נתת לנו Like ב-Facebook?

סובארו XV – מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.6 ל', אוטומטי)

אוטו מבחני רכב

סובארו XV – מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.6 ל', אוטומטי)

18.02.16 ניצן אביבי |   צילם: מערכת אוטו

רכב הפנאי של סובארו עבר מתיחת פנים קלה. האם זה מספיק מול דורות חדשים של המתחרים העיקריים?

28 תגובות | תגיות: סובארו, מתיחת פנים, מבחן דרכים, XV, סובארו XV

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
גרסה: סובארו XV, בנזין 1.6 ל' אוטומט

מתחרות בולטות: קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, ניסאן קשקאי, פיג'ו 3008

מחיר גרסה נבחנת: 138,000 שקלים
 

לא רבים זוכרים זאת, אך למעשה סובארו הייתה חלוצת "רכבי הפנאי במחיר של משפחתית" עם ה-XV. כן כן, מספר חודשים לפני הספורטאז'. אלא שהצעד של סובארו הקטנה לא הכה גלים כמו הצעד של קיה, והאמת שקעה במחשכי ההיסטוריה. רבים גם טועים לחשוב שהסובארו XV הוא "רכב פנאי קטן", קטגוריה מתחת לרכבי פנאי קומפקטיים כגון הטוסון והספורטאז'. אחת הסיבות היא קיומו של האח הגדול, הפורסטר, שעדיין נמנה על הקטגוריה הקומפקטית. אך למעשה ה-XV הוא רכב פנאי קומפקטי לכל דבר ועניין – החל מההתבססות על פלטפורמה משפחתית, וכלה במידות החיצוניות.
 
סובארו XV 
סובארו XV. האם העדכון שעבר מספיק משמעותי?

מתיחת הפנים שעבר לאחרונה היא הזדמנות מצוינת לרענן את היכרותנו עם רכב הפנאי כפול ההנעה הנמכר ביותר בארץ.

עיצוב ונראות
מדובר, כאמור, במתיחת פנים קלה – ואכן השינויים בעיצוב החיצוני קלים למדי. הסימן הבולט ביותר במבט מלפנים הוא פנסי ערפל שונים, שיושבים עתה בתוך מעין מסגרת ניקל. מאחור הפנסים בעלי צורה זהה, אבל מבנה שונה – וזהו פחות או יותר. כך שאם אהבתם את המראה של ה-XV עד היום, כנראה שתאהבו גם את החדש, ולהפך. ואנחנו אומרים שאם אתם רוצים שישימו אליכם לב, קחו את ה-XV באחד מהצבעים המיוחדים שלו, כמו התכלת של רכב המבחן. בלבן/כסף הוא נטמע ברקע.

פנים הרכב
גם כאן מדובר בנגיעות קלות בלבד – אך משמעותיות יותר. מערכת המולטימדיה בהתקנה מקומית שלא ממש אהבנו הוחלפה באחת מקורית עם תפעול טוב יותר ודיבורית BT באיכות טובה. המושבים קיבלו ריפוד דו-גוני ותפרים כתומים נוספו ברחבי התא. שני אלו מעניקים לתא מעט שמחת חיים שהיתה חסרה לו בגרסה הקודמת.
 
סובארו XV 
נגיעות קלות בלבד בתא הנוסעים, אך הן מורגשות

משאר הבחינות זה אותו תא נוסעים מוכר – המרחב טוב; מושב הנהג נוח (אם כי תנוחת הנהיגה מעט נמוכה לטעמי; המושב האחורי נוח גם הוא אבל מתאים יותר לשני נוסעים בגלל בליטה גדולה ברצפה. תא המטען סביר בגודלו ולא יותר.

נוחות נסיעה
הסובארו XV היה אחד הנוחים בקטגוריה לפני מתיחת הפנים, והיפנים בפוג'י היו נבונים מספיק לא לקלקל. אם כבר, נראה שיש אפילו שיפור קל בטיפול בשיבושים קטנים במהירות איטית, אבל קשה להגיד בוודאות בלי השוואה ישירה.

