נתת לנו Like ב-Facebook?

אופל אסטרה סטיישן - מבחן דרכים

אוטו משפחתיות

אופל אסטרה סטיישן - מבחן דרכים

16.05.16 אלי שאולי |   צילם: תומר פדר

האם תואר "מכונית השנה 2016" באירופה מספיק לאסטרה כדי לזכות באהדת הנהג הישראלי? יצאנו למבחן כדי לגלות

20 תגובות | תגיות: אסטרה, סטיישן, אופל אסטרה, אלי שאולי, מבחן דרכים, תומר פדר, טורר, אופל אסטרה טורר

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
קטגוריה: משפחתית-סטיישן  

גרסה: ספורט-טורר 1.4 ל' אוטומטית  

מתחרות בולטות: יונדאי i30, קיה סיד, טויוטה אוריס, פורד פוקוס, סקודה אוקטביה  

מחיר הגרסה הנבחנת: 140,000 שקלים
 

הדור החמישי של אופל אסטרה, אשר הוצג בסוף 2015, נחת כאן לפני שבועות ספורים כאשר הוא מעוטר בתואר 'מכונית השנה 2016' באירופה. הוא הגיע בגרסת חמש דלתות וכסטיישן (ספורט-טורר). גרסת הסדאן עדיין לא הוצגה, ותגיע כנראה רק בשנה הבאה. האסטרה החדשה משקפת ניסיון מקיף של אופל להוריד במשקל תוך כדי הקטנת מידות חיצוניות: בסיס הגלגלים קצר ב-2.5 ס"מ מבעבר (266 ס"מ) ומחומשת הדלתות קוצרה ב-5 ס"מ. הסטיישן, לעומת זאת, שמרה על אורך של 470 ס"מ.
 
אופל אסטרה  

היבואן השיק את הסטיישן רק ברמת האבזור 'אנג'וי' הבסיסית במחיר של 133,000 שקלים. אולם למבחן התייצבה הספורט-טורר ברמת גימור גבוהה יותר, שבינתיים אינה קיימת בקטלוג (אבל היא היחידה שנמצאת כרגע בארץ), אולם אילן טל, מנכ"ל היבואנית, הבטיח שהיא תיובא בעתיד ותעלה 140,000 שקלים.

עיצוב ונראות
היא נראית מודרנית ועדכנית, עם חזית נעימה לעין. את הפרופיל מעטר  קו כרום המשתלב בקורה האחורית בצורה המזכירה את האדם הקטנה. חישוקי ה-"17 (ייחודיים לגרסה זו) מוסיפים לתחושה הדינאמית וקו השמשות ומשחקי נפח בדופן מסייעים ליצירת מראה קומפקטי, אך במציאות האסטרה ארוכה למדי.

בשורה התחתונה – האסטרה נאה בהחלט, אך לא תמשוך תשומת לב מיוחדת במגרש החניה.
 
אופל אסטרה  טורר 

פנים הרכב
המראה המודרני ממשיך פנימה לסביבת הנהג הנעימה. המחוונים העיקריים קטנים מדי, והמשניים מעט מוסתרים, אבל צג המולטימדיה הנוח והנאה ("8 ברכב המבחן, "7 ברמת האבזור הבסיסית) מפצה על כך. הוא גם יודע להתחבר לאייפון בעזרת הקארפליי ובעתיד יתחבר גם לאנדרואיד. גם ההגה נראה טוב, עם מערך כפתורים חדש ונאה.

האסטרה המצוידת שלנו מסתייעת בשני גוונים לריפוד ולדיפון ושילוב עור, שלא קיימים ברמת האבזור הנמוכה, ובהחלט תורמים לאווירה ולתחושה אוורירית. עם זאת הופתענו לגלות מחסור בחללי אחסון בסביבת הנהג, שמאלץ את הנהג לבחור בין מקום לקפה למקום לטלפון. גם היעדר תאורה בתא הכפפות וגימור מרושל במספר נקודות היו גם הם הפתעה לא נעימה.

תנוחת הנהיגה טובה, אך עבור רובינו משענת מושב הנהג לא היתה תומכת מספיק. אופל גאה בכך שלמרות צמצום המידות החיצוניות, מרחב הפנים דווקא גדל, ואכן יושבי המושב האחורי זוכים למרחב נאה. עם זאת, המשענת הנשלפת במרכז המושב אינה איכותית במיוחד (והיא גם לא קיימת ברמת האבזור הבסיסית) ואין פתחי מיזוג מאחור.   
 
