נתת לנו Like ב-Facebook?

קיה ספורטאז' 1.6 ל' טורבו - מבחן דרכים

אוטו מבחני רכב

קיה ספורטאז' 1.6 ל' טורבו - מבחן דרכים

15.06.16 גיא רוטקופ |   צילם: מערכת אוטו

גרסת הטורבו 4X4 של קיה ספורטאז' נותנת יותר - סוסים, קג"מים, הילוכים וגלגלים מונעים, אבל גם לוקחת יותר - שקלים

15 תגובות | תגיות: קיה, ספורטאז', קיה ספורטאז', גיא רוטקופ

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
הכירו: GT, הגרסה הבכירה של קיה ספורטאז'. ההבדלים החיצוניים קלים: חישוקים "19 שונים, צמד מפלטים ופנסי ערפל לד "ארבע נקודות".
 
 
 
 
ה–GT מוצע ברמת אבזור אחת, פרמיום, וזו הגבוהה בהיצע. האבזור כולל, כמו ב–EX (דרגה אחת למטה), ריפוד עור, דיבורית בלוטות', בקרת אקלים מפוצלת, גג פנורמי (לכל האורך) ומולטימדיה בהתקנה מקומית, שעובדת בסדר ולא יותר. לפרמיום, בנוסף, מושבים מופעלי חשמל, מסך מעט גדול יותר בלוח המחוונים, מנופי הילוכים בהגה, כניסה והתנעה ללא מפתח וחיישני חניה מקוריים. מוזר, אבל אין פנסי קסנון. נציין לטובה שבכל גרסאות הספורטאז' מערכות בטיחות מתקדמות: שמירת נתיב אקטיבית כולל התרעה, התרעה על התנגשות מלפנים, כולל בלימה אוטונומית.
 
תא הנוסעים נאה והריפוד נעים, איכות החומרים טובה רק בחלק העליון, ובהמשך הפלסטיק נוקשה ופשוט. מושב הנהג מעט קצר אבל נוח. גג השמש פוגע במרווח הראש לגבוהים. המושב האחורי מציע מרווחי ברכיים וראש טובים ומאפשר לכוון את זווית המשענת.
 
 
 
שוני משולש, כפול
ל–GT מערכת הנעה שונה מכל שאר הגרסאות בכל מרכיביה: למנוע ה–1.6 ליטר מגדש טורבו, הוא מספק 177 כ"ס התיבה דו–מצמדית עם 7 הילוכים (פלנטרית ו–6 באחרות); ההנעה כפולה ולא קדמית.
 
ואיך זה עובד ביחס ל–2.0 ליטר? הרבה יותר מהר וקצת יותר שקט. עם תחילת הנסיעה, ורק במטרים הראשונים, כאשר הלחיצה על הדוושה קלה, התגובה מעט מהוססת, ומזכירה מעט תחושה של מצמד מחליק. אבל פרט לכך (ולמעטים שישימו לב לנושא), מערכת ההנעה כאן טובה יותר, ובפער משמעותי. מעבר ליתרון של 22 כ"ס, הפער במומנט ובזמינותו גדול מאוד: הביטוי לכך מאוד מוחשי בעיקר תחת עומס.
 
 
 
התיבה מצדה לא ממהרת להוריד הילוכים אם הדוושה לא נלחצת לסוף מהלכה. גם אז פעולתה אינה מהירה, והיא מוכוונת לפעולה חלקה על פני זריזות. כאשר ההילוך נכון, הקצב מפתיע לטובה עם האצות חזקות ובמהירות גבוהה. לתיבה מצב ספורט נמרץ וניתן לתפעל אותה ידנית דרך הבורר או הפקדים בהגה. צריכת הדלק בשיוט היא 13 ק"מ/ל' ובימי המבחן המאומצים 9.2 ק"מ/ל' - כמו בשאר גרסאות הדגם.
 
נוחות הנסיעה בעיר סבירה בהתחשב במידות הקרביות של הצמיגים (245/45-19). נדיר שה–GT מתרסק על שיבושים, אך הוא מתמודד פחות טוב עם בורות. מחוץ לעיר מורגשים שיבושים קטנים, הוא מרוסן על הגדולים, והנוחות טובה מהממוצע. בשיוט נשמעים רעשי כביש באופן מורגש מדי.  
 
 
 
בכביש המפותל האחיזה אדירה, וה–GT יודע לנוע מהר מאוד בפיתולים. זוויות הגלגול לא גדולות מדי, ההגה לא עוזר אבל לא מפריע, והיינו שמחים לבלמים מעט יותר נשכניים. בנהיגה כזו, התחושה מאוד בטוחה וברורה, גם אם לא מלהיבה.
 
