רוז גייל החליטה שהיא לא מתביישת יותר. האמריקאית בת ה-39 מאורגון ארה"ב סבלה כבר מגיל צעיר מבעיה הורמונלית שגרמה לשיער הפנים שלה לצמוח בצורה חסרת שליטה. בגיל 13 החלו לצוץ על פניה של גייל זיפים טורדניים שהפריעו לשגרת חייה וגרמו לה לבושות רבות, ובמשך שני עשורים היא הקפידה להתגלח באופן יום יומי, פעולה שגזלה ממנה לא מעט זמן, ובעיקר המון אנרגיות נפשיות. השנה, אחרי שנים של סבל, החליטה גייל שהיא שמה לזה סוף.
 
"החלטתי שנמאס לי. אני מניחה לשיער הפנים שלי במנוחה, ומגדלת זקן", סיפרה לאחרונה גייל בראיונות שונים לכלי התקשורת בארצה. "כבר שמונה חודשים שאני לא מתגלחת ורק מטפחת את הזקן שלי. אני מרגישה מלאת ביטחון עצמי, יותר מאי פעם, ואני לחלוטין שלמה עם עצמי". אז מה גרם לגייל להפסיק להתבייש? כנראה שלא מעט סיבות מסתתרות מאחורי המהלך, רובן אישיות, אבל כנראה שטרנד הזקנים ששוטף את העולם, וההבנה שהדעה הרווחת לגבי שיער הפנים היא כבר מזמן לא מה שהייתה, היו חלק משמעותי בהחלטה שלה. כן, אין איך להתחמק מזה: הזקן כאן ובגדול, והוא גם כאן כדי להישאר.
 
אם נחזור רגע כמה עשרות (או מאות) שנים אחורה בזמן, נבין מהר מאוד שזקנים היו כאן תמיד, אבל לא ממש כיכבו על שערים של מגזיני אופנה, אבל משהו השתנה. זה התחיל בערך לפני ארבע שנים, וצבר תאוצה לקראת סוף  2014 – בהתחלה היו אלה ההיפסטרים, שחרטו על דגלם שבירת נורמות פופולאריות - בין אם מוזיקליות, ובין אם כאלה הקשורות לשיער גוף. אחרי שההיפסטרים הפכו למיינסטרים, בכל רחבי העולם החלו לצוץ גברים שלא התביישו עוד  בשיער הפנים שלהם, והזקנים החלו לשטוף כל חלקת פנים טובה – מרובע קרוייצברג בברלין, דרך ניו יורק, ועד שכונת פלורנטין בדרום תל אביב. בכל רחבי העולם החלו להסתובב גברים עם שיער פנים בריא ושופע, אבל חשוב מכל: מסודר. לא מאמינים? תשאלו את יאיר לפיד.
 
כן, למרות שטרנד הזקנים החל מכיוון "מחאתי" ואנטי ממסדי בדרכו, אחרי שהפך לנורמה חברתית מקובלת, שיער הפרא שאפיין את ניצני הטרנד, הפך במהרה לתרבות שלמה, מסודרת ומתוקתקת, עם לא מעט סוגי זקנים, שפמים, זיפים ועיצובים – צעירים בני 18 עד 35 החלו להשקיע במכונות איכותיות, מספרות מיוחדות לזקנים (ברבר שופס) החלו לצוץ בכל רחבי תל אביב, ואפילו ליאונל מסי, הילד הטוב של הכדורגל העולמי הצטרף לאחרונה לטרנד ומקפיד לטפח זקנקן קטן ומסודר. חברים (וגם חברות, הרי אין לכן ברירה), המהפכה הושלמה.
 
בסקר שנערך לאחרונה על ידי חברת רושינק, שיצאה לבדוק את הרגלי טיפוח הזקן של צעירים ישראלים, התקבלו כמה תוצאות מסקרנות במיוחד. מתברר שרובם המכריע של הצעירים בישראל בגילאים המצוינים מעלה, כ-84% (נתון מדהים לכל הדעות), הצהירו שהם מגדלים כיום זיפים או זקן.
 
בהמשך הסקר, נשאלו אותם צעירים מה הסיבה לגידול הזקן, וגם כאן התקבלו תוצאות די מפתיעות, 95% מהצעירים סיפרו שהסיבה לגידול וטיפוח הזקן מבחינתם נובע מהרצון להיראות טוב. מעבר לגידולו, הסקר מלמד ש-64% אחוזים מהם מקפידים לטפח את הזקן בין פעם לפעמיים בשבוע, ו-8% מטפחים אותו כל יום. כן, כן, קראתם נכון - כל יום. נגמרו הימים של זקנים פרועים או פנים מגולחות  - צעירי ישראל רוצים זיפים, והם רוצים אותם מטופחים, מסודרים, ומוכנים להשקיע לא מעט בשביל לקבל את המראה הרצוי.
.
אז איך עושים זאת נכון? בטח כולכם מכיר את הנוהל המצחיק הזה של המתנה של שלושה ימים אחרי הגילוח עד שזה נראה באמת טוב. קצת מגוחך לא? חושבים שאתם נראים מצוין עם זיפים באורך מסוים? לא מעוניינים לחכות עד שתגיעו לאורך הזה? ובכן יש פתרון, והוא כבר כאן. הרי אם כבר רובנו מסתובבים עם זיפים, והשאיפה היא להיראות מצוין, אז למה שלא נשקיע בכלי העבודה הראוי ונראה במיטבנו בכל יום? יש כמה וכמה מכונות לקיצוץ זקן שיחסכו לכם את שלושת ימי ההמתנה, מכיוון שמאפשרות בחירה מדויקת בין מגוון רב של דרגות אורך. קוצצי הזקן גם יעניקו לכם מראה אחיד וסימטרי יותר ובגלל שנועדו להתמודד עם זיפים קשים הם צולחים את המשימה במהירות ובקלות..
 
כן, אין איך לברוח מכך שכדי להיראות טוב, כדאי להשקיע בכלי העבודה הנכון. ואם חשוב לכם לשמור ולטפח את הזקן שגידלתם, צאו לסקר שוק זריז, השאירו את סכיני הגילוח ומכונות התספורת מאחור, וחפשו את קוצץ הזקן האידאלי - יש כמה וכמה כאלה - הם יחסכו לכם זמן, ביקורים במספרות, ויהפכו את הבית שלכם תוך רגע ל"ברבר-שופ" מקצועית.
 
ואם בכל זאת התעצלתם לעשות סקר שוק, תוכלו לקרוא את חווית השימוש שלי מקוצץ הזיפים והזקן מונחה הלייזר של פיליפס, עליו כתבתי בהרחבה כאן. המכונה הזו היא לגמרי הרולס רויס של מכונות עיצוב הזקן, ותעניק לכם מגוון רב של אפשרויות עיצוב.  בתור מזוקן בעל ותק של 15 שנה, נדהמתי לגלות איך בחירה במכונה איכותית ומדויקת משפיעה על התוצאה הסופית, והופכת את פעולת העיצוב לפשוטה, ביתית ונעימה.
 
כמו שבטח שמתם לב, האופנה הזאת לא הולכת להיעלם בקרוב, ואתם יכולים להפוך את שגרת הטיפוח של שיער הפנים שלכם לכזו שתהיה לגמרי בשליטה שלכם, בכל זמן, ובכל מקום. שווה לא?