אופל אסטרה סטיישן 

כיאה לסטיישן, לתא המטען מבנה שימושי ונוח, אבל הוא מעט רדוד ובאופן מוזר קיים בו נפח גדול שאינו מנוצל מתחת לרצפה. הכיסוי אינו איכותי במיוחד, אך ברמת האבזור הגבוהה זו ניתן לקפל את המושבים אחוריים בלחיצה על מתג בתא המטען – בהחלט פטנט נוח.

נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה, במיוחד ביחס למידות הצמיגים הנדיבות של רמת האבזור הגבוהה (225/45 R17), טובה למדי. האסטרה מסתדרת היטב עם רב סוגי השיבושים, וגם אם שיבושים קטנים מחוץ לעיר מורגשים מעט יותר מהרצוי, הרי שהסך הכל טוב. לתחושה מסייע גם ריסון תנודות מוצלח של המרכב. רעשי הכביש מעט בולטים מהרצוי, אבל ייתכן שחלק מהאשמה נופל על הצמיגים הרחבים.

התנהגות ובטיחות
כצפוי ממכונית אירופאית, לאסטרה התנהגות כביש ברמה גבוהה. היא  אוחזת היטב, מציעה ניהוג בטוח וצפוי, וקלה לנהיגה מהירה. היא מאוד מאוזנת וסולידית גם אם לא מהנה במיוחד, וגם אם ההגה אינו מתקשר, הרי שהוא בעל משקל ודיוק טובים. הבלמים, עם זאת, נטולי מחץ.
 
אופל אסטרה  
 
בניגוד לרמת האבזור הבסיסית, המכונית שלנו צוידה במערך האופל-איי, שכולל התרעה ותיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית במהירות עירונית, הקרנת תמרורים, מצלמה אחורית וחיישנים היקפים (כל זה קיים גם בגרסת החמש דלתות המצוידת, 'אנג'וי פלוס'), ובנוסף ניטור שטחים מתים (ייחודי לרמת הגימור שנבחנה).

מנוע וביצועים
לאסטרה מנוע 1.4 ליטר טורבו שמייצר 150 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. שיא המומנט – 23.5 קג"מ – מגיע ב-2000 סל"ד, מעט גבוה מהמקובל במנועי טורבו היום, אבל עדיין נמוך מספיק.

מדובר במנוע נעים ויעיל, אך השילוב עם תיבה שמעדיפה נינוחות על מיצוי ההספק (שלא לומר עצלה), ופעולה מאוד ליניארית של המנוע, מטעים לחשוב שהאסטרה איטית משהיא באמת. התיבה אצה להעלות הילוכים אבל ממש לא אוהבת להוריד, כך שלא פעם מצאנו עצמנו בעליה בהילוך גבוה מדי, בסל"ד נמוך מדי, מועכים מצערת ולא מקבלים את הורדת ההילוך המתבקשת. לא עוזרת העובדה שגם עם דוושה דבוקה לרצפה התיבה מתעקשת להעלות הילוך הרבה לפני הקו האדום. אין לתיבה מצב 'ספורט' שיכול היה אולי לסייע במקרים כאלו, אבל כן יש אפשרות לתפעול ידני נוח למדי, גם אם לא הוא לא מעניק לנהג עצמאות מוחלטת.
 
אופל אסטרה טורר

במסלול המבחן המגוון גמעה האסטרה 12.8 ק"מ לליטר – נתון לא רע בכלל ביחס לעומס ולהספק – ובקטעים בין עירוניים נינוחים יחסית קיבלנו כ-18 ק"מ לליטר.

תמורה
מסע התחייה של אופל חייב לעבור דרך מוצרים טובים, והאסטרה היא דוגמא ראויה. אהבנו את היכולת הכללית ואת התחושה המודרנית והעשירה בתא הנוסעים שלה, גם אם לא ברור איך יראה בדיוק תא הנוסעים ברמת האבזור הבסיסית (אין ליבואן כרגע רכב ברמת אבזור 'אנג'וי' בארץ, גם לא בתצוגה). כך או כך, האסטרה טורר-ספורט היא מתחרה ראויה בצמרת משפחתיות הסטיישן בארץ בזכות ביצועים טובים, מרחב פנימי טוב וצריכת דלק טובה.

אופל אסטרה אומנם לא בין הזולות בקטגוריה, אבל מעניקה תמורה ראויה לכסף – אולם לדעתנו, כאשר לוקחים בחשבון את כל מה שמתקבל ברמת האבזור הגבוהה תמורת תוספת של 7,000 שקלים, בדגש על מערכות הבטיחות, נראה לנו שזו דווקא האסטרה סטיישן היקרה יותר שנותנת תמורה עדיפה לכסף.
 
