נתת לנו Like ב-Facebook?

סיאט איביזה מול פיג'ו 208 - מבחן השוואתי

אוטו מיני, סופרמיני

סיאט איביזה מול פיג'ו 208 - מבחן השוואתי

27.06.16 ניצן אביבי |   צילם: בני דויטש

סופרמיני מודרנית בגודל מלא, עם מנוע מתקדם וביצועים טובים – במחיר של מיני אוטומטית. איפה פה הקאץ'?

18 תגובות | תגיות: סיאט, סיאט איביזה, איביזה, פיג'ו, ניצן אביבי, 208, פיג'ו 208

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
בראשית הייתה אלטו. מכונית חדשה בשישים אלף שקלים, ואחר כך הצטרפו אליה עוד מכוניות מיני ידניות זולות. בהמשך, עם או בלי קשר למחאה החברתית, גם מכוניות סופרמיני ידניות זכו למחיר נמוך משמעותית מבעבר, ופתאום אפשר היה לקנות מכונית סופרמיני מרווחת, כזו שיכולה לנייד ביעילות משפחה קטנה, ב-75,000 שקלים, ובמבצעים אף בפחות. אבל עם ישראל אוהב תיבת הילוכים אוטומטית, גם במכוניות קטנות, ונתח השוק של הסופרמיני הידניות נשאר קטן יחסית.
 
 

 
 
ואז, באמצע 2014, הגיעה סיאט איביזה AM5 – אוטומטית, עם מנוע טורבו חזק, ובמחיר של 85,000 שקלים, או 80,000 שקלים ב"מבצע". למרות ההצלחה, המתחרים לא הזדרזו ליישר קו, אלא הסתפקו בהסברים כי מדובר במחיר "חיסול מלאים" לאור העובדה שהדגם בסוף ימיו. אלא שגם בדור החדש המשיכה סיאט להציע איביזה אוטומטית במחיר דומה...
 
רק עכשיו הרים סוף סוף מישהו את הכפפה, ומציע דגם מתחרה. לאחרונה החלה לובינסקי להציע גם היא גרסה מתחרה לאיביזה עבור פיג'ו 208 - סופרמיני מודרנית, חזקה ואוטומטית, במחיר של שמונים וקצת אלף שקלים (כמה "קצת" תלוי במבצע התורן) – רק מעט יותר ממחירן של מכונית המיני האוטומטיות הבכירות. הגיע הזמן למבחן השוואתי.
 
 
 
מה חדש?
ה-208 והאיביזה כבר ביקרו אצלנו בעבר ומוכרות לנו – ולכם – היטב. גרסת הבסיס של ה-208 היא עדיין מכונית נאה, למרות הגיל וחישוקי הפלדה הקטנים יותר בגרסה זו. עיצוב האיביזה מעט גמלוני, אפילו בלבן, אבל לא ברמה שהופך אותה למכוערת. היחס לסביבת הנהג בשני הדגמים גרר ויכוחים בין הבוחנים; רובם העדיפו את זה שב-208, עם מסך המולטימדיה הגדול (התקנה מקומית, אבל נאה) והעיצוב המודרני יותר. אחרים העדיפו את סביבת הנהג שבאיביזה, למרות איכות חומרים מעט פחות טובה. בכל מקרה, ברכבי המבחן שלט הצבע השחור ביד רמה, משאיר רושם פשוט.
 
חלק מאותה פשטות נובע מהויתורים בתחום האבזור, וכאן נראה שההקרבה ב-208 גדולה יותר. רמת הגימור הבסיסית 'אקסס' מוותרת על פריטים רבים בתא הנוסעים. העיקריים שבהם הם בקרת השיוט, מסך המולטימדיה המקורי (יש, כאמור, מסך "8 בהתקנה מקומית, עם מערכת שעובדת בצורה סבירה), המושב המפוצל מאחור, חלונות החשמל מאחור ומה שהפריע לנו במיוחד: הכיוון בחשמלי למראות. אם הרכב ישמש באופן קבוע יותר מנהג אחד, זה יכול להיות מטרד רציני. גם באבזור החיצוני נעשו ויתורים: הידיות והמראות הן בצבע שחור, החישוקים כאמור קטנים יותר ומפלדה, פנסי הערפל נעלמו וכך גם תאורת הלד מאחור.
 
