זאת השנה הרביעית שמועדון החמש מאחד כוחות ומופע עם מועדון קורבט בישראל במפגש שכולו קורבטים לדורותיהם – ויש הרבה דורות; שבעה, לא פחות, לאורך שישים ושלוש שנים. השנה התייחד המפגש בזכות נוכחותם של כמחצית מבעלי הקורבטים בארץ, ולפי מפקד שנערך במקום נכחו 84 מכוניות קורבט מכל השנים, הסוגים והצבעים, כאשר בחזיתן מנועי V8 בבלוק קטן, בלוק גדול – ובעיקר הרבה כוחות סוס. השנה התקיים המפגש בסימן 105 שנים לשברולט ובחסות UMI, יבואנית שברולט.
כאשר הגעתי למפגש השבועי הקבוע של מועדון החמש, במתחם מנורה מבטחים ביד אליהו – והדבר אירע עוד לפני שעת הפתיחה – קיבלתי הלם מעוצמת התצוגה, וזה גרם מצדו לתגובה בלתי נשלטת של שליפת המצלמה וצילומים לרוב כמו שלא קרה מעולם.
הפגנת שרירים ושמה קורבט (מצורף וידאו)
צילום: אנדריי נצר
למקום הוזמנו, בנוסף לבעלי הקורבטים, בעלי שברולטים אחרים. אורחת הכבוד שהגיעה באדיבות UMI הייתה הקמארו החדשה על שתי גרסאותיה: קופה ופתוחה. שאר הקלאסיקות שהן לא שברולט עמדו בכבוד בנפרד ומשכו קהל לא פחות מכוכבת המפגש. ולצד כל אלה, עמדו מספר מכוניות שברולט ספארק שהיבואן העמיד לרשות כל מי שרצה להכיר ולנהוג נסיעת מבחן בה. מעברו השני של המתחם עמדו כל הג׳נטלמנים שסיימו את מסע הרכיבה שלהם (Distinguished Gentleman's Ride), כשהם לבושים בחליפות שבהחלט תאמו את התקופה ואת האווירה. היה מעניין ומהנה לראותם מסתובבים בין הקלאסיות על גלגלים.
ניצול הדקות הראשונות, עוד לפני שכולם מגיעים, איפשר לצלם שבי, ללכוד בעדשה את הדור הראשון (C1) והדור השני (C2) של קורבט. שתיהן עמדו בראש השורה שהפכה עם חלוף הרגעים, למיצג ההיסטוריה של המותג. הופתעתי לראות שלושה אקסמפלרים של ה-C1 הכל-כך נדירה – אייקון דו-מושבי שייצורו החל ב-1953, עם ובלי גג. כבר אז הפיק ה-V8 360 כ״ס מנפח 4.6 ליטר. נציג יחיד של דור שני (1963-1968) עמד בהמשך ומשך סביבו קהל רב, בשל היותו נדיר לא פחות מדור קודם. דור זה אופיין במספר מרכיבים שהשפיעו על הדורות שאחריו, כמו השם "סטינגריי", גג משופע לאחור עם חלון אחורי חצוי – עיצוב שלא נמצא לו יורש והיה אחראי להרבה תגובות – חזית בדמות כריש וכמובן פנסי החזית המוחבאים.
הפגנת שרירים ושמה קורבט (מצורף וידאו)
צילום: אנדריי נצר
הדקות עוברות ולאותה שורה היסטורית מצטרפות עוד נציגות מיוחדות משנים מאוחרות יותר. כך למשל כאלה עליהן מתנוסס בגאווה הכיתוב Official Pace Car - Indianapolis 500. מכוניות אלה הן בעלות ערך מוסף בשל הייחודיות שלהן. אותן מכונות שנשאו כיתוב זה שימשו להובלת הקפת החימום באותו מירוץ מפורסם והיו המכוניות הקוצבות במקרה תאונה. לצד המכוניות הוצבו שלטים עם הסברים על כל דור ודור.
גם C3,C4 ו-C5 השתלבו בשורת הכבוד, כאשר בקצה השני התקבצו החדשות שבהן, C6 ו-C7. בזכות אותם שלטים הצלחתי להבחין בפרט משותף בין כל הדורות למרות השינוי הגדול שעברה קורבט במשך השנים: מנוע V8. חברי מועדון הקורבט הפגינו יכולת להציג פנל מכוניות מסודר לתפארת ומועשר בידע.
בעוד אני עובר שוב ושוב בין השורות, אני מתרשם מהדרך בה התפתח עיצוב הקורבט. אותם קימורים של הדור הראשון מוחלפים בחלקם כבר בדור השני בזוויות חדות בחזית ובחלק האחורי. וב-C7 נשארה רק צללית על כנף קדמית מקושתת ומעט מארבעת גופי התאורה האחוריים. ועדיין, הדור האחרון נראה טוב.
הפגנת שרירים ושמה קורבט (מצורף וידאו)
צילום: אנדריי נצר
בטקס המרכזי של האירוע נשאו את דבריהם יושב ראש מועדון החמש דרור בריל, נציגת הנהלת UMI ומנהלת סניף UMI בתל אביב, איריס לייבצקי, נציג מועדון הקורבטים שמואל אביבי ואחרון חביב, נציג GM בישראל. אני חושב שהמסר המשותף היה שאין עתיד ללא עבר. UMI מגלה יותר ויותר עניין בשימור התרבות המוטורית ובקידומה, ומהדקת קשרים עם מועדון החמש בכלל ועם מועדון הקורבטים בפרט, תוך שהיא מהווה נותנת החסות של המועדון מזה מספר שנים.
בסיום האירוע, בדרך החוצה מהמתחם, נזכרתי שלא ניגשתי לביתן של UMI, בו חילקו שתייה קרה, חלות לשבת שנאפו על-ידי איריס לייבצקי, ונתנו כל מידע שרצית על ספארק בפרט ועל שברולט בכלל.
בהמשך הדרך, על כביש 6, חלפו נגד עיניי שוב ושוב, התמונות שצילמתי זמן קצר לפני כן; אל דאגה, הגעתי הביתה בשלום. המפגש הזה היה עוצמתי בממדיו ובמספר המשתתפים, והאדרנלין שבעבע בי החל להתפוגג רק לאחר עשרים וארבע שעות לאחר המפגש. כולי תקווה שהרף של מפגשים אלה רק יעלה.
הפגנת שרירים ושמה קורבט (מצורף וידאו)
צילום: אנדריי נצר