אופל אסטרה  
  • נתונים טכניים
  • אופל אסטרה
תצורהטורי
נפח מנוע1.4 ל'
סוג מנועטורבו בנזין הזרקה ישירה
הספק150
הנעהקדמית
תיבת הילוכיםאוטומטית
מערכות עזר בטיחותיות.
בסיס גלגלים266 ס"מ
אורך470 ס"מ
רוחב181 ס"מ
גובה151 ס"מ
מהירות מרבית210 קמ"ש
0-100 ש'9 ש'
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר133,000 ש"ח

20 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 20
    אם זה מוגדר רכב השנה אז .....

    אין רמקולים אחורים

    אין כיוון גובה חגורות בטיחות
    אין מצלמת רוורס
    הצג של המערכת לא נראה טוב בשמש
    אין כמעט תאי אכסון לנהג
    הטורבו נכנס בסלד גבוהה מידי

    וזה רק ההתחלה, בנוסף צריכת דלק היא של 11 ומטה

    06.09.16 | 07:32פלוני אלמוני

  • 19
    נראה רכב מעולה ...ומשודרך כפי שארופיים אוהבים

    רכב חמוד מאוד והמרווח הפנימי שלו מרשים.

    ל17 כנראה מעולם לא נכנסת/נהגת בסקודה החדשה

    08.06.16 | 16:52חגי

  • 18
    צריך ביצי שור כדי לקנות סקודה עם תיבה DSG ומנוע TSI.

    למה ?
    תשאלו חברים שעובדים בחברות ליסנג הם יסבירו לכם טוב טוב למה,
    לאופל הזה נתונים דומים לרכבים שיש לקונצרן פולקסווגן עם השילוב TSI+DSG , גם בתאוצה וגם בצריכת דלק.

    אבל ללא הסיבוכים של מכטרוניקס ומצמדים וכו' ,
    האמת המבחנים האלה משגעים אותנו, כל אחד אומר משהו אחר, אחד אם נוחה השני אומר נוקשה, אחד אומר מרווח השני אומר צפוף, שלא לדבר על צריכת דלק..

    כרגע אחרי שאספתי כמה שיותר נתונים, תאורתית עם ריפודי עור בהירים והאיבזור הנדיב, זה נשמע כמו הרכב הטוב בקטגוריה, אבל צריך לעשות נהיגת מבחן כדי להיות בטוח.

    29.05.16 | 18:42ולי אין ביצי כאלה מה לעשות

  • 17
    להזכיר נוחות ואמינות כסיבות לקנות אוקטביה?!

    נו, טוב, כנראה שחוש ההומור של הישראלים יותר מפותח ממה שחושבים!

    24.05.16 | 09:06ארצברג

  • 16
    בליסינג-לאחר השוואה לקחתי סיאט לאון ST. לא מתחרט   ל"ת

    ללא תוכן

    22.05.16 | 23:11פוקוס 2013 היה לי מעולה אלמלא הגיר שחיסל אותו.

  • 15
    אין לה סיכוי מול הספורטאג' והטוסון

    אני לא מחסידי הג'יפונים, אבל חייב להודות ששניהם נראים הרבה יותר מהאסטרה סטיישן, למעט יתרון בביצועים אין לאסטרה מה להציע.

    20.05.16 | 17:22ירון

  • 14
    במכוון אף אחד לא מזכיר מזדה 3 מנוע 2000 ?   ל"ת

    ללא תוכן

    19.05.16 | 22:03a//b

  • 13
    TSI

    רוצים רכב אמין וטוב רק אוקטביה נוח ומהיר כמו טיל

    17.05.16 | 19:11אוקטביה

  • 12
    בוואלה גם כתבו שסובארו STI נוחה...

    אתה צריך לדעת לברור את מקורות המידע שלך.
    ולגבי התמורה - קרא שוב את רשימת האבזור, ותבין. עם דלת חשמלית, ריפודים משולבי עור, התרעה על סטיה מנתיב, על רכב בשטח המת, על שמירת מרחק, בלימה אוטונומית, מערכת מולטימדיה מקורית (ולא איזו סינית שמורכבת בארץ) ועוד ועוד.
    אז היא עולה קצת יותר מיונדאי i30 סטיישן - אבל גם נותנת יותר.

