נתת לנו Like ב-Facebook?

קיה ספורטאז' - מבחן דרכים (2.0 ל', EX)

אוטו מבחני רכב

קיה ספורטאז' - מבחן דרכים (2.0 ל', EX)

29.02.16 ניצן אביבי |   צילם: מערכת אוטו

רמת האבזור EX של הספורטאז' מציעה שפע אבזור – אבל גם מחיר גבוה. האם היא הגרסה הנכונה במבחר של קיה?

7 תגובות | תגיות: קיה, ספורטאז', קיה ספורטאז', מבחן דרכים, ניצן אביבי

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
גרסה: קיה ספורטאז',  2.0 ל', אוטומט, רמת גימור EX

מתחרות בולטות:
יונדאי טוסון, מאזדה CX-5, ניסאן קשקאי

מחיר גרסה נבחנת: 177,000 שקלים
 
 
מטבע הדברים, גרסת ה-1.6 ל' הבסיסית של קיה ספורטאז' מושכת את עיקר תשומת הלב – ותופסת את עיקר נפח המכירות. אך הביקוש לגרסאות החזקות והמאובזרות יותר לא נעלם – וקיה, מטבע הדברים, לא מוותרים גם על הלקוחות שמחליטים להשקיע יותר. האם גרסת ה-2.0 המאובזרת ביותר (והשניה בכלל בהיצע הספורטאז' – מעליה נמצאת גרסת 1.6 ל' טורבו) מציעה תמורה טובה למחיר?
 
קיה ספורטאז' 
ההבדלים מבחוץ קלים במיוחד

עיצוב ונראות
חיצונית, ההבדלים אינם גדולים בין גרסאות האורבן הבסיסיות (1.6 ל' או 2.0 ל') ל-EX  המאובזרת. השינוי היחיד שבולט לעין הוא חישוקי "19 נאים, עם צמיגים רחבים ונמוכי חתך (245/45!) הם תורמים למראה, אבל לא ממש יוצרים מהפך. גם בגרסה זו הספורטאז' הוא רכב שמשאיר רושם מגודל יותר מאשר נאה, בעיקר בשל פנסי החזית המוזרים.
 
פנים הרכב
כאן ההבדל בין רמת האבזור EX לבין האורבן כבר בולט יותר. מושבי עור (מחוררים, אבל לא מאווררים) מקבלים את פניך עם פתיחת הדלת, ורשימת האבזור ארוכה בהרבה. גג שמש פנורמי הוא השני שמושך את העין, ובקרת אקלים מפוצלת (מזגן רגיל באורבן) תורמת לקונסולה מרכזית בעלת מראה עדכני יותר. יש כמובן עוד תוספות אבזור, אך אלו פחות בולטות לעין – בקרת שיוט וחיישני גשם, למשל. שום דבר חריג ברמת המחיר הזו – חוץ ממערך הבטיחות המתקדם שנמצא בכל רמות האבזור של הספורטאז' (תיקון סטיה מנתיב, בלימה אוטונומית ותפעול אוטומטי לאורות הגבוהים), ומהווה את אחד הקלפים החזקים ביותר של הדגם הזה.

משאר הבחינות, אין כמובן הבדל משמעותי בין רמות האבזור – תא הנוסעים מרווח מלפנים ומאחור; תנוחת הנהיגה גבוהה; איכות החומרים טובה מבעבר, אבל עדיין לא ברמה של הטובות בקבוצה; ועיצוב הדשבורד שנוי במחלוקת – לא כולם אהבו את החלוקה שלו לשני חלקים אופקיים.
 
קיה ספורטאז' 
קיה ספורטאז'. ההבדל בין רמת ה-EX לרמות הבסיס בולט בתא הנוסעים
 
נוחות נסיעה
מידת הצמיגים עוררה בנו חשש לגבי נוחות הנסיעה. הרי גם עם חישוקי ה-"16 של רמת האבזור הבסיסית לא הצטיין הספורטאז' בספיגת מהמורות קטנות. ואכן, הצמיגים נמוכי החתך פוגעים באיכות הטיפול בשיבושים קטנים, אך במידה קטנה מהצפוי, ובסך הכל הפגיעה בנוחות מינורית. השורה התחתונה זהה – הספורטאז' מציע מתלים נוקשים, שלא מצליחים להחליק כראוי אספלט סדוק, ומשדרים לנוסעים בישירות שיבושים עירוניים חדים. מחוץ לעיר המצב טוב יותר, אך עדיין – נהיגה על כביש משובש היא עניין מנער למדי.

מבחינת רעשים ועידון, נראה שהצמיגים הרחבים מייצרים מעט יותר רעשי כביש – גם כן עניין צפוי – אך גם במקרה הזה לא מדובר בהשפעה דרמטית. רמת הרעש הכללית – רוח, מנוע וכביש – בספורטאז' סבירה, אבל יש טובים ממנו.

התנהגות ובטיחות
אין הבדל בבטיחות בין רמות האבזור השונות של הספורטאז' – כולן מצוידות באותה חבילת אבזור מקיפה שכבר הוזכרה. כך שמהבחינה הזו גם ה-EX זוכה למחמאות. אלא שברמת המחיר הזו, כבר יש מתחרים נוספים שמציעים אבזור בטיחות מתקדם – למשל הקשקאי של ניסאן.
קיה ספוראטז' 
יחידות התאורה מלפנים מעט מוזרות למראה
 
הספורטאז' EX מציעה יכולת דינמית טובה משמעותית משל גרסאת הבסיס. ככל הנראה הצמיגים הרחבים יותר נתמכים בשינויים במתלים – אנשי היבואן לא ידעו למסור פרטים מדויקים, אך ידעו לאשר כי יש שינויים. התוצאה הסופית היא כניסה מדויקת יותר לפניה, והתנהגות צפויה יותר על המגבלות. ועדיין – לא מדובר במכונית ספורטיבית או כזו שתיקחו לכביש מפותל בשביל הכיף. ההגה לא מספיק מערב והשלדה מציעה התנהגות סולידית ולא נוטה למשחקים. יכולת יש – אין סיבה מיוחדת לנצל אותה.  

