אודי מחפשת להציג לעולם גרסאות קצת יותר קיצוניות מגרסאות ה-RS הרגילות, כנראה, אחרת קשה להסביר את גרסאות ה-"Preformance" החדשות שמציגה היצרנית. זה התחיל עם אודי RS6 ו-RS7 שזכו לתוספת סוסים, וכעת מגיע גם לאודי RS Q3 שזוכה לגרסת "Preformance" משל עצמו.

השינוי העיקרי בגרסת ה- Preformance של RS Q3 נוגע, באופן לא ממש מפתיע, למנוע. זה אותו מנוע בנפח 2.5 ל' (5 ציל') המוכר, רק שכאן הוא מפיק 367 כ"ס (27 כ"ס יותר מ-RS Q3 "רגיל") ו-47.4 קג"מ (תוספת של 1.5 קג"מ) הזמינים בטווח שבין 1625-5550 סל"ד. נתונים זהים לשל אודי RS3 שנהנתה עד היום מיתרון סוסים קל.
אודי RS Q3 מקבל תוספת כוח
צילום: מנהל

ההנעה נותרת כפולה, והכוח עובר אל הגלגלים באמצעות אותה תיבת S-טרוניק (רובוטית דו-מצמדית) בעלת שבעה יחסי העברה. תוספת הכוח הובילה לקיצור נתון התאוצה ל-100 קמ"ש שעומד כעת על 4.4 שניות בלבד לעומת 4.8 שניות לגרסה ה"רגילה" (4.3 שניות לאודי RS3). כיאה לגרסת "ביצועים" אודי הסירה את הגבלת המהירות האלקטרונית וכעת נהג ה-Q3 הספורטיבי ביותר יוכל לרשום 267 קמ"ש מרביים (לעומת 250 קמ"ש בדגם המוכר), מה שהופך את ה-RS Q3 Preformance לאחד מרכבי הפנאי המהירים בעולם.
אודי RS Q3 מקבל תוספת כוח
צילום: מנהל
מעבר לכך נעשו שינויים קלים לעיצוב החיצוני ולתא הנוסעים לטובת בידול הדגם מזה הרגיל. כמה קלים? ובכן, בחוץ הם מסתכמים בצביעת החישוקים, מסגרת הסבכה הקדמית, פתחי היניקה, חלקים מהכנף האחורית, מראות הצד ועוד בצבע "אפור-טיטניום-מט" וצבע "כחול-אסקרי" ייחודי לדגם כאופציה. גם בתא הנוסעים ממשיך המוטיב האפור (בלוח המחוונים, למשל) אך כאן תמצאו גם גימור קרבון משולב בד כחול ותפירה ייחודית למושבי העור.
מאודי ישראל נמסר שאודי RS Q3 בגרסת ה-Preformance צפוי להגיע לישראל אך בשלב זה מוקדם לקבוע מתי. מחירו בבריטניה עומד על 49,175 ליש"ט, כ-3400 ליש"ט יותר מהמחיר ההתחלתי של אודי RS Q3, כך שגם בארץ מחירו צפוי להיות גבוה יותר מזה של הדגם המוכר (377,000 שקלים).
אודי RS Q3 מקבל תוספת כוח
צילום: מנהל