בשטח ה–GT מפתיע לטובה כל עוד השבילים אינם מאתגרים מדי. מערכת ההאטה במורד מעט מהירה אבל יעילה, וההנעה הכפולה - כולל הדיפרנציאל המרכזי הננעל - היא, ובכן, רק בונוס נחמד; מרווח גחון צנום (17 ס"מ), זווית גישה צנועה (23 מע'), ואותם צמיגים מבהירים, כי ספורטאז' ושטח אתגרי לא הולכים ביחד. ובכל זאת, הוא יגיע רחוק יותר ממה שרוב הקונים ינסו, אם בכלל.
 
תמורה
קיה ספורטאז' טורבו לא זול, אבל התמורה לכסף טובה, אפילו טובה מאוד. למעשה, אם אתם שוקלים גרסה מעל 2.0 ליטר אורבן, לכו על ה–GT, ולו רק בגלל המנוע החזק יותר; האבזור הנוסף וההנעה הם בונוס ראוי. נוחות הנסיעה ממוצעת, צריכת הדלק לא מרשימה - אבל כחבילה, ה–GT הוא הספורטאז' הנכון, אם התקציב שלכם מאפשר זאת.
 
 
  • נתונים טכניים
  • קיה ספורטאז'
תצורהטורי
נפח מנוע1.6 ל'
סוג מנועטורבו בנזין הזרקה ישירה
הספק177
הנעהכפולה קבועה
תיבת הילוכיםרובוטית, מצמד כפול
מערכות עזר בטיחותיות.
בסיס גלגלים267 ס"מ
אורך448 ס"מ
רוחב185.5 ס"מ
גובה164.5 ס"מ
מהירות מרבית0 קמ"ש
0-100 ש'-
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר187,000 ש"ח

15 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 15
    שווה את הכסף?

    קיה ספורטאז': טורבו יקר מדי
    ספורטאז' טורבו הוא רכב משפחתי מצוין, אבל יקר ■ אפשר להסתפק בגרסת ה–2 ליטרים הזולה יותר, או לחלופין להוסיף 11 אלף שקל ולשדרג לקיה סורנטו
    http://www.themarker.com/dynamo/test-drive/1.2911191

    אחרי שהספקנו להכיר את רוב גרסאות הספורטז' החדש, הגיעה תורה של הגרסה הבכירה שמציעה כמנה עיקרית מנוע טורבו חזק והנעה כפולה. האם הערך המוסף שמציעה גרסה זו מצדיק את הפער במחיר?
    http://www.icar.co.il/%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%A0%D7%99_%D7%A8%D7%9B%D7%91/%D7%A7%D7%99%D7%94_%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98%D7%96'_1.6_%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%95_-_%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F_%D7%A8%D7%9B%D7%91/

    17.06.16 | 18:54מאן

  • 14
    מאיפה כל הרוע הזה?

    אני קורא את התגובות של 13, 12 למשל ולא מבין. הכתבה הרי היא של מגזין לא תלוי וזאת לא כתבה מטעם. משהו לא נכון שמה שהם כתבו? לא רותים אל תקנו אבל למה ללכלך סתם?

    תקראו את הסיכום, התמורה. אני אישית מסכים שם עם כל מילה. זה רכב ראוי עם תמורה מעולה למחיר שלו.

    17.06.16 | 17:57משה

  • 13
    6 צודק. יקר ומיותר. מעולה לפרייאר רציני

    היבואן היה צריך להביא את ה1.6 טורבו ב-155K ש"ח ללא עודף גימיקים עורות ו4X4

    17.06.16 | 13:26יקר

  • 12
    המכונית המושלמת לאשת הערס העשיר

    לאחר שכל נשות הערסים העניים באו על סיפוקן בעזרת הדגם הזול של הערס-מובייל הזה, הגיע תורן של נשות הערסים העשירים להניח את ישבנן השמנמן על מושב הטמבל של הקיאה (כן כן זה שמו האמיתי בארץ מוצאו) ספורטז'.

    16.06.16 | 20:14טריניטי

  • 11
    לדעתי סיכמתם את זה מצוין.

    הרי מה שבאמת מבדיל בין רכב אטרקטיבי לרכב אטרקטיבי פחות היא התמורה שהיא נותן ביחס למחיר שלו. במקרה של הספורטאז' טורבו, נראה שהתמורה באמת מעולה.

    16.06.16 | 19:02עמית

  • 10
    אין ספק שזה רכב מצויין, המחיר כמו כל רכב בישראל

    כל הזמן אני רואה אנשים בוכים על המחיר, יש לכם עכשיו אלטרנטיבה מעולה, רכבים 0 ק"מ מליסינג.
    לכו תקנו עוד שנתיים תרצו למכור את הרכב ותיהיה לכם ירידת ערך שלא הכרתם, הספורטאז הוא רכב מצויין, ולא סתם הוא נבחר לגיפון הנמכר בישראל.
    המחיר? הוא מחיר של רכב טוב, התמורה למחיר היא טובה מאוד, נוחות נסיעה,אבזור עם מערכת הבטיחות המתקדמת והGT עם המנוע החזק, כן זה לא זול אבל זה המחירים בארץ.

