לקראת תערוכת לוס-אנג'לס הקרובה שתיפתח לעיתונות ביום שישי הקרוב, הכריזה יגואר אתמול (שני) על קונספט של רכב פנאי חשמלי. מי שעוקב אחרי צעדי יגואר בזמן האחרון לא אמור להיות מופתע מהמהלך - יגואר הצהירה כבר בשנה שעברה כי היא נכנסת לסבב מירוצי פורמולה E מבוססי החשמל, ובנוסף, מקורות בטאטה, בעלת הבית שלה ושל לנד רובר (JLR), מסרו כי צמד היוקרה הבריטי אינו מתכוון להישאר מאחור בתחום החשמלי.
רעיון של דגם
יגואר טוענת (באתר שלה, לא בהודעה לעיתונות) שה- I-Pace Concept הוא קדימון לרכב ספורט עם חמישה מושבים – אבל הקונספט נראה כמו רכב פנאי. עם זאת, ובשונה ממכוניות חשמליות אחרות, הוא נראה קרבי למדי. המופע הדינמי של הקונספט מודגש עוד יותר על-ידי חישוקי ענק בקוטר "23, הנועלים צמיגים במידה מיוחדת של 265/35.
יגואר מציגה את  I-Pace Concept
צילום: מנהל
למרות שבתמונות הוא לא נראה כך, רכב הקונספט מגודל למדי, עם ממדים גדולים יותר משל ה-F-Pace; לקונספט בסיס גלגלים של 299 ס"מ, אורכו 468 ס"מ ורוחבו 189 ס"מ. ליגואר היה חשוב לציין כי תא הנוסעים נרחב ותא המטען שימושי. הבריטים דיווחו כי ליושבים בשורה השנייה יהיה שפע של מקום לברכיים של, וגם למיטלטלין יהיה מקום בתא המטען, תודות לנפח של 530 ליטרים.
לקונספט הנעה כפולה המבוססת על שני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן. המנועים מפיקים יחד 395 כ"ס ומייצרים מומנט משותף של 71.3 קג"מ המתקבל כבר ב-0 סל"ד. נתונים אלה מאפשרים ל- I-Pace Concept להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4 שניות. לסוללות נפח של 90 קילוואט-שעה והן ממוקמות ברצפת הרכב בין הסרנים, לטובת מרכז כובד נמוך, חלוקת משקל עדיפה ומקום בתא המטען. אותן סוללות מעניקות לקונספט טווח נסיעה של 500 ק"מ בין טעינות (לפי התקן האירופאי, NEDC, המחמיר פחות; קרוב ל-400 ק"מ "אמיתיים"). יגואר מצהירה כי בעזרת מטען מיוחד (בהספק של 50 קילוואט!) ניתן לטעון את הסוללות טעינה מלאה תוך קצת יותר משעתיים.
יגואר מציגה את  I-Pace Concept
צילום: מנהל
כמו טסלה
יגואר מכוונות לטסלה וביותר מעניין אחד. הדגם עצמו מכוון לדגם הפנאי X של היצרן האמריקאי, למרות שהמרכב מעט קטן יותר. גם טווח הנסיעה ונתוני הסוללות דומים למה שטסלה מציעה. בנוסף, יגואר למדה מטסלה פרק בהלכות שיווק ומכירות. וכמו שטסלה עשתה עם דגם 3, אותו הציעה למכירה שנתיים לפני השיווק בפועל, כך גם יגואר. למרות שמדובר בדגם קונספט, יגואר מאפשרת כבר היום להזמין את הדגם החדש. לפי יגואר, הדגם הסדרתי בשם "I-Pace" ייחשף בסוף 2017, ויושק במחצית השנייה של 2018.
יגואר מציגה את  I-Pace Concept
צילום: מנהל