מנוע וביצועים
מטבע הדברים, אחת השאלות העיקריות בנוגע לספורטאז' היא עד כמה גדול ההבדל בין מנוע ה-1.6 ל' למנוע ה-2.0 ל'. המספרים מספרים על הבדל של 22 כ"ס ו-3.2 קג"מ (כ-15% ו-20% בהתאמה), ושיא מומנט שמגיע הרבה יותר מוקדם. התחושה בשטח תואמת את המספרים – יש הבדל מורגש, אך הוא אינו דרמטי. עיקר השיפור הוא בזמינות הכח, כאשר יחידת ההנעה לא שולחת את המנוע לסל"ד גבוה כל פעם שנדרשת האצה. עבור מי שנוסע בעיקר בין חדרה לגדרה ההבדל לא יהיה משמעותי. עבור מי שנוסע הרבה בכבישים הרריים, ובעיקר אם הוא עושה זאת עם רכב עמוס, ההבדל יהיה משמעותי יותר. אך בכל מקרה, מדובר בביצועים ממוצעים למדי, וגם גרסת ה-2.0 ל' לא תחשב לזריזה במיוחד ביחס לקטגוריה.
 
 
לגרסת ה-2.0 ל' ביצועים סבירים לקטגוריה, וכך גם בנוגע לצריכת הדלק

ואיך זה מתבטא בדלק? קשה לדעת בלי השוואה ישירה, אבל נראה כי ההבדל בצריכת הדלק בין שתי גרסאות המנוע אינו גדול. בכל מקרה, גרסת ה-2.0 ל' מציעה צריכת דלק סבירה ביחס לקטגוריה, עם קצת פחות מ-10 ק"מ לליטר במבחן.

תמורה
בניגוד לגרסת ה-1.6 ל', שהרשימה אותנו עם תמורה יוצאת דופן למחיר, גרסת ה-EX השאירה עלינו רושם פושר יותר. אומנם חבילת האבזור העשירה של קיה ספורטאז' בגרסה זו – בדגש על אבזור הבטיחות – עדיין אטרקטיבית ביחס למחיר, אך קשה שלא לתהות האם היא שווה את הפרש המחיר מהגרסאות שמתחתיה (האם ויתור על מושבי העור וחישוקי ה-"19 באמת שווה פער מחיר של 9000 שקלים מגרסת ה-LX?). ויותר מזה – אם כבר החלטתם לפתוח את הארנק – האם לא עדיף לשלם עוד 8000 שקלים ולקבל את גרסת הטורבו הבכירה, כולל שינויי עיצוב בולטים יותר (שידעו שאתם בגרסת ההכי-הכי), הנעה כפולה ויחידת הנעה חזקה משמעותית.
 
 
  • נתונים טכניים
  • קיה ספורטאז'
תצורהטורי
נפח מנוע2.0 ל'
סוג מנועבנזין
הספק155
הנעהקדמית
תיבת הילוכיםאוטומטית
מערכות עזר בטיחותיות.
בסיס גלגלים267 ס"מ
אורך448 ס"מ
רוחב185.5 ס"מ
גובה164.5 ס"מ
מהירות מרבית0 קמ"ש
0-100 ש'-
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר179,000 ש"ח

7 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 7
    ל-1 הכל טוב וממוצע, הבעיה שהעיצוב מגעיל   ל"ת

    ללא תוכן

    01.03.16 | 23:19אדי.מ6

  • 6
    רכב שנועד בעיקר למין הנשי שמסתובבות בעיר

    ועולות על מדרכות .
    ביצועים לא רלוונטיים עבורן.

    01.03.16 | 18:44אחד

  • 5
    עגלה הייתה ועגלה נשארה

    תא הנוסעים מכוער ונראה כמו משנות ה80, העיצוב של הדגם הקודם עדיף והאוטו חלש.
    לא מבין את מי שקונה את הגרסה הזולה, כל כך חלשה שצריך עוד שניה לדחוף אותה בעליות.
    כל מתחרה אחרת כרגע עדיפה, בגרסאות נורמליות, לא גרסאות שמיועדות למשוך ישראלים בשביל להגיד יש לי ג'יפ ויש להן מנוע של מכונת גילוח.

    01.03.16 | 11:13אבי

  • 4
    נשמח אם תעשו מבחן דומה גם לסובארו XV2000

    תודה

    01.03.16 | 09:12יהודה

  • 3
    עיצוב מוזר - מזכיר "טרייבקה" של סובארו.

    הייתי קונה אתה טורבו במחיר הזה.

    01.03.16 | 09:07t-t

  • 2
    מכוער קשות!   ל"ת

    ללא תוכן

    29.02.16 | 22:11רן

  • 1
    הספורטאז' הזאת...

    קודם כל העיצוב של הדור החדש לדעתי מתעלה על הקודמות בצורה משמעותית. בכל הנוגע לדברים החשובים באמת - מדובר במכונית שנוסעת חלק ומאד כיף לנהוג בה (בעיקר בדרכים בינעירוניות) עם מערכת מולטימדיה מתקדמת והמון תוספות חיוניות (מערכת הבטיחות החדשה למשל). הדגם הקודם היה נפלא, הדגם החדש מעולה.

    29.02.16 | 21:18ראובן הלוי

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

לקסוס RX450h במבחן דרכים

יוקרה היברידית בשטח

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)