המתלים משלבים היטב יכולת ספיגה עם יכולת ריסון, וזה נכון גם בשטח, שם ניתן לשמור על קצב נאה על שבילים לא מפולסים מצד אחד, ומצד שני לחצות שטח טרשי מבלי לקפץ לכל עבר.

מבחינת רעשים בנסיעה, סובל ה-XV בעיקר מרעשי רוח בולטים בשיוט, ומצליל מנוע עסוק תחת עומס – עניין צפוי כשמחברים בין מנוע חלש לתיבה רציפה.
 
סובארו XV 
אנחנו מעדיפים את ה-XV באחד הצבעים המיוחדים שלו
 
התנהגות ובטיחות
עם מנוע 1.6 ל' חלש למדי, ה-XV הוא לא המכונית למי שנהנה מתאוצות ונהיגה בכביש מפותל. לכן התנהגות הכביש השמרנית – נטיה לתת-היגוי שהולך ומחריף בצורה לינארית וברורה ככל שהעומס עולה – לא ממש מפריעה. בסך הכל, גם בזכות הריסון היעיל של המתלים, אפשר לצלוח כבישים מפותלים בקצב סביר מבלי להידרש ליכולות נהיגה מיוחדות או טיפשות חריגה.
 
ה-XV נבחן במבחני הריסוק האירופאים ב-2012, במהדורת המבחנים הקודמת והפחות מחמירה, וקיבל ציון של חמישה כוכבים. היום הוא כנראה היה מסתפק בארבעה לאור העדר מערכות בטיחות מתקדמות.

מנוע וביצועים
סובארו לא נגעה במנוע במתיחת הפנים, וחבל. עם 114 כ"ס, זה אחד המנועים החלשים בקטגוריה, ועקב האכילס של ה-XV. בהתניידות עירונית זה פחות בולט, בזכות תיבה רציפה יעילה שמנצלת היטב את כח המנוע. אבל ביציאה אל מחוץ לעיר, בעיקר בתוואי הררי, קשה לפספס את המחסור בסוסים. כל ניסיון עקיפה או האצה יגרור סל"ד גבוה ורועש – ותאוצה פחות חזקה מהרצוי.
 
סובארו XV 
תפרים כתומים נוספו ברחבי התא

בשטח דווקא חל שיפור משמעותי – בקרת המשיכה של הסובארו XV שודרגה, ובמהלך המבחן התגברה בקלילות גם על הצלבות בעליה, בניגוד לעבר. היא פועלת במהירות ובצורה חלקה וכמעט בלתי מורגשת, ובהחלט תורמת לשיפור יכולת השטח, אחת מנקודות החוזקה של ה-XV אם לא ה-נקודה. וכאן המקום לשלוח שוב בקשה נרגשת לאנשי סובארו – ארגנו בבקשה ל-XV פגוש קדמי מוצלח יותר, שייתן לרכב זווית גישה טובה ראויה יותר ליכולת השטח שהוא מציע.

תמורה
מתיחת הפנים שיפרה במעט את סובארו XV כרכב. אומנם המראה החיצוני לא באמת השתנה, אבל תא הנוסעים קצת יותר נעים ויכולת השטח קצת יותר טובה. אולם במחיר של 138,000 שקלים, הוא מתמודד ראש בראש מול גרסאות הבסיס של הספורטאז' וה-3008, כשגם גרסאות הבסיס של הטוסון והקשקאי לא רחוקות. אם מנכים את יכולת השטח מהחישוב, ה-XV נמצא בעמדה בעייתית מול הכלים הנ"ל. לכן ה-XV יישאר, מוגבל ככל הנראה, בנישה בה הוא הצליח עד עכשיו – אצל אותם נהגים "מוזרים" שקונים רכב פנאי מתוך כוונה אמיתית לטייל איתו מדי פעם בשטח.  
 
