נתת לנו Like ב-Facebook?

אופל אסטרה האצ'בק – מבחן דרכים (וידאו)

אוטו משפחתיות

אופל אסטרה האצ'בק – מבחן דרכים (וידאו)

17.06.16 ניצן אביבי |   צילם: מערכת אוטו

עם יותר כח, פחות משקל ויותר מרחב פנימי, האסטרה האצ'בק מסתערת על שוק המשפחתיות

9 תגובות | תגיות: אופל, אסטרה, אופל אסטרה, וידאו

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור


קטגוריה:
משפחתית האצ'בק
גרסה: אנג'וי פלוס, 1.4 ל' טורבו, אוטומטית
מתחרות בולטות: פיג'ו 308, פולקסווגן גולף, פורד פוקוס, יונדאי i30
מחיר הגרסה הנבחנת: 134,000 שקלים
 

אופל אסטרה החדשה נחתה בארץ בחודש שעבר, והיבואן תולה בה תקוות רבות הן בהיבט היקפי המכירות והן מבחינת תדמית המותג. העובדה שהיא מתהדרת בתואר "מכונית השנה 2016" באירופה היא התחלה טובה, ומפרט עשיר – 150 כ"ס, מערכות בטיחות מתקדמות ועוד – הם המשך טוב. יצאנו לבדוק איך מתרגמת האסטרה את ההבטחה על הנייר ליכולת על הכביש.
 
 

עיצוב ונראות
האסטרה החדשה נראית קלילה יותר מאשר הדור הקודם, וחלק מזה נובע מהעובדה שהיא באמת קטנה (וקלה) יותר. בסיס הגלגלים שלה קצר יותר ב-2.5 ס"מ, והאורך הכללי קטן בחמישה ס"מ.
 
מעצבי האסטרה יישמו בצורה מוצלחת את האלמנט האופנתי-לאחרונה של "גג צף" על ידי צביעת הקורה האחורית בשחור, והעסק נראה טוב.  אולי לא מספיק כדי לסחוט קריאות התפעמות מהסביבה, אבל האסטרה היא בהחלט מכונית נאה.
 
 

פנים הרכב
התואר "נאה" מתאים גם לתא הנוסעים. העיצוב מודרני, החומרים טובים בדרך כלל ושילובי הגוונים והחומרים נעימים לעין. לתחושה המודרנית תורם צג מגע גדול ("8) בראש הקונסולה המרכזית, שגם יודע להתממשק עם הטלפון, וצג המידע העשיר יחסית (אם כי מעט מורכב לתפעול) במרכז לוח המחוונים. המחוונים העיקריים (סל"ד ומהירות) מעט קטנים מדי, וחלק מהמחוונים המשניים לא מספיק בולטים. אבל התלונה העיקרית לגבי סביבת הנהג נגעה למיעוט חללי האחסון הזמינים להנחת טלפון/ארנק ושאר פיצ'יפקס. במפתיע, איכות ההרכבה בהאצ'בק היתה טובה יותר מזו שפגשנו בסטיישן.
 
 
 
קל למצוא תנוחת נהיגה טובה בזכות טווח כיוונון רחב של המושב (שמשלב עור ובד) וההגה, אך המושב מעט שטוח מדי, עם תחושה של ישיבה "על המושב" במקום בתוכו, מה שהתחיל להפריע בנהיגות ארוכות. ונקודה חשובה לבעלי ילדים – גב המושב דק מהרגיל (חלק מהאמצעים שאפשרו למרחב לנוסעים לגדול למרות הקטנת הממדים החיצוניים), וכל בעיטה של העוללים מאחור תורגש היטב.
המושב האחורי מציע מרחב ראוי בהחלט, ואין בעיה לגבר בגודל ממוצע לשבת שם בנוחות . אולם אפשר רק להצר על כך שברכב חדש, היושב על פלטפורמה חדשה, אין יציאות מיזוג אוויר למושב האחורי.
 
