מוסטנג, פורד מוסטנג, היא "מכונית פוני". ה-מכונית פוני, זו שהתחילה את הכל. סוד ההצלחה שלה הוא שילוב בין עיצוב מושך, ביצועים טובים ומחיר זול - שילוב שקסם לצעירים וצעירים ברוחם. וגם למשפרי מכוניות מקדמת דנא.
 
נכון להיום, הגרסה הרשמית החזקה ביותר של הדור הנוכחי של המוסטנג, ה-GT350R, מפיקה 526 כ"ס וכמעט 60 קג"מ ממנוע V8 בנפח 5.2 ליטר. נתונים מכובדים מאוד. אלא שיש מי שה לא מספיק לו - למשל אנשי סדנת הנסי האמריקאית. ומכיוון שהסדנא בדיוק חוגגת יום הולדת 25, הם החליטו ליצור גרסה "קצת" יותר חזקה. כמה קצת? ל-HPE800, כפי שנקראת המכונית, יש לא פחות מ-804 כ"ס ו-89.5 קג"מ. יאמי!
 
הנסי מזריקה סטרואידים למוסטנג
צילום: מנהל 
 
איך הם הצליחו להגיע להספק הזה? הבסיס הוא מנוע ה-V8 המוכר של פורד, בנפח 5.0 ליטר, לו הוסיפו אנשי הנסי מגדש-על מגודל. אבל זה כמובן לא כל הסיפור - יש גם מערכת פליטה חדשה, מזרקים מוגדלים, משאבת דלק מחוזקת, ועוד. מחוץ למנוע נרשמים בלמים מוגדלים ובולמים ספורטיביים יותר, וחלקי פח רבים הוחלפו בחלקי קרבון לטובת חסכון במשקל. הכח עובר לגלגלים האחוריים בלבד, כמובן (ושלא תעזו לדבר על הנעה כפולה!) דרך תיבה ידנית עם שישה הילוכים.
 
הנסי מזריקה סטרואידים למוסטנג
צילום: מנהל 
 
השדרוג הגדול בכח מביא תוצאות מרשימות באגף הביצועים: המוסטנג HPE800 מאיצה מ-0 ל-97 קמ"ש ב-3.1 שניות, ומגיעה למהירות מרבית של 334 קמ"ש (!). לשם השוואה, נתוניה (המוערכים) של המוסטנג GT350R הם האצה מ-0 ל-97 קמ"ש ב-3.9 שניות, ומהירות מירבית של 305 קמ"ש.
 
הנסי מזריקה סטרואידים למוסטנג
צילום: מנהל 
 
אם כל הנתונים הללו עשו לכם חשק, אולי כדאי שתשימו לב למחיר - המוסטנג HPE800 עולה לא פחות מ-99,500 אלף דולרים, בארה"ב – קצת פחות מאשר שתי יחידות של המוסטנג GT עליה היא מתבססת (ובערך כמו פורשה 911S). עדיין מעוניינים? קחו בחשבון שמדובר בדגם ביצור מוגבל של 25 יחידות בלבד!
 
 
הנסי מזריקה סטרואידים למוסטנג
צילום: מנהל