סובארו XV
  • נתונים טכניים
  • סובארו XV
תצורהבוקסר
נפח מנוע1.6 ל'
סוג מנועבנזין
הספק114
הנעהכפולה קבועה
תיבת הילוכיםאוטומטית רציפה
מערכות עזר בטיחותיותABS, ASR, EBA, ESP, EBD, עיגוני ISOFIX, ביטול כרית אוויר לנוסע, חיישני לחץ אויר.
בסיס גלגלים263.5 ס"מ
אורך445 ס"מ
רוחב178 ס"מ
גובה157 ס"מ
מהירות מרבית175 קמ"ש
0-100 ש'13.8 ש'
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר144,000 ש"ח

28 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 28
    בעיה בצריכת שמן - תביעה ייצוגית

    קראו את המאמר

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4993494,00.html

    24.07.17 | 14:01משה

  • 27
    ארצברג, הסנטר הוא החלק התחתון הבולט מדי קדימה ולמטה.

    גזרתי עם מספרי פח והתאמתי אלומיניום, הרבה יותר צמוד מהפלסטיק המקורי. העבירות השתפרה פלאים.
    אגב, הגבהות אצל איציק פרונט גם ישפרו מאוד.
    הרכב החדש מעולה עוד יותר מקודמו.
    תיהנו

    15.03.16 | 10:52יוני

  • 26
    אלון, כשאתה תנהג כמו לואב, ל-4X4 תהיה משמעות בכביש

    ואגב, גם בימי ראשית הקוואטרו בראלי, היתרון שלה היה בעיקר בדרכי עפר, שם יכולת המשיכה - לא האחיזה! - נתנה לה יתרון אדיר. על האספלט היא לא הפגינה את אותה שליטה, ולא פעם מכוניות הנעה אחורית כמו המנטה או הסיירה ניצחו.
    בנהיגה נכונה בכביש, אתה לא מאיץ בתוך הפניה, לכל היותר שומר על גז עדין כדי לשמור על המהירות - עניין שכמעט ולא מאתגר את הצמיגים. את ההאצה אתה עושה ביציאה מהפניה, כשההגה כבר מתיישר, ולכן זה לא משפיע על האחיזה הצידית.
    בקיצור - היתרון של הנעה כפולה בנהיגה נורמאלית הוא במקרה הטוב תאורטי, לא יותר מזה. ומי שנוהג כמו לואב - שיהנה, אבל הוא בטוח לא יעשה את זה ב-XV.

    25.02.16 | 20:11משה

  • 25
    ל - 16: 4*4 בסיסוב

    ל 16 - בודאי ש 4*4 מוסיף הרבה בסיבוב.
    יציב יותר, יכול לבצע את הסיבוב במהירות גבוהה יותר. "מטלת" התאוצה המעגלית ביחד עם שמירת המהירות "מתחלקת" על החיכוך שמיצרים 4 הצמיגים לעומת 4*2 (בהנעה קדמית) בהם הגלגלים הקידמיים נושאים לבד ב"מטלת" שמירת המהירות ולכן מסוגלים לייצר פחות חיכוך לטובת התאוצה הצידית.

    מ 1984 כאשר אאודי התחילו עם הקוואטרו וניצחו בקלות כל מכוניות הראלי עברו ל 4*4.

    22.02.16 | 11:43אלון

  • 24
    אחלה אוטו למי שיורד לשטח קל מדי פעם. לקנות רק מליסינג 0 קמ ב20% הנחה   ל"ת

    ללא תוכן

    22.02.16 | 09:04XONE

  • 23
    יוני - מה זאת אומרת לגזור את הסנטר?

    לא זוכר שראיתי XV עם פגוש קדמי חתוך או חליפי. מי עושה הסבות כאלו? זה באמת יהיה שיפור משמעותי.

    21.02.16 | 23:35ארצברג

  • 22
    לכל המלעיזים. יופי של אוטו. יש לי כבר 3 שנים.. הדגם החדש עבר מקצה שיפורים עצום

    לכל המלעיזים. יופי של אוטו. יש לי כבר שלוש שנים.
    צריך רק לגזור את הסנטר הבולט מדי והוא עובר כמעט בכל מקום. בנוסף. הדגם החדש עבר מקצה שיפורים עצום בכל הנוגע לאיכות החומרים ובידוד מרעש כמו גם הגה מהיר וחד מבעבר, כיול מתלים מאחור, מה שנותן יציבות משופרת ומתלה קדמי פרוגרסיבי יותר.


