כחודש עבר מאז הגיע אלינו ה-S3 למבחן ארוך טווח. חודש בו הספקנו לסיים את ההרצה – ולצאת אידיוטים. עוד על זה – בהמשך.

עם השלמת אלף הקילומטרים של ההרצה, התקשרנו למוסך המרכזי של דיאלים, ברחוב הרצוג בתל אביב, לקביעת תור לטיפול סוף הרצה. הגענו קצת באיחור, מה שאמר שנאלצנו לחכות קצת פחות משעה עד שיתפנה ליפט. סביר. במהלך ההמתנה הציע ביל, מנהל המוסך, שהיה כמובן מודע לכך שמדובר בקטנוע במבחן ארוך טווח, לנצל את ההזדמנות כדי להחליף את הצמיגים לצמיגי מישלין סיטי-גריפ. לדבריו, ההבדל בהתנהגות דרמטי. תאמר האמת – לא היו לי תלונות מיוחדות לקנדה שמותקנים במקור על הקטנוע, אבל כמו כל ישראלי טוב, כשנותנים לי, אני לוקח... עם החלפת הצמיגים ארך הטיפול כמעט שעתיים שעות מרגע שמסרתי את המפתחות, ועד שהקטנוע חזר אלי אחרי סיבוב בדיקה. גם זה פרק זמן סביר בהחלט. עלות הטיפול, שבו מוחלפים שמן מנוע ותמסורת, ומבוצע הידוק ברגים ובדיקה כוללת, הוא 536 שקלים, כולל מע"מ.
אחרי הטיפול, יצאנו ישר לבדוק "כמה סוגר" ה-S3. עניין מטופש במכוניות, אבל די חשוב בקטנועי 250 סמ"ק. הסיבה היא שהמהירות הסופית של קטנועי הרבע-ליטר בדרך כלל לא גבוהה בהרבה מהמהירות המקובלת בכבישים בין-עירוניים, ולכן ההבדל בין קטנוע מהיר לאיטי הוא קריטי. ובכן, אין ל-S3 בעיה בתחום הזה. גם אחרי שמתחשבים באופטימיות של מד המהירות (כ-10% לפי הבדיקה שלנו), הרי שעדיין ה-S3 מסוגל להגיע לכ-140 קמ"ש, משמע גם בשיוט במהירות התנועה על כביש 1 יש עדיין מספיק רזרבות לתמרוני התחמקות והשתלבות בתנועה. אולם יש לקחת בחשבון שב-140 קמ"ש הקטנוע משדר תחושת חוסר נוחות, עם ויברציות לא נעימות מהמנוע המאומץ. שיוט על 110 קמ"ש, פלוס מינוס, הוא ענין נעים וחלק בהרבה. כך שה-S3 מתאים בהחלט כתחבורה בין-עירונית, גם בתוואי שעובר בכבישים מהירים יחסית.
דיאלים S3 – מבחן ארוך טווח (דיווח שני)
צילום: מנהל
ומה לגבי הצמיגים – אלו מוכיחים שוב את נכונות תורת היחסות. כאמור, לא היו לי תלונות כלשהן לצמיגי הקנדה. לא נתקלתי בהחלקות פתאומיות או התנהגות מוזרה. ועדיין, המישלין עדיפים בבירור – ההיגוי קל יותר, מבלי להיות עצבני, הכניסה להטיה קלה יותר, והקטנוע שומר על ההטיה בצורה ניטראלית יותר. בזוויות שבהן הקנדה כבר התחילו לשדר תחושה מעורפלת, שהרתיעה מלדחוק עוד בקטנוע, המישלין ממשיכים לשדר תחושה ברורה ומדויקת. מכיוון שלא היה מדובר בהחלפה מתוכננת מבחינתי, לא מדדתי מרחקי בלימה או מהירות פניה מרבית בפניה נתונה לפני ואחרי ההחלפה, כך שמדובר בתחושות נטו, ללא מספרים אוביקטיביים לגבות אותן.
מבחינת צריכת דלק מציג ה-S3 תוצאות יפות. סיימנו כבר כארבעה מיכלים, והצריכה הממוצעת נעה סביב 30 ק"מ לליטר. בהחלט מכובד לקטנוע 250 סמ"ק. במפתיע, במיכל הבודד שסיימנו אחרי טיפול ההרצה, ועם יד חופשית יותר על הגז, צריכת הדלק היתה מעט טובה יותר מהממוצע, עם 31 ק"מ לליטר. אולי זה קשור לצמיגים החדשים שקיבל הקטנוע. בכל מקרה, הצלחנו לבדוק כי המיכל אכן מכיל 12.7 ל', כמו שמצהיר היצרן (למען הדיוק, הצלחנו למלא בו 12.8 ל'). כן – כשממהרים בבוקר, ומחליטים ש"יהיה בסדר, נצליח להגיע לת"א למרות שהמיכל ברזרבי מאתמול" – מגלים כל מיני דברים מעניינים. למשל שכשלובשים מעיל ביולי בת"א, מזיעים גם כשדוחפים קטנוע בירידה...