 
 
באיביזה האבזור עשיר יותר מאשר בפיג'ו, וגם לא רע בפני עצמו – יש מסך מולטימדיה מקורי (קטן אך נוח מאוד לתפעול), ארבעה חלונות חשמליים, בקרת שיוט, מראה מתכהה אוטומטית, חיישני גשם ואורות – ותפעול חשמלי למראות.  ידיות הדלתות והמראות הן בצבע הרכב. כך שבסעיף האבזור, האיביזה מנצחת בבירור – וזה עוד לפני שמנינו את מערכת ההתרעה על עייפות נהג.
 
 
 
ה-208 מחזירה לעצמה נקודות עם עמדת נהג מרווחת יותר, בעיקר באזור המרפקים והכתפיים, וקצת יותר מקום לברכיים במושב האחורי. אך גם המושב האחורי באיביזה מציע מרחב סביר, ובשתיהן זווית המשענת מעט זקופה מדי. בשתיהן קל למצוא תנוחת נהיגה טובה, אחרי שמתרגלים לסידור הייחודי ב-208, עם הגה קטן ונמוך. הפיג'ו סובלת ממיעוט תאי אחסון, בעוד באיביזה יחידת תאי האחסון בין המושבים הורכבה באופן רופף; אולי שכחו להחזיר איזה בורג כשהתקינו את משענת היד, אופציה בתוספת תשלום – שהייתה לא נוחה עבור כל הבוחנים. תאי המטען מציעים נפח ומבנה דומים – ומספקים בהחלט.
 
 
 
*יתרון קל ל-208 בתא הנוסעים
 
מה דומה?
הביצועים. לשתי המכוניות מנועי טורבו משולשי צילנדרים המפיקים 110 כ"ס, וגם נתון המומנט כמעט זהה. 1.2 ליטר בפיג'ו, בעוד האיביזה מסתפקת בליטר יחיד. לשתיהן תיבות מרובות הילוכים – שבעה באיביזה, עם תיבה דו-מצמדית; שישה בפיג'ו, ששומרת אמונים לתיבה הפלנטרית. במציאות זה מתרגם לביצועים זהים למעשה, כשאף מכונית לא בורחת לשנייה במיאוץ הקלאסי למאה קמ"ש. ובכל זאת, לאיביזה יתרון קל בתאוצות ביניים בזכות תיבה זריזה יותר, עם הורדות הילוכים מהירות כבזק. בשני המקרים, חשוב לציין, מדובר בביצועים טובים ויותר ממספקים בשימוש יום-יומי, ואפילו לנהיגה נמרצת, בזכות זמינות כח טובה ומומנט שופע.
 
 
 סיאט איביזה - מנוע 1.0 ל' טורבו, 110 כ"ס
 
למרות שתיבות דו-מצמדיות לא מצטיינות בדרך כלל בתנועה עירונית, דווקא ה-208 הייתה מעט פחות טובה בתנועה צפופה: התיבה דוחקת לא פעם את המנוע לסל"ד נמוך מדי (עניין שמצב ה'ספורט' פותר), בו פעולתו מעט מחוספסת, ומערכת הדימום/התנעה שלה פועלת לפעמים בצורה לא חלקה. אולם מדובר בניואנסים – קרוב לוודאי שרוב האנשים לא ישימו לכך לב, או יתרגלו במהירות.
 
 
 פיג'ו 208 - מנוע 1.2 ל' טורבו, 110 כ"ס
 
בשיוט בין-עירוני, שתי המכוניות הציגו רמת רעש נמוכה מהצפוי. האיביזה מעט שקטה יותר עד כ-110 קמ"ש, בעיקר בזכות בידוד מעט טוב יותר של רעשי הכביש, אך ממהירות זו והלאה מתחילים רעשי הרוח להרים ראש. ב-208 יש כאמור קצת יותר רעשי כביש, אולם הם בתדר לא מפריע, ורעשי הרוח מתחילים להיות משמעותיים רק מעל 130 קמ"ש, כך שהיא נהנית מיתרון בשיוט במהירות גבוהה.
 
אגב שיוט בין עירוני, הופתענו לראות כי למרות יתרון ההילוכים של האיביזה, דווקא ה-208 משייטת בסל"ד מעט נמוך יותר – כ-2100 סל"ד לעומת 2250. למרות זאת האיביזה הייתה חסכונית יותר לאורך כל המבחן, הן בשיוט והן בקטעים הדינאמיים, עם יתרון שנע סביב 10%. ובכל מקרה, שתיהן חסכוניות למדי, עם 16/17.5 ק"מ לליטר בקטעים בין עירוניים, ו-11/12.5 ק"מ לליטר בסך המבחן המאומץ למדי.
 