    17.05.16 | 17:24מוזר בריבוע

  • 11
    המבחן בוואלה מציין בפירוש שנוחות הנסיעה לא טובה

    בקיצור לא להאמין לשום מבחן, ולנהוג בעצמכם לפני ששמים כסף
    אגב לא מבין איך אתם רושמים שהתמורה טובה
    המחיר יקר מאוד, ויקר מידי למשפחתית פשוטה, אפילו בישראל

    17.05.16 | 15:15מוזר

  • 10
    אתם מדברים שטויות .. נסעתי בו, מעולה וגם יפייפה.   ל"ת

    ללא תוכן

    17.05.16 | 11:35ירון

  • 9
    ל 2: יקר לך? קנה דאצ'ה.

    מחירי הרכב באירופה מתחילים בערך מ-20000 יורו, ואין שם מיסוי מטורף של יותר מ-100% כמו בארץ. אז מה אתה רוצה? יקר לך – קנה מכונית בהתאם ליכולתך, אינך חייב לקנות את אסטרה החדשה. מנטליות ישראלית – זה משהו...

    16.05.16 | 16:47ויטלי

  • 8
    95% ליסינג השאר לבעלי טעם רע בעיצוב...פשוט נורא   ל"ת

    ללא תוכן

    16.05.16 | 16:19אריק קרטמן

  • 7
    כבעל ניסיון עם הפוקוס 2012 ואסטרה 2015 שתיהן סטיישן

    אני יכול להעיד שהאסטרה מרווחת יותר, גם הסיד והיונדאי המקבילה קטנות יותר (כמו הפוקוס). מבחינת האמינות לאחר 23000 ק"מ אני לא יכול לתת חוות דעת נכונה, בפוקוס 2012 אכן הגיר הרובוטי היה בעייתי (ב2016 יש גיר פלנטרי דומה לאסטרה) והייתרון הגדול שהיה בפוקוס היא אחיזת הכביש. גם תצרוכת הדלק בפוקוס הייתה טובה יותר מאשר באסטרה. כרגע התצרוכת הממוצעת היא 11-11.5 ק"מ לליטר מול 12.5 + בפוקוס.
    לכן למי שקונה בעצמו את הרכב הייתי קונה את האוקטביה סטיישן שהיא גם מרווחת יותר וכנראה גם חסכונית יותר (לפחות בדגם 4 דלתות זה נכון מאד), כמובן התשלום היקר יהיה ביטוח המקיף שלפי מה שבררתי הוא יקר יותר לאוקטביה נכון לתקופה זו!!

    16.05.16 | 13:47ליאור

  • 6
    תתקשה מול האוריס ההיברידית   ל"ת

    ללא תוכן

    16.05.16 | 12:00יאיר

  • 5
    ל-3: צודק 100% - נראה כמו רכב הלוויות :))) ל-2: בהחלט יקר מדי.   ל"ת

    ללא תוכן

    16.05.16 | 11:29t-t

  • 4
    חכו חודשיים והמחיר יירד משמעותית המוקה התחיל ב 145K וירד ל 130K   ל"ת

    ללא תוכן

    16.05.16 | 11:14Nוטי

  • 3
    וגם נראה כמו רכב הלוויות   ל"ת

    ללא תוכן

    16.05.16 | 10:41מאיר

  • 2
    יקר. יקר מידי

    האמת אוטו טוב אבל המחיר שלו בשמיים בשביל להפוך להיות אטרקטיבי. במיוחד אם לוקחים בחשבון מתחרות ראויות כגון פוקוס סטיישן, קיה סיד סטיישן טורבו דיזל. סקודה אוקטביה סטיישן

    כולן יותר זולות משמעותית. אמינות וסחירות יותר. שלא לדבר על עלויות האחזקה הנמוכות יותר. ובמקרה של קיה גם צריכת דלק נמוכה בדיזל וגם 7 שנות אחריות... אז למה המחיר כל כך גבוהה??

    אהההה היבואן חמדן ורוצה לקחת יותר בגלל שהמכונית זכתה בתואר מכונית השנה באירופה... כאילו שאי פעם לישראלים זה שינה משהו...

    המחיר צריך לעמוד על 125k ואז היבואן יראה מכירות בהיקף נאה. עד אז הוא ימכור עשרות בלבד בשנה.

    16.05.16 | 10:16נהגוס

  • 1
    אכזבה גדולה

    עם כל תקציבי הפיתוח האדירים של גנרל מוטורס יש כל כך הרבה פגמים בסיסיים באוטו הזה. חבל !
    האמינות ומחירי החלפים עדיין דורשים הוכחה. לנהגי הליסינג זה ממש לא אכפת אבל הלקוח הפרטי לא יגע באוטו הזה בלעדיהן.

    16.05.16 | 09:59א.

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

לקסוס RX450h במבחן דרכים

יוקרה היברידית בשטח

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)