שברולט חושפת דור שלישי לרכב הפנאי שלה, האקווינוקס. בשלב זה מדובר בחשיפה חלקית בכל הקשור לנתונים טכניים, אך ככל הנראה מדובר בדגם חדש לחלוטין, ולא עוד מתיחת פנים מאסיבית כמו זו שעבר בשנה שעברה.
שברולט אקווינוקס החדש נחשף
צילום: מנהל
מבחוץ נראה האקווינוקס החדש שונה מהותית מקודמו, ומציג עיצוב מעודן יותר. נעלמו בתי הגלגלים המנופחים, והפנסים הרבועים של הדגם הקודם הוחלפו בפנסים שמשתלבים בצורה זורמת יותר עם הגריל. גם תא הנוסעים חדש לחלוטין, עם ארכיטקטורה הדומה לזו שבמאליבו ובקרוז החדשות – כשגם כאן מוצעת מערכת בידור/מידע עם מסך מגע ("7 או "8, כתלות ברמת האבזור) ואפשרות שיקוף לסמארטפון. האקווינוקס החדש מקבל גם מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית במהירות עירונית, תיקון סטיה מנתיב וניטור שטחים מתים.
לא פורסמו עדיין נתוני מידות, אולם אפשר להניח שכמקובל בילידי ארה"ב (ובדור הקודם) האקווינוקס מעט יהיה גדול מהמקובל בקטגוריה ביפן ואירופה, וקרוב יותר במידותיו לכלי פנאי בינוניים כגון הסנטה-פה והסורנטו. למרות המידות הנדיבות, הוא ימשיך להציע חמישה מושבים בלבד, עם תא מטען גדול. כמה גדול? גם זה לא פורסם, מלבד העובדה שכאשר השורה השניה מקופלת, נפח תא המטען יעמוד על 1798 ליטרים, חמישה פחות מאשר בדור הקודם. מה שכן פורסם הוא העובדה שהדגם החדש קל מהותית מקודמו, עם ירידה של כ-180 ק"ג (כ-10%) במשקל ביחס לאקווינוקס היוצא.
שברולט אקווינוקס החדש נחשף
צילום: מנהל
השינויים המכאניים גדולים אף הם: בדגם החדש נוטש האקווינוקס את מנועי הבנזין האטמוספריים גדולי הנפח (2.4 ל', איתו שווק גם בארץ, ו-V6 בנפח 3.6 ליטר) לטובת מנועי ארבעה צילינדרים מוגדשים שמוכרים לנו מדגמים אחרים של שברולט. ההיצע יכלול בנזין 1.5 ליטר (170 כ"ס) ו-2.0 ליטר (252 כ"ס), ולראשונה תהיה גם אפשרות למנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר, מנוע שככל הנראה מגיע מאופל ומציע 136 כ"ס. בהחלט החלטה מסקרנת לאור העובדה ששוק היעד העיקרי, ארה"ב, לא ממש חובב מנועי דיזל בכלל, וברכבי פנאי בפרט.
בשלב זה ידוע כי מנוע הדיזל ומנוע הבנזין הקטן יוצעו עם תיבה אוטומטית-פלנטארית עם 6 הילוכים, בעוד שגרסת ה-2.0 ליטר תצויד בתיבה אוטומטית-פלנטארית עם 9 הילוכים. ההנעה קדמית כסטנדרט, וכאופציה תהיה זמינה גם הנעה כפולה.
שברולט אקווינוקס החדש צפוי להיות מוצג בתערוכת לוס אנג'לס הקרובה, שתיפתח בעוד כחודשיים (החל מה-18 בנובמבר). מ-UMI, יבואנית שברולט, נמסר כי בשלב זה לא ידוע מתי יגיע האקווינוקס החדש לישראל, או באיזה מפרט.
שברולט אקווינוקס החדש נחשף
צילום: מנהל