*תיקו בביצועים וברעש; יתרון לאיביזה בצריכת הדלק
 

 
מה שונה?
בעיקר כיול המתלים. האיביזה מצוידת במתלים רכים במפתיע, שסופגים בצורה יעילה מאוד שיבושים קטנים ושברי אספלט אבל מאפשרים למרכב להתנדנד קצת יותר מהרצוי על כבישים גליים. ה-208 מצוידת במתלים הדוקים יותר, שמגהצים פחות טוב שברי אספלט, אבל מתמודדים בצורה מאוזנת וטובה יותר עם גלים ושקעים בכביש. כך שככל שהמהירות נמוכה יותר והאספלט סדוק יותר, כך יתרונה של האיביזה גדול יותר, וככל שהוא גלי יותר והמהירות גבוהה יותר, היתרון עובר ל-208. במתאר שימוש מקובל במרחב גדרה-חדרה, האיביזה תהיה זו שתציע את נוחות הנסיעה הכללית הטובה יותר.
 
 
 
אותו כיול מתלים משפיע מאוד גם על היכולת הדינאמית של שתי המכוניות. כן, יכולת דינאמית בסופרמיני זולה – בכל זאת יש לנו כאן הספק דומה לזה של 205GTi, לא? במפתיע, דווקא הספרדייה מציגה התנהגות דרמטית יותר, כזו שעשויה לקסום למי שחלמו על GTI בתור ילדים. המתלים הרכים שלה הופכים אותה לרגישה יותר לפרובוקציות והעברות משקל, כך שצורת הנהיגה ופקודות הנהג הן בעלות השפעה גדולה על ההתנהגות. זה יכול להיות משעשע עבור נהג מנוסה במצב רוח הנכון, אפילו מאתגר, אבל עלול להיות דרמטי מדי לנהג מן הישוב.
 
אולם קרוב לוודאי שנהג כזה יירתע מזוויות הגלגול המודגשות הרבה לפני שדברים יתחילו להשתבש. ה-208, לעומת זאת, מציגה התנהגות מודרנית בהרבה - זוויות הגלגול שטוחות, העברות המשקל מרוסנות היטב, ההתנהגות מדויקת ומהודקת יותר וההתנהגות בקצה צפויה יותר. הנטייה הטבעית היא לתת-היגוי קל, והמכונית כמעט אדישה לחלוטין לפרובוקציות. פחות מסעיר - יותר מהיר, צפוי ורגוע.
 
*יתרון בנוחות לאיביזה, אם כי לא בפער גדול
*יתרון בהתנהגות הכביש ל-208
 
אז מה היה לנו?
היו לנו שתי סופרמיני מודרניות, חזקות וחסכוניות, שמציעות יכולת ניוד נעימה בעיר ומחוץ לעיר. שתי מכוניות שיכולות לשמש בצורה מוצלחת כרכב שני במשפחה – וגם כרכב ראשי במשפחה קטנה, עם נפח מטען מספק ומושב אחורי מרווח דיו. וכל זה במחיר נמוך משמעותית משל המתחרות הישירות, ודומה למדי למחירן של מכוניות מיני קטנות וחלשות יותר.
 
ה-208 מציעה חבילה מודרנית יותר, הן בעיצוב (חיצוני ופנימי) והן בכיול המתלים וההתנהגות, ותא נוסעים מעט מרווח יותר. האיביזה מציעה אבזור עדיף משמעותית, נוחות טובה יותר בעיר וצריכת דלק עדיפה. על פניו – קרב שקול.
 
 
 
אלא שברב הסעיפים שבהם ה-208 מנצחת, היא עושה זאת בפער לא גדול. האיביזה לא ממש צפופה, לא מכוערת והתחושה בתא הנוסעים לא מדכאת או אפילו קרוב לזה. מצד שני, פער של 10% בצריכת הדלק יכול להיות משמעותי עבור מי שנוסע הרבה, ויתרון האבזור של האיביזה משמעותי כבר מהק"מ הראשון.
 
בשורה התחתונה, בהנחה שאתם לא מבלים את רוב נסיעותיכם בכבישים צדדיים ומפותלים, סיאט איביזה מנצחת במבחן הזה, גם אם לא בנוקאאוט. היא עושה זאת בעיקר כי היא לא נכשלת בשום דבר חשוב, בעוד שפיג'ו 208 נופלת בתחום האבזור, עם תחושה ספרטנית וויתורים כואבים על פריטים פרקטיים.
 
