לאון, המשפחתית של סיאט, מתחדשת ארבע שנים לאחר שהוצג הדור השלישי והעכשווי שלה. השינויים החיצוניים קטנים, וכוללים פגוש קדמי, שבכה ופנסים בעיצוב מעט שונה. גם מאחור חודשו הפגוש והפנסים באופן מינורי.
שינויי העיצוב בפנים קטנים אף הם, ואילו האבזור התעשר. ללאון המחודשת בלם חניה בתפעול חשמלי, והדגם צויד במסך מגע "8 ("5-6.5 עד כה), חלק ממערכת מידע/בידור חדשה. המערכת החדשה כולל גם שיקוף לאפל קארפליי ולאנדוראיד אוטו. הלאון מוצעת גם עם מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בלימה אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל), תאורה אדפטיבית, בקרת שיוט אקטיבית עם מצב ייעודי לפקקים וזיהוי תמרורים.
סיאט לאון עוברת מתיחת פנים
צילום: מנהל
ריענון היצע המנועים
סיאט מדווחת על מנועים חדשים ללאון המחודשת. בשלב זה לא נמסר מפרט טכני מלא, אולם סיאט מציינת כי הלאון המחודשת תוצע עם מנועי בנזין בטווח הספקים של 110-180 כ"ס, ונתון זה מעיד על מספר שינויים.
המנוע הבסיסי יהיה 1.2 ליטר טורבו בהספק 110 כ"ס (כמו זה שמוצע בישראל) במקום 86 כ"ס (שלא הוצע בישראל). מעליו יוצעו מנועים בנפח 1.0 ליטר (3 צילינדרים, 115 כ"ס), 1.4 ליטר (125 כ"ס) ו-1.8 ליטר (180 כ"ס). תיבות ההילוכים נותרו כשהיו: ידניות (5 ו-6 הילוכים) או רובוטיות דו-מצמדיות (6 ו-7 הילוכים).
הלאון המחודשת תוצע למכירה באירופה כבר בתחילת 2017 - וכך גם אצלנו, לפי הודעת צ'מפיון מוטורס.
סיאט לאון עוברת מתיחת פנים
צילום: מנהל