היום פרסם ארגון יורונקאפ את תוצאות מבחני הריסוק שערך למשפחתית של פיאט - הטיפו. כמקובל לאחרונה בארגון, הטיפו נבחנה בשתי תצורות - ברמת האבזור הבסיסית, ועם חבילת אבזור הבטיחות האופציונאלית, שכוללת מגביל מהירות ובלימה אוטונומית (עירונית ובין עירונית). הרכב נבחן במרכב האצ'בק, הפופולארי יותר באירופה, אך התוצאות רלוונטיות גם עבור מרכב הסדאן המשווק בארץ.
ברמת האבזור הבסיסית השיגה הטיפו ציון סביר בהגנה על הנוסעים במושבים הקדמיים (82%), אך הציון בהגנה על ילדים מדאיג יותר - 60% בלבד. הציון בהגנה על הולכי רגל (62%) לא מבריק, אך זהו תחום בו יצרנים רבים משקיעים פחות. הציון בתחום מערכות הבטיחות דל במיוחד - 25% בלבד. כל הציונים הללו מסתכמים לכדי ציון כולל של שלושה כוכבים בלבד - ציון מאכזב עבור מכונית חדשה של יצרן גדול, אפילו אם מדובר במכונית זולה יחסית.
יורו-NCAP - פיאט טיפו מתרסקת
צילום: מנהל
באירופה מוצעת הטיפו גם עם חבילת בטיחות, כאמור, וזו מעלה את הציון בסעיף מערכות הבטיחות ל-57%, מה שמקנה לטיפו את הכוכב הרביעי בציון הכולל - אולם חבילת הבטיחות הנ"ל אינה מוצעת בארץ (הרכב משווק בארץ עם מערכת מובילאיי, המתריעה על אי שמירת מרחק, סכנת התנגשות וסטיה מנתיב).

מחיר החסכון
נראה כי תחום הבטיחות הפך לקורבן קבוע בדרך למחיר זול, אם לשפוט על פי תוצאות מבחני הבטיחות של משפחתיות זולות ותת-משפחתיות מהשנים האחרונות. מגמה לא ממש חיובית, אם להיות עדינים...
הנה טבלה המרכזת מספר דוגמאות רלוונטיות עבורנו מקרב המכוניות שנבחנו בשנים האחרונות:
יורו-NCAP - פיאט טיפו מתרסקת
צילום: מנהל

*החל מ-2015 כולל המבחן גם התנגשות חזיתית מלאה, ולא רק חלקית, ונערכו שינויים גם במבחני הפגיעה מהצד ומבחן הפגיעה בעמוד.
יורו-NCAP - פיאט טיפו מתרסקת
צילום: מנהל