 
  • נתונים טכניים
  • סיאט איביזה
  • פיג'ו 208
תצורהטורי טורי
נפח מנוע1.0 ל' 1.2 ל'
סוג מנועטורבו בנזין הזרקה ישירה טורבו בנזין הזרקה ישירה
הספק110 110
הנעהקדמית קדמית
תיבת הילוכיםרובוטית, מצמד כפול אוטומטית
מערכות עזר בטיחותיותABS, ASR, EBA, ESP, EBD, EDL, עיגוני ISOFIX, ביטול כרית אוויר לנוסע, חיישני לחץ אויר. .
בסיס גלגלים247 ס"מ254 ס"מ
אורך406 ס"מ396 ס"מ
רוחב169 ס"מ174 ס"מ
גובה144.5 ס"מ146 ס"מ
מהירות מרבית197 קמ"ש194 קמ"ש
0-100 ש'9.3 ש'9.8 ש'
פליטת co2--
ציון מבחן ריסוק50 -
מחיר-99,000 ש"ח

18 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 18
    כתבה מוטה לכיון איביזה

    א. שכחתם לציין שמערכת מולטימדיה בפיג'ו היא מערכת אנדרואיד בגודל 8 אינץ' שמריצה אפליקציות כמו Waze, משמשת גם כדיבורית BT ועובדת גם כמחשב דרך. בנוסף, קיימת אפשרות להכניס כרטיס סים ולקבל חיבור לאינטרנט. 


    ב. אחריות בפיג'ו היא 3 שנים בהשוואה ל-2 שנות אחריות באיביזה. 

    ג. ביטוח יותר זול. בנוסף, ברכבי VAG קיימת דרישה להתקין איתוראן. 

    ד. מוניטין אמינות - אומנם אף אחד לא יודע מה תהיה האמינות של גיר 6 הילוכים פלנטרי בפיג'ו, אבל גיר DSG ידוע כבעייתי מאוד. הגיר מתחיל להתפרק כבר אחרי 40-50 אלף קילומטר. 

    28.12.16 | 09:03לב

  • 17
    לפעמים פחות זה יותר

    אם הרכב משמש נהג יחיד (וזה המצב ברוב המקרים) כיון מראות עושים פעם אחת ושוכחים מזה. 


    מצד שני הפער בעלויות אחזקה אסטרונומי. החלפת מראה ידנית עולה גג 500-600 ש"ח. החלפת מראה חשמלית יכול להגיע בקלות לאזור ה-2,000 ש"ח. 


    28.12.16 | 08:53לב

  • 16
    פיגו

    סילחו לי רבותי, אך רכב ללא מראות חשמל זה בזיון! 

    (פיגו 208 ידני אקסס)

    26.09.16 | 15:36האיש וההגדה

  • 15
    סיאט איביזה

    יש ברשותי את האיביזה כשלושה חודשים

    יש המון תוספות שמגיעות עם הרכב שלא הוזכרו  פה
    חיישני לחץ אוויר
    מחשב דרך מפורט מול הנהג
    שליטה מההגה על המולטימדיה הטלפון ונמחשב
    כניסת usb aux כרטיס זיכרון והשמעת מדיה דרך הטלפון 
    ספידומטר דיגיטלי
    מכרכת דימום מנוע
    התראת מהירות
    שש רמקולים 
    הגה כוח שמשנה לפי המהירות(מאוד נוח בחניות)
    שלט שפותח את כל חלונות הרכב בלחיצה
    מראות מתקפלות
    תא כפפות מקורר
    בוחן יקר את כל זה לא הזכרת...וזה המון
    שחכת לציין שאת המגנזיום משענת היד וצבע מטאלי לא מקבלים במחיר הזה (אני שילמתי 2500 שח ביום המכירות שהם עשו)
    לי לא התאים לקנות רכב עם אבזור של תחילת המילניום בשנת 2016
    אני יכול לומר שלאחר 4000 קילומטר עם הרכב אני מאוד מרוצה חוץ מאשר הנוחות מחוץ לעיר שם הרכב לא מצטיין.
    כמו כן חששתי שהמזגן של הרכב לא יעמוד בקיץ הישראלי העכזרי אך הוא עומד בגבורה ועושה את העבודה שלו נאמנה

    06.07.16 | 20:04ירון

  • 14
    פיג'ו עדיפה לא רק בגלל התיבה ותקופת האחריות הארוכה יותר

    נהגתי בשתי המכוניות ופיג'ו היתה נוחה יותר (בדקתם לחצי אוויר?), ובעיקר שקטה יותר. המושבים שלה גדולים ורחבים יותר כך שהנוחות לאורך זמן עדיפה משמעותית.