 
 
תא המטען נראה גדול מנפחו הרשמי (370 ל'), בעל מבנה שימושי ונראה שיוכל לשמש משפחה ממוצעת בלי בעיה. בניגוד לסטיישן, כאן רצפת תא המטען נמוכה יותר ולא משאירה חלל בלתי שמיש מתחתיה, מה שתורם לנפח היעיל. המושב האחורי מחולק ביחס 60:40 לטובת גמישות חלוקה בין מטען לנוסעים, והקיפול נוח למדי ומותיר רצפה שטוחה.
 
 

נוחות נסיעה
האסטרה היא מכונית נוחה. אומנם בעיר (וגם על טלאי אספלט מחוץ לעיר) היא מפגינה נוקשות בסיסית, אך המתלים עובדים בשקט ונותנים תחושה "עמוקה". האסטרה תחבוט בנוסעים או תתרסק לתוך בורות רק לעיתים נדירות, ובדרך כלל תתמודד בצורה טובה עם שיבושים. על גלים ושינויי גובה בכביש היא מפגינה ריסון טוב מאוד.
 
אל הנוחות הטובה מצטרף בידוד רעשים טוב באופן כללי, עם מנוע שקט מאוד בשיוט ורעשי רוח ברמה נמוכה ולא מטרידה. אבל לא היינו מתנגדים לבידוד מעט טוב יותר של רעש הצמיגים, אם כי גם הוא לא מגיע לרמה מטרידה ממש.
 
 

התנהגות ובטיחות
האסטרה מציעה שפע אחיזה והתנהגות בטוחה וצפויה מאוד, והיא משנה כיוון בקלילות בזכות סרחי העודף הקצרים. נהגים חובבי פיתולים אולי היו מייחלים לקצת יותר נכונות לשחק, אבל הנהג הממוצע יקבל בשמחה את היכולת של האסטרה לצלוח פיתולים במהירות ללא מאמץ. משקל ההגה נכון והוא מציע דיוק טוב, הבלמים חזקים ועמידים (אך עם נשיכה ראשונית מעט חלשה), והמתלים דואגים לשמור את הכל תחת שליטה גם כשהקצב כבר לא ממש משפחתי.
 
את הבטיחות הנובעת מהתכונות הטרומיות של השלדה משלימות מערכות אלקטרוניות חכמות. מערכת התרעה על סטיה מנתיב, מערכת בלימה אוטונומית בעיר ושליטה אוטומטית באורות. המערכת שקוראת את תמרורי המהירות המותרת ומציגה אותם על צג המידע שבלוח המחוונים חשובה גם היא לבטיחות – של רשיון הנהיגה...
 
 

מנוע וביצועים
מנוע הטורבו החדש של האסטרה מציע כח שופע ופעולה נעימה. הוא משודך לתיבת שישה הילוכים פלנטרית שפעולתה חלקה, אבל לא הכי זריזה. השילוב בין השניים מנפק ביצועים מכובדים אבל מטעים. אין כאן את הבעיטה בגב כשלוחצים את הדוושה עד הסוף, וקל לטעות ולחשוב שהביצועים הם רק "בסדר" – עד שקולטים באיזה קצב מטפסת המחט במד המהירות. ובכל זאת – היינו שמחים למצב 'ספורט' בתיבת ההילוכים, שיכניס בה קצת פלפל. במצב הרגיל היא מסתמכת קצת יותר מדי על זמינות המומנט של המנוע, ולא תמיד ממהרת להוריד הילוך כשצריך. מזל שהתפעול הידני קל לשימוש, גם אם לא נותן לנהג עצמאות מוחלטת.
 
צריכת הדלק בסוף יום המבחן עמדה על 13.4 ק"מ לליטר. בהחלט נאה.

תמורה למחיר

מצד אחד, אופל אסטרה היא אחת היקרות בקבוצה. מצד שני, היא מציעה מפרט עשיר (מנוע חזק, מערכות בטיחות) וביצוע טוב מאוד (נוחות, מרחב פנימי, יכולת דינאמית, ביצועים). ויותר מזה – האסטרה היא מכונית שנעים, אפילו כיף, לנהוג בה מהר ורחוק. מכונית שמזכירה לנו למה אנחנו אוהבים משפחתיות האצ'בק, וכמה התצורה שלהן נכונה יותר, ככלי נהיגה, מאשר המרכבים המוגבהים של רכבי הפנאי, שדוחקים את רגליהן.  
 