    בעיקר חומרי הבידוד בתא נוסעים זה מה שמשמח אותי.
    האיכות של הדגם הנוכחי די... לא נעימה

    קישור לכתבה המפרטצת את הכל בקארסקופס
    http://www.carscoops.com/2015/07/subaru-updates-xv-crossover-gains-more.html

    21.02.16 | 22:41יוני

  • 21
    ליאור היקר, אתה מתחמק מתשובה כי אתה

    לא יודע את התשובה.
    אכלת עם כפית את הססמאות מהקטלוגים של סובארו, ואין לך בכלל מושג מה העובדות.
    אתה מרוצה מהרכב שקנית? סבבה. שמח בשמחתך. אבל בין זה לבין האגדות על מנוע הבוקסר ואחיזת הכביש המופלאה הדרך ארוכה מאוד.

    21.02.16 | 20:41משה

  • 20
    ל 17 איך תראה מי יורד לשטח אם אתה לא מסוגל להגיע לשם עם הפג'ו?

    חכמולוג. אתה צודק תשאר על הכביש ככה יהיה לנו יותר שקט בשטח.
    ולמגיב מס' 16 תשאר עם רכבי הפוזה זה בסדר. זה מה שמצופה מרוב האנשים. אתה קונה עם העיניים לא עם השכל.

    21.02.16 | 18:29רמי

  • 19
    ל 16. אתה אפילו לא שווה תגובה רצינית. חבר'ה תעשו נסיעת מבחן ותחליטו בעצמכם   ל"ת

    ללא תוכן

    21.02.16 | 18:23ליאור

  • 18
    תודה לבן שהחליט עבור כולנו שלא יורדים לשטח...

    אתה לא יורד? קנה מה שבא לך. אני כן יורד לשטח, והייתי קונה בכיף XV משומש, אם רק לא היה לו את החרטום הבולט הזה מקדימה. במצב הנוכחי, אני כנראה אקנה דאסטר.

    21.02.16 | 14:21ארצברג

  • 17
    פיג'ו 2008 עדיפה בהרבה.

    ממילא אף אחד לא יורד לשטח ולא צריך הנעה כפולה.

    21.02.16 | 09:38בן

  • 16
    לליאור - מה גובה מרכז הכובד של הסובארו XV?

    מה גובה מרכז הכובד של ספוראטז'? מה גובה מרכז הכובד של ייטי? אני מוכן להתערב שאין לך מושג, ואתה סתם מצטט את הפרסומות של סובארו. מנוע בוקסה זה סבבה, אבל ההשפעה של כמה ק"ג של מיקום ראש המנוע על מרכז הכובד הכללי של הרכב זניח. לצורך העניין, שישה ס"מ הבדל במרווח הגחון (ההבדל בין ה-XV לספורטאז' הקודם) יהיו הרבה יותר משמעותיים מבחינת מיקום מרכז הכובד.
    הצמיגים של ה-XV לא יותר רחבים מהמקובל בקטגוריה.
    הנעה כפולה לא תורמת כלום לאחיזה בסיבוב, אלא אך ורק ליכולת הורדת הכח ביציאה מהסיבוב. וגם זה בעל משמעות רק בפניות חדות מאוד או בתנאי אחיזה נמוכה (שביל/כביש רטוב).
    אז שמח שיש לך את האוטו ואתה מרוצה, אבל בוא נרגיע - בכביש הוא נחות מהרוב המוחלט של המשפחתיות ובשטח, עם הפגוש המגוחך הזה מלפנים, הוא לא ממש דיפנדר...

