ג'יפ הכריזה על דגם חדש לקומפאס, רכב הפנאי הקומפקטי שלה. הדגם החדש הוא הדור השני לרכב שהוצג ב-2006, וההכרזה עליו נעשתה בברזיל. הדגם יוצג לראשונה בפני קהל ב-16.11, עם פתיחת תערוכת לוס אנג'לס.
ג'יפ קומפאס חדש
צילום: מנהל
במה עסקינן
הקומפאס החדש, שיחליף גם את הפטריוט, מעוצב כמו "מיני גרנד צ'ירוקי", על-מנת להעניק לו, מההתחלה, תדמית יוקרתית - בהתאם למיצוב החדש של ג'יפ בתוך קונצרן FCA. בעוד שהדגם הקודם ישב על פלטפורמה שפותחה במשותף עם מיצובישי (ומשרתת עד היום את הלאנסר והאאוטלנדר) הקומפאס החדש מתבסס על רצפה של פיאט – למעשה, אותה אחת המשרתת את הדגם הקטן יותר, רנגייד, ואת תאומו, פיאט 500X. זוהי גרסה מוגדלת ומעודכנת לרצפה המשרתת את פיאט מאז אמצע העשור הקודם (גרנדה פונטו וחברים), והיא נקראת "קטנה רחבה 4x4" – ומקורה נמתח עד ימי השת"פ של פיאט עם אופל. ובקיצור: חיים ארוכים ומגוונים.
דגם זה, הממוקם בין רנגייד וצ'ירוקי, אמור להתחרות ברכבי הפנאי הקומפקטיים של מותגי יוקרה, כמו אודי Q3, ב.מ.וו X1 ומרצדס GLA.
ג'יפ קומפאס חדש
צילום: מנהל
מספרים ופרטים
בסיס הגלגלים של הקומפאס החדש הוא 264 ס"מ, אורכו 442 ס"מ, רוחבו 182 ס"מ וגובהו 165 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 410 ליטר. יצוין כי רוב הממדים דומים לאלה של הקומפאס הפורש, פרט לרוחב שגדל ב-6 ס"מ תמימים. ג'יפ טורחת ומציינת כי מקדם הגרר הוא 0.35cd.
הקומפאס החדש יוצע עם הנעה קדמית וגם עם הנעה כפולה. מהיותו ג'יפ, תוצע גרסה עם יכולת שטח ממש; 'טריילהוק', כמו ברנגייד ובצ'רוקי, תציע מרווח גחון משופר, הילוך כח ומערכת 'סלקט-טריין' המיועדת למצבי נהיגה שונים, בכביש ובשטח (מערכת זאת מוצעת גם בגרסאות אחרות כאופציה).
ג'יפ קומפאס חדש
צילום: מנהל
לא פחות מ-17(!) יחידות כוח יוצעו עם הדגם החדש – מנועי בנזין ודיזל מוגדשים (בבנזין, גם אטמוספריים), ותיבות אוטומטיות 6 הילוכים (לדיזל) ו-9 הילוכים (לבנזין). הקומפאס ייוצר במספר מקומות בעולם ויימכר ביותר מ-100 מדינות. ג'יפ רוצה להדגיש את הכיוון הגלובלי אליו היא פונה גם באמצעות שפע יחידות כח המיועדות לשווקים שונים.
ג'יפ קומפאס חדש
צילום: מנהל
סביבת הנהג, הדומה מאוד לזאת שבצ'ירוקי, כולל את מערכות המידע/בידור UConnect של FCA (פיאט-קרייזלר), עם מסך מגע "8.4. עוד במפרט: גג פנורמי, תאורת לד מלאה, וברמת הגימור הגבוהה, מערכת שמע של Beats . אבזור הבטיחות כולל התרעות על התנגשות קדמית וניטור שטחים מתים. לא הוזכרה, אך כנראה תוצע (היא קיימת בפיאט 500X) היא מערכת שמירת נתיב.
שיווק ג'יפ קומפאס החדש יחל בתחילת 2017. יחד עם זאת, עוד לא ברור מתי הקומפאס יגיע לישראל - סמל"ת, היבואנית החדשה, טרם חשפה את תכניותיה לשנת 2017.
ג'יפ קומפאס חדש
צילום: מנהל