  • נתונים טכניים
  • אופל אסטרה
תצורהטורי
נפח מנוע1.4 ל'
סוג מנועטורבו בנזין הזרקה ישירה
הספק150
הנעהקדמית
תיבת הילוכיםאוטומטית
מערכות עזר בטיחותיות.
בסיס גלגלים266 ס"מ
אורך437 ס"מ
רוחב181 ס"מ
גובה148 ס"מ
מהירות מרבית210 קמ"ש
0-100 ש'9 ש'
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר132,000 ש"ח

9 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 9
    אור צודק! אופל יורה תמיד לעצמה ברגליים!

    ראשית,הרכב,רכב השנה לשנת 2016,ואוטוטו כבר 2017 ורק ניצנים עלובים נראו בארץ!

    שנית,ניתן להזמין את הגרסה המאובזרת במחיר של 147000 ועדיין ללא פנסי המטריקס!

    אם אין את הפנסים,אז גם אין את התואר! אולי רכב השנה,אבל לא כשהוא משודך לאותה חברה קטנה ועלובה!

    22.08.16 | 16:15שרון

  • 8
    אור צודק! אופל יורה תמיד לעצמה ברגליים!

    ראשית,הרכב,רכב השנה לשנת 2016,ואוטוטו כבר 2017 ורק ניצנים עלובים נראו בארץ!

    שנית,ניתן להזמין את הגרסה המאובזרת במחיר של 147000 ועדיין ללא פנסי המטריקס!

    אם אין את הפנסים,אז גם אין את התואר! אולי רכב השנה,אבל לא כשהוא משודך לאותה חברה קטנה ועלובה!

    22.08.16 | 16:15שרון

  • 7
    נפח תא המטען רק 335 ליטר

    בכתבה צויין נפח של 370 ליטר , אבל בדקתי בדף הנתונים של היבואן והנפח רק 335 ליטר . קטן משמעותית מרוב המשפחתיות 5 דלתות .

    20.06.16 | 21:50אפי

  • 6
    יקר לקניה וגם בחלפים

    היבואן יבין עוד מעט שבמחיר הזה הוא לא יכול למכור הרבה והמחיר ירד לאיזור ה-125K ואז כנראה עם קישוריות לאנדרואיד וחבילת בטיחות הוא יהיה אטרקטיבי. בליסינג 0 ק"מ בטח תראו אותו ב-110K.

    19.06.16 | 17:10אבי

  • 5
    1צודק ב100% ללא התוספות שהוצגו באירופה הרכב הזה לא מבשר שום חדש.וחב.   ל"ת

    ללא תוכן

    19.06.16 | 14:56ab

  • 4
    מעדיף את השטיישן

    רכב מרשים אני אישית מעדיף את השטיישן

    19.06.16 | 11:33מיכה

  • 3
    נסה להתעקש שיביאו לך את המאובזר

    הפער במחיר קטן יחסית, ושווה בהחלט לשלם עוד איזה 100 שקלים בחודש בשביל מערכות הבטיחות החכמות.

    19.06.16 | 10:43משה

  • 2
    אשמח להשוואה של גרסאות הבסיס. מתלבט מה לקחת בליסינג   ל"ת

    ללא תוכן

    17.06.16 | 12:52זיו

  • 1
    תאורה החכמה, Intellilux LED matrix light.


    אופל אסטרה החדשה קיבלה את התואר “מכונית השנה 2016“ בעיקר בזכות מערכת התאורה החכמה, Intellilux LED matrix light. התאורה החכמה כאמור לא מגיעה כסטנדרט או כאופציה (תקנו אותי אם כן) לישראל. לכן, אולי אופל אסטרה הינה אוטו השנה באירופה ! אך לא בישראל!

    17.06.16 | 09:52אור

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)