פולקסווגן עושה צעד נוסף לעבר נהיגה חשמלית ואוטונומית, עם החשיפה בתערוכת פריז של ה-I.D. קונספט – רכב עם יכולות נהיגה אוטונומיות שיראו אור בדגמי היצרן העתידיים. וב"עתידיים" הכוונה לעתיד הקרוב מאוד.
ה-I.D. קונספט מסמלת עתיד חשמלי לפולקסווגן
צילום: מנהל
ה-I.D קונספט מעוצב בקווים עגלגלים המקנים לו מראה ידידותי ולא מאיים, עניין שמקבל חיזוק מנגיעות צבע כחול, שמסמן בתעשיית הרכב המודרנית מכוניות "ידידותיות לסביבה" – היברידיות וחשמליות. עד כמה קרוב יהיה עיצוב הדגם הסדרתי, שיגיע לייצור ב-2020, לזה של דגם הקונספט? קשה לדעת.
ה-I.D. קונספט מסמלת עתיד חשמלי לפולקסווגן
צילום: מנהל
וה-I.D. אכן חשמלית, כפי שרומז הצבע. מנוע חשמלי אחורי (מי אמר חיפושית?) המפיק 168 כ"ס, אחראי לדחף, והוא מצליח להאיץ את ה-I.D. מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות מ-8 שניות, בדרך למהירות מירבית של 160 קמ"ש. אבל הפרט המעניין באמת במפרט הוא טענה לטווח של 400 עד 600 ק"מ על טעינה אחת. טווח גדול בהרבה מהטווח שמציעות היום מכוניות חשמליות בקטגוריה הזו.
ה-I.D. קונספט מסמלת עתיד חשמלי לפולקסווגן
צילום: מנהל
ה-I.D. מתבססת על פלטפורמה חדשה בשם 'MEB', שמקבלת את ה-E בשמה מהמילה ELECTRIC, והיא פלטפורמה שפותחה במיוחד עבור דגמים חשמליים שיציג הקונצרן בשנים הקרובות.
ה-I.D. קונספט מסמלת עתיד חשמלי לפולקסווגן
צילום: מנהל
גובהו של הקונספט הוא 153 ס"מ, ורוחבו עומד על 180 ס"מ; הוא קצר משמעותית מגולף (410 ס"מ לעומת 425.5 ס"מ) אך בסיס הגלגלים שלו ארוך בהרבה (275.5 ס"מ לעומת 264 ס"מ.). וכאילו בסיס הגלגלים הענק לא מספיק, במצב נהיגה אוטונומית ניתן יהיה להטות את ההגה לכיוון לוח המחוונים כדי להגדיל עוד יותר את מרחב המחיה של הנהג.
ה-I.D. יציע אפשרות לנהיגה אוטונומית חלקית עם הצגתו ב-2020, כאשר התכנון הוא להציג ב-2025 גרסה אוטונומית מלאה.
ה-I.D. קונספט מסמלת עתיד חשמלי לפולקסווגן
צילום: מנהל