    06.07.16 | 17:46ירון

  • 13
    הבעיה עם שתי המכוניות מוניטין האמינות ועלויות האחזקה


    01.07.16 | 19:15מוטי

  • 12
    לאיביזה יש מזגן ! (אחד הפרמטרים החשובים)   ל"ת

    ללא תוכן

    30.06.16 | 19:17נסעתי על שתיהן

  • 11
    חיישנים קדמיים

    אני רואה שבאיביזה יש חיישנים מקדימה, כמה עולה התוספת הזאת?

    29.06.16 | 08:29שי

  • 10
    לפני רכישה כדאי לנהוג בשתיהן, מבחן צמוד מידי

    לפני שרוכשים, נוהגים. מנסיוני, לא מאמין לשום מבחן. 
    גם עשיתי את זה בפועל (הלכנו בסוף על פיקנטו, טעות בדיעבד, רכב ממש פשוט). 
    האיביזה מיושנת יותר ופחות איכותית בכל אספקט מהפיג'ו, גם מראה 5 דלתות לא משהו. האבזור הוא שיקול ופיג'ו היו צריכים להתאמץ כאן עוד טיפה (מראות ידניות? באמת?)
    לא שמתי לב ליתרון נוחות באיביזה, התיבה הדו מצמדית היא מעולה. 
    אני אישית מעדיף פיג'ו, לובינסקי (הכל יחסי) ואוטומטית רגילה. היה לנו נסיון רע עם אוקטביה שהטורבו שלה מת בטרם עת, קצת אחרי תום האחריות. אף אחד בצ'מפיון לא ריחם עלינו,  9500 שח טבין ותקילין. מילא תקלה אבל עלות התיקון מפלצתית ואני לא אתקרב לרכבי היצרן הזה בישראל. 

    28.06.16 | 15:46זרח

  • 9
    וואלה, דן - ואיך אתה יודע איך האמינות של גיר שדי חדש בארץ?

    הבוסים בלובינסקי אמרו לך? 

    28.06.16 | 13:19משה

  • 8
    חבל שהכתב לא הזכיר שלפיג'ו 3 שנים אחריות+אמינות גיר גבוהה   ל"ת

    ללא תוכן

    28.06.16 | 12:39דן

  • 7
    האמת, מפתיע שהאיביזה עדיפה בנוחות, רעש ואפילו תנועה עירונית

    הייתי בטוח שזה יהיה הפוך

    28.06.16 | 11:51שברים את המיתוסים

  • 6
    תיבה רובוטית זה אסון למכוניות האלו...

    הרבה קונים אותן בפרטי, וזה שוק שמאוד חשוב לו מחיר רכישה ואחזקה זול

    אז לקנות תיבה עם שני מצמדים וכל הבעיות הנלוות, שתהיה מאוד מאוד יקרה לאחזקה - פשוט ירסק את הערך כמשומשת.
    מצד שני - זה לא שפז'ו מתחרה בלנד קרוזר מבחינת שמירת ערך.

    28.06.16 | 10:11ע

  • 5
    ל-2: צודק, שנתיים אחריות ובגלל זה לא קונה מצ'מפיון.

    אבל מוכן לקחת בליסינג :)

    28.06.16 | 09:31א-א

  • 4
    מה ש-3 כתב.   ל"ת

    ללא תוכן

    28.06.16 | 09:12מישו

  • 3
    קונים תיבה ידנית וגמרנו   ל"ת

    ללא תוכן

    27.06.16 | 18:51היגון עוד יותר פשוט

  • 2
    אחריות - פיג'ו 3 שנים איביזה רק שנתיים   ל"ת

    ללא תוכן

    27.06.16 | 18:24יוני

  • 1
    פיז'ו המנצחת בגלל סיבה אחת- תיבת אוטומטית רגילה

    תיבה פלנטרית עדיפה על רובוטית ואפילו במחיר של צריכת דלק גבוהה יותר ב- 10 % .
    אם ילך הגיר הרובוטי - זה יעלה לכם הרבה הרבה יותר .
    מי שפראייר שיקנה את הזבל הרובוטי ....

    27.06.16 | 16:12הגיון פשוט

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)