    21.02.16 | 09:08משה

  • 15
    לא לקנות מהיבואן החמדן. רק 0 קמ ב 20% הנחה!   ל"ת

    ללא תוכן

    21.02.16 | 08:56דני

  • 14
    אני קניתי את דגם ה 2000 סמק ב 135K חדש 0 קמ מחב ליסינג.. ה 1.6 חלש משי ויקר מדי   ל"ת

    ללא תוכן

    21.02.16 | 08:31אייל

  • 13
    ליאור

    תארתי לעצמי.
    תוכל ליצור איתי קשר?
    אני מעוניין לרכוש XV 2000 ואשמח לשמוע יותר בפירוט.
    0545721536
    יהודה.

    תודה

    21.02.16 | 08:30יהודה

  • 12
    ל 11. מנוע 2.0 ליטר   ל"ת

    ללא תוכן

    20.02.16 | 21:55ליאור

  • 11
    ל - 7

    אני מניח שיש לך רכב כזה.
    איזה מנוע?

    20.02.16 | 10:41יהודה

  • 10
    ל 10

    אני מניח שיש לך כזה.
    איזה מנוע?

    20.02.16 | 10:40יהודה

  • 9
    ל-4

    על מה אתה מדבר? רכב יפיוף, בטח יותר משאר הקטגוריה.

    19.02.16 | 19:49שקד

  • 8
    שכחת את ההגה החדש   ל"ת

    ללא תוכן

    19.02.16 | 15:18יקי

  • 7
    רכב מצוין. כמה דברים שהכתב פספס וחבל....

    מרווח גחון של 22 ס"מ ( הרבה מעל הממוצע). מקנה ביחד עם מערכת 4X4 יכולת שטח אמיתית וממש לא בכאילו.
    שכחת בעיצוב חיצוני גלגלי מגנזיום קצת שונים מהקודמים.
    לא ציינת את אחד היתרונות הגדולים של הרכב: מרכז כובד נמוך בגלל מנוע הבוקסר (שזה מה שמיחד אותו) מה שמקנה בנוסף למערכת 4X4 וצמיגים רחבים יותר משל המתחרים גם התנהגות כביש מעולה. ישנם זוויות גלגול כן אבל הרכב מרוסן ברמה גבוהה ופשוט אי אפשר לאבד אחיזה גם בפניות דרסטיות . ניסיתי וזה פשוט מפתיע כמה הוא נדבק כמו עכביש לכביש!
    כתבתך ניצן תמציתית ולא נותנת מספיק מידע חשוב אודות הרכב וחבל. עם יקר, לכו תעשו נסיעת מבחן על הרכב, נסו אותו גם בשטח ולא בשבילי קק"ל מאחר ושבילים לא מהווים אתגר בשבילו. בהצלחה והכי חשוב סעו בזהירות ושמרו על עצמכם ועל חייכם.

    19.02.16 | 13:21ליאור

  • 6
    1 שים לב בליסינג רק 3 שנות אחריות לעומת 5 בחברה   ל"ת

    ללא תוכן

    19.02.16 | 06:28יקי

  • 5
    מבחן דרכים ל 2000

    היה עוזר מאוד לקבל פרופורציות

    18.02.16 | 21:57יהודה

  • 4
    גם אם הרכב היה מצויין, עם מראה כזה זה כבר עבר כל גבול..

    נסעתי גם ומאוד לא התלהבתי, אבל איך לעזאזל רכב חדש יכול להראות עד כדי כך גרוע מבחוץ ומבפנים.
    נכון זה ממש לא העיקר ברכב העיצוב, אבל זה פשוט מבייש

    18.02.16 | 17:39רועי

  • 3
    רכב טוב, אם יהיה לו 1.4 טורבו או 1.8 רגיל בגרסת בסיס- מושלם

    בסה"כ רכב טוב נעים ואמין .

    18.02.16 | 15:59DDR

  • 2
    ל 1 אכן, ויש הבדל גדול בביצועים בין ה 1.6 ל 2000 סמ"ק...   ל"ת

    ללא תוכן

    18.02.16 | 15:39אייל

  • 1
    חב' הליסינג מציעות את דגם ה 2000 סמ"ק ב 135K (יד שניה 0 ק"מ)

    לא לקנות מהיבואן...

    18.02.16 | 14:59שי

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)