייחוד מבחינת התחושה) למרות שהכל מאסיבי ומוצק. לתחושה לא מסייע גם הגוון השחור ששולט בתא הנוסעים, דיפון הפלסטיק לדלתות או מערך המיזוג שנראה מעט מיושן.
 
מצד שני, למרות שמדובר בגרסת הכניסה רשימת האבזור נאה, ומעבר לאבזור הבטיחותי (נעסוק בהמשך) כוללת מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית (עדיין בגרסאות אב-טיפוס, ולכן אולי סובל מהשתקפויות) עם מצלמה אחורית, בלוטות' ושליטה מההגה; פיצול מיזוג לאחור; שמשות כהות, וחישוקים קלים ("16). התוצאה היא שתא הנוסעים ממש לא נותן תחושה ספרטנית או בסיסית.
 
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
 
תנוחת הנהיגה הגבוהה מייצרת את אשליית השטח הנדרשת והיא נוחה למדי. עם זאת מושב הנהג לא היה נוח במיוחד לחלק מהבוחנים. לעומת זאת לא היתה מחלוקת לגבי מושב הנוסע מלפנים – הוא פשוט נמוך מדי, וגרר תלונות מכל מי שישב בו. מאחור המרחב טוב והמשענת מתכווננת, אך גם כאן המושבים מעט נמוכים מדי, עניין שמוחמר בשל קו החלונות הגבוה. תא המטען גדל ונראה שימושי, אך הוא מעט רדוד ובעל רצפה גבוהה – שניהם בשל העובדה שהצמיג הרזרבי הוא בגודל מלא (ואפילו עם חישוק קל!).
   
 
נוחות נסיעה
קיה ספורטאז' מציג כיול מתלים נוקשה, שפוגע בנוחות הנסיעה בעיר. הצמיגים גבוהי החתך אומנם עוזרים לספוג את המהמורות הקטנות, אבל שיבושים בינוניים ומעלה, בעיקר אלו בעלי השפה החדה, משדרים בעיטה אל תא הנוסעים. במהירויות בין עירוניות המצב טוב יותר, אך נסיעה על כביש משובש היא עדיין עניין קופצני למדי.
 
למרות שהספורטאז' החדש שקט ומעודן מבעבר, עדיין רעשי הכביש והרוח מעט גבוהים מהרצוי, וגם בידוד רעשי המנוע לא מושלם.
 
 
 
התנהגות ובטיחות
גם בסעיף ההתנהגות מציג הספורטאז' יכולת נאותה. ההגה אינו מבריק וסובל מתחושה מלאכותית ומשקל מעט קל. אך יחד עם זאת הרכב מגיב נכון ומבצע היטב, ואפילו מוכן לשחק אם מבקשים יפה.

אחד הקלפים החזקים בספורטאז' החדש הוא ציודו, כבר בגרסת הבסיס, במערכות בטיחותיות מתקדמות. המפרט כולל מערכת בלימה אוטונומית המזהה גם הולכי רגל. היא מסוגלת למנוע תאונה עד מהירות יחסית של 50 קמ"ש, אך גם במהירות גבוהה (עד 180 קמ"ש) יותר המערכת תבלום כדי להקטין את הנזק; יש גם מערכת שמירת נתיב, שיודעת לא רק להתריע אלא גם להחזיר את הרכב לאמצע המסלול (ההתערבות שלה בנהיגה היא עניין שדורש הסתגלות), ועמעום אוטומטי לאורות גבוהים.
 
 
 
מנוע וביצועים
המנוע הוא אותו 1.6 ל' הזרקה ישירה שפגשנו בסוף חיי הדור היוצא (כעת עם 132 כ"ס). הוא עודכן לטובת הפחתת פליטת המזהמים (ירד לקבוצה 12 בדירוג הירוק), הורדת צריכת דלק (ב-21% לפי היצרן) ועידון. על הכביש הוא עומד בציפיות. הספורטאז' אינו חורך אספלט אך מייצר ביצועים נאותים, ומלווה זאת רב הזמן בתחושה נעימה. בשיוט הוא שקט ומעודן מבעבר, אך עדיין כאשר המצערת נלחצת, הוא מרגיש מאומץ ואפילו מעט רועש. תיבת ששת ההילוכים מתפקדת היטב, עם החלפות הילוך נעימות ותגובות מהירות כשצריך.
 
צריכת הדלק בנסיעה רגועה יחסית נעה סביב ה-12 ק"מ/ל'.
 
 
 
סיכום ותמורה
הדור החדש של הספורטאז' 1.6 ל' מציג שיפור מהותי לעומת קודמו כמעט בכל תחום, ומרגיש חסון ומעודן יותר. למרות שמדובר בדגם חדש לחלוטין, הוא שומר על מחיר כמעט זהה – תוך שהוא מאריך את רשימת האבזור, בדגש על מערכות הבטיחות המתקדמות. ומגיע לקיה ח"ח על כך שלא שמרו את המערכות הללו רק לגרסאות המאובזרות.
 
