כולם מכירים את המשפט "ההבדל בין ילד לגבר הוא רק במחיר הצעצועים". וזה נכון, כל כך נכון. עכשיו מסתבר שיש צעצוע חדש, ממש מגניב, והוא אפילו נראה כמו צעצוע, רק בפחות קטן. זה הזמן להכיר את שרפ (Sherp), כלי שטח קטן ממדים שמסוגל לעבור כמעט בכל מקום.

אז מה זה "כמעט בכל מקום" אתם שואלים? חולות ים, קרח, בוץ עמוק ואפילו לחצות מקווי מים. הדבר הראשון שקופץ לעין כשמתבוננים בשארפ אלו הצמיגים הענקיים, צמיגי 'כפות' בלוניים, מזכירים צמיגים של ביג פוטים למיניהם. כאן זה בולט יותר כי הם יושבים בתחתיתו של כלי צנום ממדים. הצמיגים הגדולים (160 ס"מ קוטרם), למרות היותם צמודים, עדיין בולטים מהמרכב - גם הצידה וגם באורך. וזה מעולה לעבירות כמובן. או למכות חניה.
הכירו את שרפ – כלי שטח שמסוגל לנסוע (כמעט) בכל מקום
צילום: מנהל

המנוע הוא לא מהסוג המרשים: ארבעה צילינדרים, אטמוספרי, בנפח 1.5 ליטר, לוגם סולר, שמספק 44 כ"ס בלבד וזו משודכת לתיבת הילוכים ידנית בת חמש מהירויות. ההנעה כפולה כצפוי, אך ההיגוי, בניגוד למקובל במכוניות, נעשה על ידי בלימת הגלגלים בצד אחד, בדומה לשיטת ההיגוי המקובלת בכלים בעלי זחלים. משקל ה"צעצוע" הזה הוא כ-1300 ק"ג - מעט מאוד ביחס לכלי שטח מקובלים, אם כי פחות מרשים ביחס לגודל העצמי - 340 ס"מ אורך, 252 ס"מ רוחב ו-230 ס"מ גובה.

הביצועים מטורפים: מעמידה למאה קמ"ש תוך אף פעם ומהירות מרבית של 45 קמ"ש על הקרקע, ועד 6 קמ"ש בתנועה במים (בעזרת מדחף קטן).
הכירו את שרפ – כלי שטח שמסוגל לנסוע (כמעט) בכל מקום
צילום: מנהל

אז כמה עולה הצעצוע הסופר-מדליק הזה? די הרבה. הופך את העניין למעט פחות מדליק. 65 אלף דולר לגרסת הטנדר ו-70 אלף דולר לגרסה הסגורה. וזה לכלי בסיסי, לפני אופציות מעניינות כגון מיכל דלק נוסף בגלגלים(!) שיגרום לכם להיפרד מ-190 דולר נוספים, ויש לקחת בחשבון שתצטרכו להוציא עוד כמעט 4,000 דולר על נגרר ייעודי לצעצוע.

מה עוד? השרפ מיוצר ברוסיה (כאילו, מי עוד פסיכי לייצר כלי כזה?) והוא מיועד לכוחות הצלה, סוקרי קרקע, חוקרים ושאר אנשים שצריכים לנוע בשטח פראי ונטול שבילים. זה אינו בדיוק רכב פנאי מהסוג שתמצאו על מדרכת בית הקפה הקרוב לביתכם. למרות שהוא יטפס על המדרכה בקלות.
יש גם סרטון, תיהנו: