נתת לנו Like ב-Facebook?

מבחן משפחתיות השוואתי - טויוטה קורולה מול מאזדה 3 מול יונדאי אלנטרה מול סקודה אוקטביה (וידאו)

אוטו משפחתיות

מבחן משפחתיות השוואתי - טויוטה קורולה מול מאזדה 3 מול יונדאי אלנטרה מול סקודה אוקטביה (וידאו)

22.11.16 ניצן אביבי |   צילם: תומר פדר

ארבע המשפחתיות הנמכרות ביותר בארץ במבחן. מי מחביבות הקהל היא המשפחתית הטובה ביותר?

40 תגובות | תגיות: מאזדה 3, סקודה אוקטביה, השוואתי, ניצן אביבי, יונדאי אלנטרה, mazda 3

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
 
אני לא בטוח שאני מצטרף לאמונה הכללית בחוכמת ההמונים, למרות שאריסטו חתום עליה ב"פוליטיקה". מספיק להציץ לכיוון מצעדי השירים השנתיים כדי שספק רציני יתעורר במוחו של כל בר דעת לגבי היכולת של חוכמה להצטבר. זוכרים שמקרנה זכה בתואר "שיר העשור" בסוף האלף הקודם? מ.ש.ל (1).
 
ואכן, הביטוי "קול המון כקול שדי" הוא תרגומו של הביטוי הלטיני Vox populi, vox Dei, שדווקא במקורו טען כי "אין להטות אוזן לאלה הנוהגים לומר ‘קול המון–עם - קול אלוהים', מאחר שרגשת ההמון גובלת תמיד עם טירוף–הדעת". מ.ש.ל (2).
 
 
הנמכרות, אבל פחות
אבל זה אוטו, ולכן ריכזנו את ארבע המשפחתיות הנמכרות ביותר בארץ: טויוטה קורולה, סקודה אוקטביה, מאזדה 3 ויונדאי אלנטרה (בסדר זה) - למבחן מקיף, כדי לרדתן לעומקן, ולעזור לכם לבחור טוב יותר ברגע האמת. וכן, אנחנו יודעים כי חלק גדול מהמכוניות הללו לא נמכרות לקונים פרטיים אלא לחברות ליסינג - אבל גם שם יכולים אלה שמקבלים אותן לבחור בין מספר אלטרנטיבות. ואל תשכחו שמה שנמכר היום בכמויות לחברות הליסינג הופך ללהיט המכירות של שוק המשומשות עוד שלוש שנים...
אבל המבחן הזה גם מדגיש את השינויים שעברו על שוק הרכב המקומי בשנים האחרונות. עד לא מזמן, נגיד תחילתו של העשור הנוכחי, ארבע המשפחתיות הנמכרות ביותר היו בקירוב לא רע גם המכוניות הנמכרות ביותר, מקסימום הייתה נדחקת לחבורה איזו תת–משפחתית אחת, אולי גם סופרמיני. אבל היום רק אחת מהארבע נמצאת בחמישייה הפותחת של שוק הרכב הישראלי, והרביעית בדירוג המכירות נמצאת במקום התשיעי בדירוג הכללי!
 
 
 
לבד
משפחתיות או לא, במציאות 90% מהאנשים נוסעים באוטו לבד 90% מהזמן, או מקסימום בזוג. נכון, לא ביצעתי מחקר בסטנדרטים מדעיים בנושא, אבל לא צריך - כל מה שצריך לעשות כדי להבין זאת הוא לעמוד בפקק גוש–דני אופייני. ולכן נתחיל, ברשותכם, מעמדת הנהג. סבלנות, נגיע גם למושבים האחוריים ולתא המטען.
 
ובגזרה הזו המנצחת הברורה היא מאזדה 3. עמדת הנהג שלה היא פשוט ברמה אחת מעל האחרות, למרות תאי האחסון הזעירים והלא שימושיים בדלתות (האלו! מאזדה! אנחנו לא לוקחים לדרך רק בקבוקים, אתם יודעים). לסביבת הנהג העיצוב הנעים ביותר לעין, וזו מציעה את מערכת המולטימדיה הנאה ביותר והנוחה ביותר לשימוש (ובעלת הגיור המוצלח ביותר לעברית), לוח המחוונים בעל עיצוב ייחודי ונאה (אם כי לא תמיד הכי ברור), תנוחת הנהיגה טובה והמושבים מעולים, והיא היחידה שמציעה תמיכה מתכווננת לגב התחתון).
 
אז נכון שקצת צר באזור הרגליים, אבל גם השריריים שבקרב חברי המערכת הסתדרו בלי בעיה. סיכם זאת בצורה טובה אלי שאולי שאמר "היא נראית כמו גרסה עממית לב.מ.וו". האבזור לא ממש מקלקל את התחושה הזו - הוא טוב כבר ברמת הגימור ‘ספורט' הבסיסית, עם היצע נאה של מערכות בטיחות מתקדמות, פנסי קסנון וחישוקים קלים. אבל ברמת האבזור ‘קומפורט' הוא כבר מרשים בזכות מערכת התצוגה העילית. אבל לא היינו מתנגדים למפתח חכם מלא (כאן עדיין צריך לשלוף אותו כדי לפתוח את הדלתות, בניגוד לאלנטרה ולקורולה המאובזרות) - ולארבעה חלונות חשמל אוטומטיים במקום רק אחד, לנהג. ובעצם, העובדה שרק שתי מכוניות כאן כוללות את הפריט הזה (קורולה ואוקטביה; לאלנטרה יש רק פתיחה אוטומטית לחלון הנהג!) היא עניין הזוי למדי. כמה זה כבר עולה?
 
 
 
בין שלוש האחרות נרשם שוויון של בינוניות. לתחושה באלנטרה תורמים גוונים בהירים (קיים גם בקורולה, אבל לא ברכב המבחן. באוקטביה צריך לטפס לרמות אבזור גבוהות יותר כדי לקבל גוונים בהירים), אבל למרות שהיא הרכב החדש ביותר במבחן, העיצוב הכללי פשוט וחסר השראה. אומנם קל להבין איך הכל פועל, ויש גם גג שמש, אבל המראה הכללי מיושן. תנוחת הנהיגה באלנטרה טובה, אבל המושב עצמו לא הכי נוח - ואחד הבוחנים התלונן על כאבי גב של ממש אחרי נהיגה של חצי שעה. הקונסולה המרכזית מפריעה לברך ימין.
 
בקורולה ההגה לא יוצא מספיק, מה שמפריע למצוא תנוחת נהיגה טובה. עיצוב תא הנוסעים נאה, אם כי בגרסה השחורה הוא פחות מרשים מאשר בגרסה הבהירה. מערכת המולטימדיה עתירת אופציות, אבל מסך המגע לא הכי מדויק והתפעול מסורבל. הקורולה רושמת אצלנו נקודות זכות רבות בזכות היצע עשיר - הכי טוב בקבוצה הזו - של מערכות בטיחות מתקדמות. כל הכבוד! היצע תאי האחסון טוב למדי - האמת היא שמלבד המאזדה, ההיצע והגודל די דומים בכל השלוש - אבל המשענת האמצעית עוטה בד מחוספס ולא נעים והקונסולה המרכזית הלא סימטרית פולשת במידה מוגזמת למרחב הברכיים של הנוסע.
 

 
 
האוקטביה מציעה טווח כיוון רחב מאוד למושב ולהגה, ועמדת נהיגה נוחה ומרווחת, אבל עיצוב תא הנוסעים כבר מתחיל להזדקן. המסך הקטן אומנם מארח מערכת תפריטים נוחה מאוד, אבל נראה כבר לא לעניין במשפחתית מודרנית. "מסך כזה קטן ופשוט זה כבר מעליב" סיכם זאת אחד הבוחנים. גם האבזור מוריד קצת את החשק - אין תאורה למראות האיפור (תאורת הפנים באופן כללי דווקא מצטיינת), אין מצלמת רוורס, חיישני החניה בהתקנה מקומית ומחזיקי הכוסות קטנים כל כך שאי אפשר להניח בהם אפילו טלפון קטן יחסית ("5).
 
מעמיסים
אבל אמרנו שזה מבחן למשפחתיות, נכון? ותודה לאל, בזכות שווי השימוש הלינארי, התופעה של רווקים שלוקחים משפחתית בליסינג, "כי זה עולה כמו סופרמיני", הולכת ונעלמת מן העולם. אז איך הם באמת עם ילדים?
 
ובכן, אפשר לסכם ולומר שכולן יבצעו את משימת הובלת משפחה ממוצעת בצורה טובה ומעלה. אבל אנחנו בקטע של פרטים, ומאמינים שזו גם הסיבה שאתם קוראים אותנו - אז בבקשה.
 
 
 
אם במושב הקדמי היא הצטיינה, הרי שכאן היא נשרכת מאחור. המאזדה3 נותנת תחושה צפופה יותר במושב האחורי מאשר האחרות, אין לה יציאת מיזוג נפרדת לאחור (אבל יש לה את המזגן החזק והשקט ביותר בחבורה) או אפילו שקע כוח, וכבונוס תא המטען שלה הוא הקטן בחבורה. אחרי שאמרנו את זה, נוסיף כי לשני בוחנים בגובה ממוצע פלוס לא הייתה בעיה לשבת זה מאחורי זה, המושב עצמו זכה בציון גבוה מבחינת נוחות מכל מי שישב עליו, וכשרותמים מושב תינוק, נשאר מרווח נאה בין מושב התינוק לגב מושב הנהג. מרווח דומה עד זהה למרווח המתקבל באלנטרה, כאשר האוקטביה והקורולה מציעות מרווח עדיף בכ–3–4 ס"מ. הבדל משמעותי, אבל לא שמיים וארץ.
 
האלנטרה, מככבת במושב האחורי - יש יציאות מיזוג, הרצפה שטוחה למדי, יש כאן הכי הרבה מקום לרגליים ורק מרווח הראש לא משהו, למרות מושב נמוך יחסית ומשענת מעט שכובה מדי. אבל זו בעיה שתטריד רק מי שגובהו מאזור 180 ס"מ וצפונה. בנוסף, המושב האמצעי, לא נוח בגלל ריפוד דק במשענת (שם מתחבאת משענת יד נשלפת - כמו שיש גם במאזדה ובקורולה). תא המטען שלה מציע נפח מכובד ואופייני לשל משפחתיות - הקורולה מציעה מבנה כמעט זהה ונפח מעט קטן יותר - שרק תא המטען הענק והשימושי במיוחד של האוקטביה מעיב עליו.
 
 
 
הקורולה מציעה רצפה שטוחה, מושב גבוה אך מעט קצר מדי וראות טובה החוצה. מרווחי הרגליים והראש טובים, אך היעדר יציאות מיזוג פוגם באידיליה המשפחתית.
 
האוקטביה מציעה מקום טוב לשניים, עם מרווח רגליים טוב כמו בקורולה ומרווח ראש הכי טוב בחבורה, אבל נוסע שלישי יסבול מבליטה גדולה ברצפה ומיציאות מיזוג בולטות. צחוק הגורל, המושב האמצעי כאן הוא דווקא הנוח ביותר בשל היעדר משענת יד נשלפת.
 
אבל בסופו של יום אלו האלנטרה והקורולה שזכו בקולות הבוחנים כבחירת המושב האחורי, אם כי נרשם שוויון לגבי מי עדיפה. לדעתי האישית, יציאת המיזוג מכריעה את הכף, ומנצחת בנוקאווט את עניין מרווח הראש. אם הילד שלכם בגובה 180 ס"מ, הוא כבר ממילא עם רישיון משלו וכבר כמעט לא נוסע אתכם...
 
 
 
יוצאים לדרך
בפרסומות למכוניות התנועה תמיד זורמת. אפילו אם נוסעים באמצע תל אביב, המוזיקה קצבית והנוף זורם סביב. אבל אנחנו במציאות, ובמציאות אנחנו מבלים את רוב זמן הנסיעה שלנו, גם אם לא את רוב הקילומטרים, בתוואי עירוני - או בכבישים פקוקים כל כך שזה אותו דבר.
 
וכבר במהירויות הללו ברור שהאוקטביה היא השקטה ביותר בחבורה, ובפער. וזה בהחלט משפיע על איכות החיים ברכב. אבל למרות שהיא בעלת המתלים הרכים ביותר, איכשהו היא לא מצליחה לסנן בצורה טובה את שיבושי האספלט העירוניים. במפתיע, מי שעושה זאת בצורה הטובה ביותר כאן זו המאזדה 3. מפתיע, כי גרסת ההאצ'בק שנבחנה כאן לא מזמן (מול הגולף והאסטרה) לא השאירה עלינו רושם דומה. לא ברור אם זה בגלל כיול מתלים שונה בין הגרסאות, או שזו עוד הוכחה לתקפותה של תורת היחסות...
כך או כך, המאזדה מגהצת שיבושים קטנים ומצליחה ליטול את העוקץ גם משיבושים גדולים יותר. הקורולה והאלנטרה מנהלות קרב צמוד על המקום האחרון. הראשונה מציעה טיפול מעט מוצלח יותר בחריצים לרוחב הכביש, אבל פעולת המתלים מרגישה "חלולה" יותר. השנייה מציעה טיפול טוב יותר ברצף שיבושים. אבל בשורה התחתונה הפערים לא גדולים, ואף אחת מהן לא ממש מצטיינת במבחן הנוחות העירוני.
 
 
 
כשעולה המהירות הדבר הראשון שמתחיל להפריע הוא הרעש. כל המכוניות דווקא משייטות בסל"ד נמוך ושקט (שיוט במאה קמ"ש מתבצע בין 1900 סל"ד בקורולה ל–2250 סל"ד באלנטרה), אך רעשי הכביש בשלוש האוריינטליות נעים בין "נוכחים" באלנטרה ובמאזדה ל"מה הם חשבו לעצמם?" בקורולה. הרעש בקורולה בנסיעה בין עירונית ארוכה, בעיקר אם זו מתבצעת על אספלט לא הכי איכותי, יכול להיות מתיש. האוקטביה מבודדת את רעשי הכביש בצורה טובה בהרבה, אך מצד שני רעשי הרוח בה מתחילים להרים ראש באזור 100 קמ"ש . או שאולי באחרות פשוט לא שמענו אותם?
 
מבחינת יכולת המתלים לבודד את הנוסעים ממוראות האספלט, זו שוב המאזדה שקוטפת את הכתר. היא אומנם מקפצת מעט במעבר על טלאי אספלט בולטים, אך סופגת בצורה טובה בהרבה מהאחרות שיבושי אספלט קטנים מהסוג הנפוץ, בעיקר על כבישים עם אספלט ישן. היא גם המרוסנת ביותר במעבר על גלים בכביש, ולא סגרה מתלה אחורי גם בשילוב של רכב עמוס, מהירות גבוהה ושקע גדול בכביש.
 
 
 
האוקטביה הרכה נותנת את הרושם הראשוני הנעים ביותר בזכות המתלים הרכים - ובעיקר בזכות השקט. אך אחרי כמה דקות שמים לב שהמרכב זז כל הזמן בתדר גבוה ובתנועות קטנות, משדר חוסר נחת דרך הרגליים. היא גם הכי פחות מרוסנת על כביש גלי וזזה הרבה יחסית, אם כי בצורה עגולה, במעבר על כביש מטולא.
 
