נתת לנו Like ב-Facebook?

פולקסווגן גולף מול אופל אסטרה ומאזדה 3 - מבחן דרכים השוואתי (וידאו)

אוטו משפחתיות

פולקסווגן גולף מול אופל אסטרה ומאזדה 3 - מבחן דרכים השוואתי (וידאו)

04.10.16 ניצן אביבי |   צילם: בני דויטש

שלוש משפחתיות בסימן יותר - יותר סוסים, יותר אבזור ו... יותר שקלים

17 תגובות | תגיות: אופל אסטרה, מאזדה 3, פולקסווגן גולף, ניצן אביבי, בני דויטש

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
     
בּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים, אֵת הַשָּׁמַיִם, וְאֵת הָאָרֶץ... לא, רגע, זה ייקח יותר מדי זמן. בואו נקפוץ כמה שנים קדימה. אנחנו באמצע שנות השמונים. היצרנים היפנים הגדולים עדיין לא כאן בגלל החרם הערבי וכמעט כל מכונית שנייה שנמכרת בארץ היא סובארו. עוד לא טרחו אז לברר מה שם הדגם. פשוט סובארו. ולפעמים DL, בקיצור. אבל אפילו בימים החשוכים ההם, היו כאלו שרצו יותר - וקנו את ה–GL. עם הגה כוח, ונדמה לי שאפילו חלונות חשמליים. מפונקים שכמותם...
 
 
שוק הרכב של ישראל 2016 נמצא כבר במקום אחר לגמרי מאשר לפני שלושים שנה. הבדיחה על זה שישראלים קונים רכב לפי יחס המטר–לשקל שלו, כבר לא נכונה. עשרות אלפי פיאט 500, ניסאן ג'וק ועוד מוכיחים זאת. ואנחנו כבר לא מוכנים להסתפק בגרסאות בסיס עירומות. אנחנו רוצים יותר - והיבואנים נענים לדרישה ומציעים יותר. יותר אבזור, יותר הספק - תמורת יותר כסף, כמובן. אבל לא הרבה יותר.
 
שלוש המכוניות שכאן היום - אסטרה 1.4 ל' אינוביישן, מאזדה 3 2.0 ל' פרמיום, גולף 1.4 ל' (בגרסת 150 כ"ס) קומפורט ליין - עולות כ–10% יותר מאשר גרסאות הבסיס של אותם דגמים. אז יצאנו לדרך למבחן כפול: לבדוק מי הטובה ביותר בין השלוש, ולראות האם גרסאות אלה שוות את תוספת המחיר.
 
 
בסימן אקסטרא
שוק המשפחתיות עבר ניעור רציני למדי בחודשים האחרונים, לפחות ברמת המפרטים. הפוקוס והאופל הפכו הספק של 150 כ"ס לעניין בסיסי. אבזור בטיחות מתקדם מתיישב לו בטבעיות במפרטי משפחתיות רבות מכר, ואלמנטים כמו מפתח חכם, שהיה פעם אביזר ייחודי לרכבי פאר, הפך לעניין שכיח.
 
ושלוש המכוניות שכאן מיישרות קו עם הסטנדרטים החדשים - ומוסיפות עוד קצת. הן בהספקים והן באבזור, ובמיוחד באבזור הבטיחות המתקדם.
 
בעצם, חוץ מהגולף - שלא מציעה אבזור בטיחות מתקדם מלבד התרעה על עייפות נהג. אבל האסטרה וה–3 מובילות את הקטגוריה המשפחתית בתחום: לאופל קריאת תמרורים, התרעת שמירת מרחק, בלימה אוטונומית במהירות עירונית, שמירת נתיב וברמת האבזור הזו גם מערכת ניטור שטחים מתים; המאזדה מציעה תאורת קסנון עוקבת פניה, התרעת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית במהירות עירונית, אבל מסתפקת בהתרעה על סטייה מהנתיב, בלי שמירה אקטיבית עליו. המאזדה מציעה גם תצוגה עילית שימושית ונוחה.
 
 
 
בתחום אבזור הנוחות/נראות מציעות כל השלוש חישוקים קלים, גג שמש ומפתח חכם. לכולן בקרת אקלים מפוצלת - אבל רק בגולף יש גם יציאת מיזוג למושבים האחוריים.
 
והאקסטרא הוא, כאמור, גם בביצועים - בכל השלוש מצהיר היצרן על תאוצה למאה בתשע שניות ומטה. למען הדיוק: תשע שניות באופל ובמאזדה, 8.2 שניות בגולף. המנועים בגולף ובאסטרה הם אחים שהופרדו בלידתם - 1.4 ליטר, הזרקה ישירה, טורבו ו–150 כ"ס. לגולף יתרון קל במומנט, הן בזמינות והן בכמות. ה–3 היא היחידה ששומרת כאן אמונים לסביבה, נכון יותר נכון ללחץ האוויר בסביבה, ולא נעזרת במגדש. היא מפיקה 165 כ"ס ממנוע 2.0 ליטר אטמוספרי. הגולף היא היחידה שמציעה תיבה דו–מצמדית, עם שבעה הילוכים. שתי האחרות מסתפקות בשישה, ובתיבה פלנטרית. כך שיש כאן קרב מעניין בין טכנולוגיות בזירות הביצועים וצריכת הדלק.
 
שוברות את הכללים
בסיס גלגלים גדול אמור להצביע על יותר מרחב לנוסעים. מכוניות גדולות יותר אמורות להיות גם מרווחות יותר, או לפחות להציע תא מטען גדול יותר. אבל השלוש הללו לא שמעו על הכללים הללו. הגולף היא הקצרה ביותר כאן, ובפער משמעותי (21 ס"מ פחות מב–3!), ובעלת בסיס הגלגלים הקצר ביותר (6 ס"מ קצר מה–3). היא גם הנמוכה ביותר, אם כי בפער קטן - ובכל זאת הגולף היא המרווחת ביותר ובעלת תנוחת הנהיגה הגבוהה ביותר. ואם זה לא מספיק - היא גם בעלת תא המטען הגדול ביותר...
 
 
ולפי הסדר: האסטרה מציעה תא נוסעים נאה ומודרני באופן כללי. ברמת אינוביישן, עם שילוב בד (שחור) ועור (לבן) על המושבים, הוא אפילו נאה יותר. המרחב לנהג טוב, תפעול המערכות השונות ברור וקל, ורק המחסור בחללי אחסון בסביבת הנהג מציק מעט. שאולי גם התלונן שההגה לא עולה מספיק גבוה, ומסתיר לו את קצה לוח המחוונים. המושב האחורי מציע מרווח ברכיים טוב, בינוני לראש. הרצפה באסטרה היא הקרובה ביותר לשטוחה, והקונסולה שבין המושבים הקדמיים בולטת לאחור פחות מבאחרות. בקיצור, באסטרה הכי נוח לשבת באמצע מאחור. תא המטען שלה בגודל סביר ובעל מבנה שימושי. יש בו תאורה, אבל אין שקע כוח.
 
מאזדה3 מציעה את העיצוב הכי מודרני לסביבת הנהג, אם כי חלק מהבוחנים טענו שהעיצוב קצת עמוס ו"מתאמץ" מדי. ברמת פרמיום המושבים עטויים עור ותפעול מושב הנהג חשמלי, מה שקונה למאזדה נקודות אצל הנהג. אבל היא מציעה את תא הנוסעים הכי פחות מרווח כאן. הן בעמדת הנהג, שם החלל לרגליים צר יחסית, והן במושב האחורי, שהוא נמוך מדי ועם מרווח ברכיים בינוני בלבד. החלונות הקטנים לא תורמים להרגשה הכללית, וקונסולה שבולטת אחורה (למרות שאין בה פתחי מיזוג) יחד עם מנהרת הינע בולטת, פוגעים בנוחות במושב האמצעי. תא המטען של ה–3 הוא בעל שטח רצפה גדול יותר משל האסטרה, אבל רדוד יחסית, ומציע את הנפח הקטן ביותר במבחן. הוא גם לא מציע תאורה או שקע כוח - קצת מאכזב במשפחתית מודרנית. ואם כבר דנים בנפח אחסון, למאזדה התאים הקטנים ביותר בדלתות, ובפער משמעותי, וזה יכול להפריע ברכב משפחתי.
 
הגולף, כמו שכבר הבנתם, מציעה את תא הנוסעים המרווח ביותר מבין השלוש, אבל גם עם הכי מעט שמחת חיים. שילוב הצבעים ברכב המבחן, בין שחור לאפור כהה, לא ממש עובד והבד הגס במשענת היד המרכזית ובזו שבדלת לא תורם לתחושה. וכאמור, הגולף אפילו לא במשחק בכל הנוגע לאבזור בטיחות מתקדם. היא גם בעלת הגלגלים הקטנים והצרים ביותר כאן - "16, ברוחב 205 מ"מ. אבל כמו שנראה בהמשך, זה לאו דווקא דבר רע. המושב האחורי שטוח ונוח גם במרכז, אבל הבליטה של יציאות המיזוג בין המושבים הקדמיים, יחד עם מנהרת הינע גדולה, מפריעים לנוסע באמצע. אבל שני המושבים הצדדיים הם הטובים ביותר מבין המושבים האחוריים, עם תנוחת ישיבה גבוהה, נוחה ומרווחת, וחלונות גדולים. תא המטען הוא הגדול ביותר כאן והיחיד שמציע גם תאורה וגם שקע כוח.
 
 
ומה לגבי העיצוב החיצוני? לא הצלחנו להחליט. זה אהב את העיצוב המוכר של הגולף, השני את החרטום עטור ה'לד' של ה–3, וההוא את הגג הצף של האופל. אך אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים, וכאן יש יותר מתמונה אחת - אז הביטו בעצמכם והחליטו את העיצוב של מי אתם אוהבים יותר.  
 
מגהצות את השברים
או שבעצם לא ממש. לא כולן, בכל אופן. בתחום הנוחות יש לנו מנצחת ברורה: גולף. בעיר ומחוץ לעיר היא זו שמצליחה לספוג בצורה היעילה ביותר שברים, טלאים ושאר מריעין בישין. חבל רק שפעולת המתלים היעילה מלווה בתיפופי מתלה בולטים. יכולת הספיגה באה על חשבון יכולת הריסון, אבל הגולף רחוקה מלהיות "ספה מתנודדת", ובסך הכל מספקת ריסון יעיל במהירויות שפויות ועל כבישים סבירים.
 
שתי האחרות מספקות נוחות דומה, או יותר נכון - אי–נוחות דומה. שתיהן נוקשות מאוד ומתקשות להתמודד עם שברי אספלט, בעיר או מחוץ לה. המאזדה מעניקה ריסון מעט טוב יותר בעומסים גבוהים, אבל כדי שזה יורגש צריך לנהוג ממש מהר או על כביש ממש גלי. המאזדה והאופל גם לוקות בבידוד לא טוב של רעשי הכביש, ורמת רעשי הכביש בהן גבוהה בהרבה מהרצוי, בעיקר על אספלט לא איכותי. מצד שני, רעשי הרוח בהן מתחילים להיות משמעותיים במהירות קצת יותר גבוהה מאשר בגולף. כך שבשיוט במאה קמ"ש הגולף היא השקטה ביותר, אבל באזור 120 קמ"ש כבר נרשם שוויון של מפסידות, וכולן רועשות מדי.
 
 
סל"ד השיוט באסטרה ובמאזדה 3 דומה - 100 קמ"ש ב–2000 סל"ד. בגולף הוא נמוך יותר בכ–10% - לא מאוד מפתיע לאור העובדה שיש לה הילוך אחד יותר מאשר לשתי האחרות. אבל הממצא המעניין באמת היה בתחום צריכת הדלק; מנועי טורבו קטנים אמורים להיות חסכוניים יותר ממנועים אטמוספריים בעלי הספק מקביל. גם תיבה רובוטית (דו–מצמדית או רגילה) אמורה להיות חסכונית יותר מאשר תיבה פלנטרית. חברו את זה לעובדה שהגולף קלה יותר משתי האחרות, וקיבלתם שהגולף אמורה להיות החסכונית ביותר בחבורה, ובפער. ונתוני צריכת הדלק הרשמיים תומכים בכך.
 
אלא שלמציאות יש הרגל מגונה לא להקשיב לתאוריה, לפחות לא תמיד, וזה אחד המקרים. למרות הבדל קל בתוצאות שהראו מחשבי הדרך, התדלוק העלה כי צריכת הדלק של המאזדה זהה זו של הגולף (מחשב הדרך במאזדה מעט פסימי!), כאשר האסטרה מפגרת בפער קטן. 9.5 ק"מ לליטר בשתי הראשונות לעומת 9 ק"מ לליטר באסטרה. בשיוט בין עירוני, כולל שיוט מהיר בכביש 6, מדובר בכ–16 ק"מ לליטר במאזדה ובגולף, לעומת כ–15 באסטרה.
 
מישרות את הפיתולים
תגידו: "זו מכונית משפחתית, מה הקשר לפיתולים?", ואענה - כאלה אנחנו. מדי פעם אנחנו אוהבים להשאיר הכל מאחור וליהנות מקטע כביש מפותל. גם במכונית משפחתית - ובמיוחד אם זו מכונית משפחתית חזקה. הרי השלוש שכאן לא רק מאובזרות יותר מהמשפחתית הממוצעת, הן גם חזקות יותר. ושלושתן בהחלט מהנות בנהיגה נמרצת. האסטרה נהנית מתגובה חדה ומהירה להפניית ההגה, טרן–אין, ושפע אחיזה והתנהגות ניטראלית מאפשרים מהירויות פנייה גבוהות. אבל היא לא הכי מתקשרת, ובעומס גבוה באמת היא מתחילה לשדר חוסר נוחות. הזנב והחרטום מתחילים "לצוף" באופן שפוגע בדיוק ומערער את ביטחון הנהג.
 
 
 
הגולף מאפשרת נהיגה מהירה מאוד במין קלילות אדישה. כאילו אומרת לנהג "פשוט כוון וסע, יהיה בסדר". הצמיגים הצרים יחסית (לשתי האחרות, לא למקובל בקטגוריה) מגיעים לקצה האחיזה מעט מוקדם יותר מאשר בשתי האחרות, אך עושים זאת בצורה צפויה והדרגתית, מספקים את יצר החוליגניות מבלי להבהיל. ויש לה גם הבלמים החדים ביותר.
 
המאזדה3 מציגה התנהגות ברמה מעל שתי האחרות, פשוט משום שהיא ממש מתנהגת. היא רגישה לפעולות הנהג, נענית לבקשות ומתקשרת. עם פרובוקציה קלה אפשר לגרום לזנב להדק קו או ממש להיסחף להיגוי יתר, ומצד שני כניסה לא נכונה לפנייה תייצר תת–היגוי ותבהיר לך שטעית. כיף, שרק בלמים חסרי נשיכה גורעים ממנו.
 
נהיגה כזו גם חושפת את ההבדלים באופי יחידות ההנעה. הגולף מספקת את הביצועים הזמינים ביותר. נדמה שהמנוע מספק שפע מומנט בכל מקום, והתיבה מורידה הילוכים כנשוכת נחש בתגובה לכל רמז קל. התחושה כל כך תוססת, שהופתענו לגלות כי הפער האמיתי בביצועים קטן למדי. הגולף ראשונה בתאוצה למאה קמ"ש, אבל לא בפער גדול (המאזדה והאסטרה כמעט זהות), ובתאוצות הביניים הביצועים של כל השלוש זהים למעשה.
 
האופל נותנת תחושה בשרנית בסל"ד בינוני, עם תאוצות ביניים זריזות וזמינות, אבל המנוע לא ממש אוהב סל"ד גבוה, מה שמפריע מעט בנהיגה נמרצת. גם התיבה מעט איטית בהורדת הילוך (אם כי לא נתקלנו בסרבנות כמו במבחן לסטיישן) ולכן נוצרת תחושה שהיא מעט פחות זריזה מאשר בגולף, אם כי כאמור במציאות הפער זניח עד לא קיים.
 
 
המאזדה הזכירה לנו שוב למה אנחנו אוהבים מנועים אטמוספריים. עד כמה שטכנולוגית הטורבו התקדמה, במיוחד בנושא השהיית הטורבו, מנוע אטמוספרי טוב עדיין עדיף בכל הקשור לתגובת דוושה. התיבה זריזה למדי, ומשוטי ההילוכים מאחורי ההגה (היחידה מבין השלוש) מאפשרים שליטה אנושית קלה בתיבה. אומנם אין כאן מומנט–בסל"ד–אפס כמו בגולף, אבל יחסי ההעברה מחולקים היטב, ואין שום בעיה לשמור את המנוע באזור החי שלו.
 
זמן ההחלטות
בסופו של יום דבר אחד היה ברור - מדובר בשלוש מכוניות טובות, ויש שתיים שטובות יותר. האסטרה מציעה מרחב פנימי טוב (כולל מושב אחורי הכי נוח לשלושה), ביצועים טובים מאוד, יכולת פנייה זריזה ואבזור עשיר, במיוחד בתחום הבטיחות המתקדמת, והיא היחידה שכוללת שמירת נתיב אקטיבית. אבל כמשפחתית היא פחות מרווחת ונוחה מהגולף, וכמשפחתית ספורטיבית היא פחות מהנה לנהיגה מהמאזדה 3. כי כן, המנצחת במבחן הזה תלויה בכם, או יותר נכון באופן בו אתם מגדירים "משפחתית אקסטרא".
 
אם היא צריכה להיות קודם כל משפחתית, ולכן נשפטת במונחים פרקטיים - נוחות, מרחב לנוסעים ולמטען וכדומה - הרי שהגולף מנצחת במבחן, אבל עם הערה, בטוש אדום, בנושא מערכות הבטיחות המתקדמות.
 
 
אם אתם מוכנים להתפשר קצת בתחום המשפחתי בשביל יותר "אקסטרא", הרי שהמנצחת היא מאזדה 3, ולא משנה אם ה"אקסטרא" שלכם הוא בתחום האבזור או בתחום ההנאה מנהיגה. בשתי הקטגוריות המאזדה 3 טובה יותר משתי האחרות. וזה שהיא זולה יותר ב–4000 שקלים מהגולף והאסטרה בטח לא מזיק. עכשיו רק נשאר לכם להחליט מה אתם יותר, משפחתיים או אקסטרא...
 
 



למה לא אמרת שאחותך 
לכל אחת משלוש המתמודדות כאן היום אחיות מעט צנועות יותר, זולות יותר - ולא מאוד נחותות משמעותית במפרט. 
 
האסטרה מציעה שתי רמות גימור מתחת לאינוביישן שבמבחן, עם אותו מנוע בדיוק וצמיגים במידה שפויה יותר (שמוסיפים לנוחות ומפחיתים את רעשי הכביש). האנג'וי עולה 132,000 שקלים אך מוותרת על אבזור הבטיחות המתקדם, ולכן עדיף לדעתנו לדלג לרמת האבזור הבאה, אנג'וי פלוס. היא עולה 137,000 שקלים (אחרי שמחליפים את חישוקי הפלדה בחישוקים קלים), 8000 שקלים פחות מרכב המבחן, אך מוותרת על מערכת ניטור השטחים המתים, גג השמש, שילוב העור במושבים והמפתח החכם. תוספת האבזור בהחלט שווה את תוספת המחיר לדעתנו, אבל מידות הצמיגים העדיפות באנג'וי פלוס הופכים את הבחירה בין השתיים לקשה. 
 
המאזדה 3 מציעה גם היא שתי רמות אבזור מתחת לפרמיום שכאן, עם אותו מנוע בדיוק - ואותם צמיגים. ‘קומפורט', שעולה 133,000 שקלים (8000 פחות מרכב המבחן), מוותרת על ריפודי העור, גג השמש, הכיוון החשמלי למושב הנהג והמפתח החכם (ההתנעה עדיין עם כפתור, אבל פתיחת הדלתות לא אוטומטית). רמת האבזור הבסיסית, ‘ספורט', עולה 130,000 שקלים, ומוותרת גם על התצוגה העילית, לוח המחוונים שונה וכך גם זוטות בעיצוב הפנימי והחיצוני. מבחינתנו, שתיהן נותנות תמורה עדיפה על פני ה'פרמיום', אבל הדעות מי מבין שתיהן עדיפה היו חלוקות. 
 
גם הגולף מציעה רמת אבזור זולה יותר, טרנדליין, אלא שכאן יש הבדל גם במנוע - עדיין 1.4 ל' טורבו, אבל עם 125 כ"ס בלבד. מניסיון העבר הביצועים עדין טובים למדי, אם כי כמובן פחות מאשר בגרסה החזקה. ההבדלים באבזור רבים, מגלגלים בגודל שונה, דרך גג שמש, מפתח חכם, מושבים שונים ועוד. הרבה הבדלים תמורת הבדל של כ–12,000 שקלים במחיר. הבדלים רבים כל כך שקשה לקבוע מי מהן עדיפה, בוודאי בלי השוואה ישירה בינן.
 

17 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 17
    הפערים לא גדולים, ולדעתי הבחירה היא עניין של טעם (וניסיון עבר)   ל"ת

    ללא תוכן

    27.10.16 | 10:20לכן צריך לנהוג בעצמכם

  • 16
    למה אי אפשרות לקרוא את התגובות? מדוע חסמתם?   ל"ת

    ללא תוכן

    13.10.16 | 21:20ab

  • 15
    פשוט יקר!!!   ל"ת

    ללא תוכן

    13.10.16 | 18:06אבני

  • 14
    האמת, ציפיתי שהגולף תיקח בביצועים וצריכת דלק עם טורבו וDSG

    מדהים שאין פער משמעותי, והנתונים במבחן גרועים מאוד מול נתוני היצרנים, בעיקר בגולף.

    13.10.16 | 10:16אכזבה מהגולף

  • 13
    ברכישת אופל רק טיפש רואה סיכון-ל11

    אסטרה בכוונה מיוצגת בארץ כיותר נחותה מאחרות.

    אי אפשר להאמין אבל רכב השנה שנמכרת במאות אלפי יחידות בשנה מזנבת במאזדה שנמכרת במקרה הטוב עשרים -שלושים אלף בשנה. אסטרה כן יותר מאובזרת ממאזדה ובטח מגולף.בתחום אמינות לא פחות אמינה (בדקתי במשך שנים רבות כבעלים של שתי אסטרות).היום הגרסה שנבדקה במבחן (145 אלף)  נמכרת בהנחה ועולה 133 אלף. איזה רכב ברמת אבזור כזו יש במחיר כזה? כחבילה כוללת אסטרה חד משמעית הרכב המשתלם היום

    11.10.16 | 15:45n

  • 12
    גולף נחותה עשרות מונים מהמזדה 3

    להלן רשימת דברים שיש במזדה ואין בגולף

    גג נפתח
    מערכת סטייה מנתיב
    מערכת בלימה אוטונומית
    ריפודים מעור
    פנסי קנסון
    פנסים עוקבי פניה
    מערכת התנעה בלי מפתח
    מנוע 2000 סמק חזק מאד ואמין מאד.
    טיפולים במזדה יותר זולים מהגולף עם המנוע טורבו.
    עיצוב מדהים במזדה
    מערכת מולטימדיה מלאה קוראת עברית
    מערכת כניסה לרכב ללא מפתח


    האבזור העודף של המזדה שווה בערך 20-25 אלף ש"ח .
    הפערים בינהם כ"כ גדולים שחד משמעית עדיף מזדה.
    הגולף רכב מיושן. במחיר הנוכחי שלו הוא לא מהווה תחרות כלל למזדה

    11.10.16 | 13:54אבי

  • 11
    מזדה 3 וגולף

    מכיר את 2 הרכבים היטב. המזדה מנצחת בגדול. 

    דגם הקומפורט בלי הגג עולה רק 133 אלפי ש"ח בלבד( או 128 בימי מכירות) וזה כולל מערכת מולטמדיה קוראת עברית( בגולף לא קורא עברית. 
    המזדה מאובזרת לעילא ולעילא. אין שום רכב בארץ שמשתווה לזה.
    אין בגולף ולו מערכת בטיחות אקטיבית אחת.
    אין בכלל מה להוות מול הגולף.

    לא הייתי מסתכן ברכישת אופל. גם יקר וגם לא מומלץ במבחנים.

    10.10.16 | 22:58אלברט

  • 10
    איכות נגן הוידאו

    הכתבה מצויינת, אבל נפגמת מאיכות נגן הוידאו, יש לאפשר מסך מלא כולל בפירסומות, לא לטעון דף מחדש בזמן צפייה בכתבה כי זה גורם לוידאו להתחיל מחדש....

