עמיתינו מירחון הרכב הבריטי אוטוקאר החליטו לבדוק מי מהיר יותר – רכב או משאית. כדי למנוע בלבול, נציין רק שאין מדובר במשפחתית-ליסינג מול משאית החלוקה של הסופר-מרקט השכונתי. הפעם, אם כן, מדובר בלנד רובר ריינג' רובר ספורט SVR, העילית של תעשיית הרכב הבריטית מצד אחד, ומצד שני – ראש-גורר מאן TGX, אבל לא ממש סטנדרטי.
ריינג' רובר מול משאית מירוץ – דו קרב במשקל כבד
צילום: מנהל
אם לא הבנתם את סיבת קיומו של מרוץ זה, הנה מספר פרטים. מעבר לעבודה שהריינג' רובר ספורט SVR הוא הרכב המהיר ביותר שייצרה לנד רובר מעולם, הרי שהוא גם מחזיק בזמן הקפה של 8 דקות ו-14 שניות במסלול נורבורגרינג – נתון טוב מזה של פורשה קאיימן S (מ-2009), למשל. הנתונים מדברים על 542 כ"ס ו-69.3 קג"מ ממנוע בנזין 5.0 ליטר המצויד במגדש-על. ההנעה כפולה ולתיבה האוטומטית 8 הילוכים. נתון המיאוץ ל-100 קמ"ש עומד על 4.7 שניות בלבד – ואנחנו מדברים על רכב במשקל 2335 ק"ג, כן?
ריינג' רובר מול משאית מירוץ – דו קרב במשקל כבד
צילום: מנהל
המאן, משאית המירוץ המשתתפת ב-BTRC (ר"ת של British Truck Racing Championship, אליפות בריטניה למשאיות מירוץ) שוקלת כבר 5000 ק"ג. מדובר ב-2665 ק"ג יותר מהריינג' רובר, יותר מכפול מאשר מכונת השטח הביצועיסטית. מנגד, גם ההספק כפול – 1150 כ"ס, הנסחטים ממנוע דיזל 6 צילינדרים טורי (D26) בנפח 12.4 ליטר. המומנט, מצדו, כבר גדול פי 8 ביחס לזה שמציע המנוע הבריטי, עם 566.6 קג"מ (!); אלה נתונים רשמיים, והנהג בסרטון מדייק פחות. כל השפע הזה מועבר לגלגלים האחוריים באמצעות תיבה חצי-אוטומטית בת 16 הילוכים. נתוני ביצועים רשמיים אין, אבל אנחנו מנחשים שאיטי זה לא...
ועם נתונים כאלה מצד השניים, יש כאן עילה למירוץ דראג ביניהם – ונותר רק לראות מי מבין השתיים ניצחה.