דודג' וייפר כבר מתה בעבר, ב-2009. אבל חזרה לחיים בזכות מילות קסם איטלקיות. אבל החזרה לחיים לא נמשכה זמן רב – ועכשיו מודיעה דודג' (שוב) על מותה של הוויפר, מכונית הספורט האמריקאית האייקונית.

בשנת 1991, בזמן שאנחנו תרגלנו כניסה לחדרים המוגנים ולבישת מסכות גז, האמריקאים קיבלו טיל אחר לגמרי. הווייפר (נחש צפע, בעברית) נולדה בתור קונספט והתגלגלה למכונית ספורט סדרתית מאוד לא שגרתית - לא בעיצוב ולא בנתונים. מכונית הספורט של דודג' הציעה עיצוב כוחני מאוד, ומנוע כוחני לא פחות – V10 בנפח 8.0 ליטר עם 400 כ"ס. השילוב בין השניים הקים למכונית עדת מעריצים בן רגע.
מותה של אגדה - דודג' וייפר יורדת מפס הייצור
צילום: מנהל

בשנת 1995 הוצגה מתיחת פנים לדגם, ועד לסוף ימיו של הדור הראשון האמיר ההספק ל-450 כ"ס. בשנת 2002 הוצג הדור השני, שהיה המשך ישיר לרעיון המקורי. הנפח צמח ב-300 סמ"ק וההספק עלה ל-500 כ"ס. ב-2007 הוצגה מתיחת הפנים לדגם, עם אותו ריטואל של שינויים - עוד 100 סמ"ק נוספו למנוע, ואורוות הסוסים גדלה ל-600 כ"ס(!).

ואז הגיע דום הלב הראשון. ב-4 בנובמבר 2009 הודיע ראלף בראנד, נשיא ויו"ר דודג' העולמית, על הפסקת ייצור הווייפר. אבל פחות משנה לאחר מכן, ב-14 בספטמבר 2010, הודיע סרג'יו מארקיונה, יו"ר פיאט וקונצרן קרייזלר (המאגד בתוכו גם את דודג'), כי בשנת 2012 יוצג דור חדש. וכך אכן היה.
מותה של אגדה - דודג' וייפר יורדת מפס הייצור
צילום: מנהל

עיצוב הדור השלישי של הווייפר היה המשך ישיר לדורות הקודמים, ואפילו המנוע נותר דומה (V10, אטמוספרי, בנפח 8.4 ליטר) יחד עם (איך לא) הספק גבוה ב-45 כ"ס, ובסך הכל 645 כ"ס! המומנט, סתם בשביל לסבר את האוזן, עמד על 83 קג"מ (!). כל הטוב הזה עבר דרך תיבת הילוכים ידנית (שישה הילוכים) אל הגלגלים האחוריים. שישו ושמחו.

עכשיו זה נגמר. שוב. ורק אללה יודע אם שוב נראה את הווייפר בגלגול כזה או אחר. בעצם כמעט נגמר – לכבוד סיום היצור תציע דודג' חמש גרסאות מיוחדות, ביצור מוגבל. עוד חמישים שנה הן בטח יהיו פריט אספנים מבוקש – לפחות לאספנים עם טעם טוב במכוניות.
מותה של אגדה - דודג' וייפר יורדת מפס הייצור
צילום: מנהל