    16.06.16 | 18:25תומר

  • 9
    התיבה הרובוטית היא בעיה. קונסומר ריפורטס מעדיף רגילה עליה

    טענות על היסוס, העברות לא חלקות, ובכלל - לא נעימה בעיר.

    16.06.16 | 10:11יוסי

  • 8
    תגובה ל-1

    כתוב - אם אתם בוחרים מעל ה-2.0 ל' הבסיסית. איפה ראית שכתוב שעדיף טורבו על 1.6 ל'? איפה איפה איפה העוגה?

    16.06.16 | 08:52ערן

  • 7
    נו, שוין

    סופסוף יונדאי "מורידה אל העם" מנוע טורבו כמו שצריך.
    זה אמנם בגרסא היקרה יותר, אבל הסנונית הזאת מבשרת את בוא הגשם - כלומר גם דגמים פחות יוקרתיים יקבלו מנוע טורבו.

    בתור אחד שנהג הרבה ביונדאי, זה הקלף האחרון שהיא צריכה כדי לשלוט לחלוטין בשוק הרכב בארץ.

    כי מה היו הבעיות של יונדאי? מנועים חלשים וצריכת-דלק גבוהה - וב-2 אלה יטפל הטורבו.

    אף פעם לא היתה לה בעיה של אמינות
    אף פעם לא היתה לה בעיה התנהגות-כביש
    אף פעם לא היתה לה בעיה של אבזור
    אף פעם לא היתה לה בעיה של נוחות

    אז בהצלחה, ואני מקווה שהתחרות הזאת תביא גם את השמרנים מיפן לספק לנו, סופסוף, מנועי טורבו.

    ואיפה יהיה קונצרן VAG אחרי זה? נחיה ונראה...

    15.06.16 | 19:36-

  • 6
    אין שום ספורטג' שראוי לבחור

    1.6 אורבן - רק לליסינג, מנוע חלש לרכב כבד.
    2.0 אורבן - מתומחר גבוה מדי - לא משתלם.
    1.6 טורבו - 4X4 אבל לא לשטח - מי צריך את זה.

    הדגם שהיה ראוי לייבא הוא 1.6 טורבו, תיבה פלנטרית, צמיגים מוכווני נוחות ומולטימדיה מקורית במחיר של כ-155K ( קונטרה ל-CX5 ) אבל מה היבואן מבין במכוניות? הוא רוצה למכור כמה שיותר עגלות.

    15.06.16 | 16:35יונתן

  • 5
    תגובה ל4

    "לא הבנתי, לא נראה לי"-
    אתה באמת לא מבין דבר במכוניות, רק באפונים, סופר כסף.
    מנוע טורבו, הנעה כפןלה, תיבה דו מצמדית 7 הילוכים, 177 כו"ס,
    לא אומרים לך כלום, פיצפקס, הכל אותו דבר.
    לך לישון חביבי, למה לך להגיב במקום שאינך מבין בו דבר?

    15.06.16 | 16:18מאיר

  • 4
    לא הבנתי למה הוא טוב?.. אין שום צורך ב-4X4 ברכב שלא יכול לרדת לשטח

    והמחיר.. 185K זה 50K ש"ח יותר מהגירסה הבסיסית שהיא בסה"כ אותו הרכב!!
    אז על קצת אבזור ופיצ'פקס שלא ממש צריכים, ועל גילוח של כמה שניות ל-100 לשלם כזה סכום?!
    לא נראה לי...

    15.06.16 | 15:56אני

  • 3
    ל2-עשית נכון. אני לא מבין איך מבחן יכול להיות אובייקטיבי כאן?

    אם בפופאפים כל הזמן קופצת פרסומת של ספוטאז׳ והרכב הם קיבלו מסוכנות ???
    תגידו איך????
    די לאהוב לנו אצ המוח!

    15.06.16 | 15:29אבייקטיבי

  • 2
    במחיר הזה...

    הלכתי לרכוש את הרכב הזה וסיימתי עם לקסוס RX יד שניה.
    נשארתי עם 40 אלף בבנק ורכב שגורם לי לחייך בכל בוקר מחדש.
    שלא לדבר על 300 כ"ס, 7.5 שניות למאה,טיפולים זולים, ביטוח מצחיק ושוק יד שניה רותח.
    בהצלחה עם הצעצוע הזה...

    15.06.16 | 15:26י.ס

  • 1
    הפוך גוטה, הגרסה הנכונה לרוב זה ה 1.6 הרגיל ב 137K   ל"ת

    ללא תוכן

    15.06.16 | 14:59Nוטי

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)