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
 
יחד עם העיצוב ששמר על המראה החסון וה"שטחי", נראה שיש לקיה את הכלי הנכון כדי לשמור על תנופת המכירות של הדגם.

 

31 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 31
    האם לקנות קיה ספורטאז' ??

    קראתי הרבה פורומים וכתבות , ואני אובדת עצות 

    האם לקנות את הספורטאז ??  כבר לא יודעת למי להאמין 
    לי חשוב , מנוע , בטיחות וצריכת דלק . 


    31.07.17 | 16:12אור

  • 30
    ל-20 איזה ידני הרכב הזה פונה בעיקר לנשים מפונקות

    זה לא רכב ספורט ואפילו לא קרוב.

    27.02.16 | 18:29למס 20

  • 29
    אכזבה..............................

    אחרי ההתלהבות-האכזבה גדולה.אחרי שנה מהרתי למכור ולהפטר.מחיר לא מוצדק ומוגזם.תלכו על הדאצ"ה-בחצי מחיר-ורכב מעולה.

    16.02.16 | 19:33אליפז וגמלאי צהל

  • 28
    כמה חבל שלא ספרתם את שברולט טראקס

    טוב נו, כנראה שהידע שלכם בתחום הרכב אינו רחב מדי, אם אתם לא מחשיבים את השברולט טראק כאן כיריבה משמעותית שקוטפת כאן את כל המחמאות מול מחיר תמורה זול יותר.
    למי שלא יודע, לטראקס מחיר 129000שח, מקבלים בתוך מנוע 1.4 טורבו {2000 סמ"ק} עם מסך מגע ומערכת מובילין המזהירה הנהג מכל דבר בכביש, אז מי שמוכן לקנות קאיה שיקנה אבל התמורה כאן פחותה בהרבה..

    13.02.16 | 11:04שמעון

  • 27
    נסיעה בסורטג' - אכזבה

    גם אני חשבתי שאתלהב מהנסיעה בספורטז גרסת הטורבו אבל התאכזבתי ממנה. אין בה את חווית הנהיגה שיש במזדה סי אקס 5 שעולה עליה בכל קנה מידה. הספורטז היא מכונית לאוהבי הפוזה בלבד צורה יפה אביזרים וכאילו פרימיום אבל לא.

    05.02.16 | 09:33דניאל

  • 26
    לא חייבים להיות עדר

    פיג'ו 3008 חזק, חסכוני ונוח משמעותית מספורטאז' וטוסון, העובדות מדברות בעד עצמן.

    30.01.16 | 18:38שחר

  • 25
    מעדיף את פיג'ו 3008

    הוא אולי לא נראה כמו ג'יפון בריון וזה חבל, אבל הוא חזק, חסכוני ונוח משמעותית מטוסון וספורטאז', ובמחיר שהוא מוצע כיום - 133K - הוא גם זול משניהם.

    30.01.16 | 18:37ירדן

  • 24
    3008 מול ספורטאז'?

    הייתי בעלים של ספורטאז' חדש עם מנוע 2000 והיום של 3008 ישן יחסית (2011). הפיג'ו מנצחת בכל תחום, חוץ מהפוזה: נוחה הרבה יותר, סביבת נהג ואבזור משופרים, סטייל, ביצועים והעיקר - צריכת דלק והנאה מנהיגה. הפיג'ו - תענוג. הספורטאז' יפה, אבל משעממת בכל היבט.

    30.01.16 | 18:31מיקי

  • 23
    רוצים השוואה הקיה מול הטוסון ומול ה CX5   ל"ת

    ללא תוכן

    24.01.16 | 20:44רון

  • 22
    קיה

    במאי 2015 רכשתי ספורטאג 2000 סמ"ק דגם EX ,
    הרכב מאובזר היטב, מושבי עור, הנהיגה נעימה, הישיבה קדימה ואחורה נוחה ומרווחת.
    הבעיה היא צריכת הדלק בנסיעה בשטח הררי באזור ירושלים
    היא12 ליטר ל100 ק"מ כליטר ל8 ק"מ, ובנסיעה לשפלה הצריכה יורדת משמעותית.
    בסך הכל מרוצה

    20.01.16 | 19:32רוני

  • 21
    הבנת הנקרא

    כתוב לכם שהרכב לא נוח, קופצני, המושבים לא נוחים, הרכב מרעיש ואיטי. הדבר החיובי היחיד - "אשליית שטח".
    קדימה עדר - לקנות!

    20.01.16 | 18:45ליאור

  • 20
    1600 ידני זה יהיה הצלחה   ל"ת

    ללא תוכן

    19.01.16 | 11:28פחו

  • 19
    מה הולך פה??

    כל התגובות פה זה סוכן של קיה שמדבר עם עצמו, סוכן שקוף וחסר יכולת וגיוון.
    אף תגובה פה לא שווה קריאה, פרסומת על פרסומת.
    איפה החבר'ה האמיתיים?