    08.10.16 | 10:06זהר

  • 9
    מבחן מעניין ואובייקטיבי

    אנחנו צמאים בארץ למבחני רכב בוידאו תעשו עוד סרטונים כאלה

    05.10.16 | 21:46חן

  • 8
    בעיות אופל אסטרה

    כבעלים של אסטרה טורבו כבר 4 שנים עם 67,000 קמ, לא נתקלתי בבעיות טורבו.
    באשר למחיר טיפולים אפשר לבדוק באתר מידרג שם תמצאו שמחיר טיפול 15000 במזדה או בגולף יקרים יותר בכ 15-20% מהאסטרה.
    באשר לבעיות אני יכול להוסיף עוד, ההגה הקטן מפריע למחוונים ולמסך הקטן הצבעוני כך שקשה לראות מה היה התמרור האחרון או מה מרחק העצירה מהרכב שלפניך.
    האור האדום החזק המזהיר בפני קירבה מסוכנת מסנוור בלילה.
    חניה אוטומטית טורית או מקבילית מתבצעת רק בצד ימין של הנוסע.
    המסך הגדול 8" מפריע לניווט הוא מראה יותר מידי פרטים.

    05.10.16 | 12:25רוני

  • 7
    לפני שקונים אחת

    ראשית לדעתי הכתבה מאוזנת ואין פה הטיה פרסומית כלשהיא. כל רכב מפרט יתרונות וחסרונות ואין מנצחת ברורה.
    אבל לפני שקונים אחת כדאי מאוד לנהוג (הסוכנויות לא מערימות קשיים בענין) כי אתה עלול לגלות שלמשל השהיית הטורבו או חריקות הגיר במהירות זחילה אלה דברים שאתה לא יכול לחיות איתן. לחילופין הרגשה קלאסטרופובית במושב האחורי עלולה לשגע את הילדים שנוסעים מאחור וכתוצאה מזה גם אותך הנהג.

    לדעתי בכל אחד משלושת הרכבים יש חסרונות גדולים במאזדה הצפיפות מאחור והרעש. בגולף הגיר (למה לא נותנים 5 שנות אחריות ?) ובאסטרה האיכות והמוניטין (נראה אותה אחרי 100 אלף ק"מ). למזלנו יש עוד רכבים טובים בשוק.

    05.10.16 | 11:38ירון

  • 6
    תודה על מבחן מאוד מעניין כבעל וולוו V40 T4

    כמובן שהייתי רוצה השוואה לנ"ל, ואני מתכוון לבצע השוואה כזו בעצמי  (כמובן שפחות ממצה ומקצועי כמוכם).
    ואכן כדאי מאוד לנהוג במכוניות בעצמכם. כבר קרה לי שהדעה שלי היתה שונה לאחר נהיגה לעומת מבחן.

    05.10.16 | 11:32יוסי

  • 5
    תגובה ל-1, ובעיקר ל-3

    רשום ספציפית מה צריכת הדלק. רק צריך לקרוא...


    ולגבי פרסומת לאסטרה - יא דביל עם תעודות - היא הפסידה פה!   לא ניצחה כאילו. אז פרסומת לרכב המפסיד? וואלה, מוח של ציפור זה מחמאה בשבילך. 

    05.10.16 | 11:01חמוריקו

  • 4
    2 צודק , מה שבטוח הגולף עם תיבה רובוטית הפסידה .

    רובוטי לפראיירים בלבד

    05.10.16 | 09:43שנה טובה

  • 3
    וואי איזה אחלה פרסומת לאסטרה!!!!   ל"ת

    ללא תוכן

    05.10.16 | 00:09איתמר

  • 2
    עם כל הכבוד למבחני רכב

    אף פעם אל תרכשו רכב בלי לנהוג בו - אתם עלולים לגלות שהרכב שנראה מעולה על הנייר, מאכזב מאוד במציאות. העובדה שהרכב קסם לבוחן לא אומרת כלום על טעמך האישי.

    במקרה הזה אגב, הבחירה מבחינתי קלה - או מאזדה, או יפנית אחרת. טורבו ותיבות רובוטיות מתחכמות זה טוב כשלא אתה משלם אחזקה. 
    ובכללי, ברמת המחירים הליסינגית ההזויה של המשפחתיות בארץ, עוד עשיריה ויש לי קרוס אובר שימושי יותר וסחיר יותר. משפחתיות פרטיות בארץ הפכו לנדירות יותר מרכבי פרימיום ויש סיבה.

    04.10.16 | 22:28ויש כבוד

  • 1
    למה אין אינפורמציה לגבי צריכת הדלק   ל"ת

    ללא תוכן

    04.10.16 | 22:20לא מבין

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)