כלמוביל, יבואנית מרצדס, השיקה היום בישראל את ה-E קלאס החדשה. מכונית הסאלון של החברה ממשיכה את הקו שהתוותה ה-S בתחום מערכות הבטיחות המתקדמות, ולוקחת את התחום צעד נוסף קדימה – עד כדי כך שבנוואדה, ארה"ב, הרכב קיבל אישור לנהיגה אוטונומית (משמע מותר לנהג להוריד ידיים מההגה במצבים מסוימים).
מערכת שמירת נתיב וניטור שטחים מתים, כמו גם התרעה על עייפות נהג, יכללו כבר ברמת האבזור הבסיסית (אוונטגרייד). מערכת שמירת הנתיב היא מערכת מדור חדש, היודעת לזהות את הנתיב גם כאשר הוא אינו מסומן כראוי, בעזרת זיהוי סימנים אחרים כגון גדרות בטיחות בשולי הכביש. בשילוב עם בקרת השיוט האקטיבית, המערכת יודעת "לעקוב" אחר רכב אחר בנהיגה עצמאית עד למהירות של 210 קמ"ש. מערכת חדשה נוספת אמורה להפחית את הפגיעה בחוש השמיעה(!) בעקבות תאונה.
מרצדס E קלאס החדשה בישראל
צילום: מנהל
המערכות המתקדמות יותר – בלימה אוטונומית (עד 250 קמ"ש, כולל זיהוי הולכי רגל עד 72 קמ"ש), מערכת סיוע בתמרוני התחמקות ומערכת התאורה המתקדמת מולטי-בים – יגיעו כסטנדרט רק ברמות האבזור הגבוהות יותר, אדישן ו-AMG. מערכת המולטי-בים היא מערכת תאורה אקטיבית מבוססת מטריצה של 84 נוריות לד, המאפשרת לשלוט בצורה מדויקת בפיזור האלומה ועוצמתה, וכך להימנע מסינוור מכוניות אחרות, לצמצם החזרים מכביש רטוב וכן הלאה. ברמת האבזור הבסיסית תוצע תאורת כל-לד פאסיבית.
בעתיד יתכן ויגיעו ארצה גם מערכת לעקיפה אוטונומית ומערכת חניה בשלט רחוק (דרך אפליקציה בטלפון חכם), שכרגע לא מאושרות לשימוש בארץ על ידי היצרן (וכנראה שגם משרד התחבורה). אולם גם בלעדיהן, אין ספק כי ה-E החדשה היא אחת המכוניות המתקדמות ביותר שמוצעות בארץ בהיבט הבטיחות והיכולת האוטונומית.
מרצדס E קלאס החדשה בישראל
צילום: מנהל
אבל כמובן שה-E קלאס לא מציעה רק אבזור בטיחות. אבזור הנוחות והפאר הסטנדרטי כולל מושבים חשמליים עם זיכרונות ודיפון דמוי עור בכל רמות האבזור (עור אמיתי או עור נאפה הוא אופציה); דיפוני עץ בגימור מחוספס; בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור (בקרת אקלים תלת-אזורית היא אופציה); גג שמש (אופציה לגג פנורמי); מפתח חכם; לוח מחוונים מוקרן, שאליו צמוד מסך גדול ("12.3, לא מגע – התפעול הוא ממשטחי מגע על הקונסולה ובהגה); מערכת חניה אוטומטית במקביל או בניצב; מראות צד מתכהות אוטומטית ועוד ועוד.
ה-E החדשה תושק עם שלושה מנועים ובשלוש רמות גימור (כאמור – אוונטגרייד, אדישן ו-AMG). E200 עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר טורבו 184 כ"ס. E220d עם מנוע 2.0 ליטר דיזל 194 כ"ס ו-3.0 ליטר, גם כן דיזל, עם 258 כ"ס, ב-E350d. כולם משודכים לתיבת ההילוכים החדשה של החברה, 9G-Tronic, שכמשתמע משמע, מציעה תשעה הילוכים. בהמשך מתכננת כלמוביל להביא ארצה גרסאות נוספות, כולן בנזין – E250, E300, E400 ו-E350e ההיברידית.
מרצדס E קלאס החדשה בישראל
צילום: מנהל
המחירים לא השתנו משמעותית מהדור הקודם – החל מ-465,000 שקלים ל-E200 (מכוניות ראשונות מגרסה זו יגיעו ארצה רק בספטמבר) ברמת האבזור הבסיסית, ועד 530,000 שקלים ל-E350d.
אריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת היוקרה בכלמוביל, סיפר כי בחמשת החודשים הראשונים של השנה רשמה מרצדס גידול של 42% במכירות בישראל, עם מסירות של יותר מ-2000 מכוניות בחמישה חודשים, ובטוח כי ה-E החדשה תתרום להמשך התנופה.
מרצדס E קלאס החדשה בישראל
צילום: מנהל