    18.01.16 | 14:31אבי

  • 18
    רכב מעולה לפחות המחיר זול יותר ממאזדה הפלצנים

    הייתה לי התלבטות .
    מאזדה פלצנים לא עושים שקל הנחה.
    לכן הזמנתי את הספורטאז שהיא נותנת לא פחות מהמאזדה וגם במחיר.

    17.01.16 | 08:11רמי

  • 17
    ל-5

    יפה שזיהית,העתק-הדבק סובארו b9 טריבקה

    17.01.16 | 00:50רונן

  • 16
    יש מצב שקיה תשבור את השיא של עצמה

    רק כי באמת הצליחו לשדרג פה דגם שגם ככה היה מוצלח

    17.01.16 | 00:44קובי

  • 15
    אני לא איש מהמר

    אבל אם הייתי יכול, הייתי שם כסף על זה שהספורטאז' 2016 ישבור את השוק. אחלה סקירה - נראה ממש כמו מכונית מעולה.

    14.01.16 | 20:56רון

  • 14
    פחו, שווה לבדוק לפני שמדברים. כאן באתר יש גם

    מבחן לקשקאי לבד, וגם מבחן השוואתי (מול CX-5).
    וכן, הוא לא יוצא הכי טוב...

    14.01.16 | 19:20משה

  • 13
    שאלה לכתבי הרכב

    קיה מגלה שקיפות בכל מבחני הדרכים על הספורטאז החדש.למה לניסן קשקאי אין מבחן דרכים באתר אוטו ?

    גם באתרים אחרים אין לקשקאי מבחן דרכים.

    הגיע הזמן לבצע מבחן השוואה לקשקאי הפלצני עם המחיר המוגזם.!!! 1.2 טורבו על מרכב גדול.מול הספורטאז 1.6

    14.01.16 | 19:00פחו

  • 12
    טרייד אין אחרי חצי שנה

    הישראלים כאלה גרועים בלקנות מכוניות כי הם מחפשים זול זול זול ע'ח אלמנטים אחרים(דאצ'יה,ספורטז',MG)
    קנו בזול בלי נסיעת מבחן ואז מחפשים אחרי חודשיים לעשות טרייד.
    מסכנים!!!!

    14.01.16 | 16:49איש עכביש

  • 11
    ל-1 מסכים לגמרי. רק מי שנוהג ומנצל גם את השטח מבין את הבונוס הענק   ל"ת

    ללא תוכן

    14.01.16 | 12:57עמית

  • 10
    ל- 4

    גם אם הצד דומה, מה שלא נכון, הרכב מפורסם כ- ALL NEW ואפילו אם יש שינוי קל זה עדיין שינוי ואין פריט אחד ברכב שיתאים לדגם היוצא.

    14.01.16 | 12:08יאיר

  • 9
    הרכב הבא שלי   ל"ת

    ללא תוכן

    14.01.16 | 09:19מוטי

  • 8
    מעדיף קומפקטית אמיתית (I30, סיד), על קומפקטית מוגבהת וגמלונית   ל"ת

    ללא תוכן

    13.01.16 | 23:24פוזה

  • 7
    ל. מתגובה 4: כן, רכב חדש

    ברגע שדגם יושב על רצפה חדשה, וכאן מדובר בבסיס גלגלים שגדל לא במעט, כן, זה רכב חדש. ליצרן יש יותר מסיבה אחת לא לשנות מדי עיצוב שעבד לדעתו, לדעת הביקורת ולפי תגובת הקהל, טוב.

    13.01.16 | 23:09י.

  • 6
    למה אין גירסה ידנית?

    אם היו מביאים משלוחים אין ספק שהיו קונים את כל הרכבים

    13.01.16 | 20:59גיל

  • 5
    זה לא עיצוב של טבריקה B9 של סובארו?   ל"ת

    ללא תוכן

    13.01.16 | 19:21דן

  • 4
    בקיה רוצים להגיד...

    שזה רכב חדש לגמרי ? תמונת צד אומרת אחרת...מספיק להשוות דור "קודם" ו"דור חדש"...

    13.01.16 | 16:14ל'

  • 3
    ספורטאג' חדש

    קיה רכב יוקרתי, איכותי, פשוט איכות ובטיחות יחד.
    שווה כל שקל והעצוב של החדש ממש ברמה בינלאומית

    13.01.16 | 15:35קיה

  • 2
    מבחן דרכים אמיתי

    צריך לתת יותר נתונים זה שהרכב מבצע 12 קמ לליטר יפה.

    אך במבחן אמיתי התצרוכת יורדת.
    היה כדאי שתבצעו מבחן ארוך טווח כמו שעושים לסקודה יטי באתר אי קאר.

    13.01.16 | 15:02שמיל

  • 1
    את הסובארו XV 2.0 שלי אני לא מחליף ויהי מה

    4X4 אמיתי עם מרווח גחון של 22 ס"מ וצריכת דלק טובה. נוחה מאוד ובקיצור עושה את העבודה ומעבר

    13.01.16 | 14:45רפי

קיה ספורטאז' 2016

לגלריה המלאה

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)