האלנטרה מציעה נוחות סבירה, עם טיפול לא רע בשיבושים קטנים וטלאי אספלט. היא הייתה הראשונה לסגור מתלה על גלים בכביש, אך עשתה זאת בצורה עדינה ורק בשילוב של רכב עמוס ומהירות גבוהה.
הקורולה מציעה את המתלים הפחות מרשימים בחבורה. היא מווברצת על שיבושים קטנים, קצת מקפצת במפגש עם טלאי אספלט וגם היא מגיעה לקצה מהלך המתלה האחורי בשילוב של נוסע כבד מאחור ומהירות גבוהה. ובכל מקרה, היא "זוכה" במקום האחרון בסעיף זה בשל רמת הרעש הגבוהה.
 
גז
אנחנו כבר בדרום, והכבישים נפתחים לפנינו. במהלך המבחן נגיע גם לערד ונבחן שם תאוצות באופן מסודר, אבל רושם ראשוני כבר מתחיל להתגבש. הנתונים, כך נראה, לא משקרים, והמאזדה שמציעה כסטנדרט מנוע 2.0 ליטר (1.5 ל' מוצע גם הוא, במחיר זהה ל–2.0 ל' רק בגרסה יותר מאובזרת) היא אכן הכי חזקה וזריזה כאן. בכל זאת, 30 ומשהו כ"ס (או 55, בהשוואה לאוקטביה) לא הולכים ברגל (ימין). היא גם המכונית שהכי כיף לנצל את המנוע שלה עד תום - הצליל בסל"ד גבוה הוא מהסוג שכיף לשמוע, ופקדי ההילוכים מאחורי ההגה מאפשרים לנצל את המנוע כמו שאנחנו רוצים, ולא כמו שהחליט איזה מוח אלקטרוני. התיבה עובדת חלק ומהר, ויחסי ההעברה מחולקים היטב. יופי! וזה אפילו לא עולה ביותר מדי דלק.
   
 
  
לצערנו התנאים במבחן (המון תנועה, שהפריעה על נהיגה בחבורה, בקצב מתואם) לא אפשרו בדיקת צריכת דלק ברוב המבחן, אבל בקטעים בהם כן ניתן היה למדוד, שרובם נסיעה בין עירונית רגועה עד מהירה, המאזדה פיגרה רק במעט אחר האוקטביה, ושתיהן הציעו צריכת דלק נהדרת של 17 ק"מ לליטר ומעלה. שתי ה"משפחתומטיות 1600" הקלאסיות הסתפקו בכ–15 ק"מ לליטר באותם תנאים. האמת? עדיין צריכת דלק מעולה.
 
ובחזרה לאקשן - במפתיע (או שלא, אם כבר יצא לכם לנהוג ב–VAG מודרנית), זו דווקא האוקטביה שמתמקמת מאחורי המאזדה במבחן הפול–גז. המומנט הזמין–תמיד של מנוע הטורבו, יחד עם תיבה דו–מצמדית זריזה, מחפים בהצלחה על היעדר הסוסים ומעניקים לנהג תחושה חיה ותוססת. רק עם רכב עמוס ו/או בעלייה, ובמהירות גבוהה, מרימה הטכנולוגיה ידיים מול חוקי הפיזיקה, ופער ההספק מול המתחרות מורגש. תחת עומס מוסיפה הקורולה, לרעשי הכביש רעש מנוע חריג בעוצמתו ומנסר באופיו, שמוציא את החשק להמשיך ללחוץ על הגז. האלנטרה שקטה וחלקה למדי - מלבד שריקה עדינה תחת עומס, כאילו מותקן בה מגדש–על - אבל התיבה מעט איטית.
 
 
 
במבחן התאוצות על המסלול התברר שהתחושות הראשוניות שלנו היו מדויקות. המאזדה הייתה המהירה ביותר ביציאה מהמקום וגם בתאוצות הביניים, אם כי הפער לא היה ענק כמצופה. האוקטביה היתה סגנית הרמזורים, ורשמה שוויון עם הקורולה בתאוצות הביניים - והאלנטרה הייתה אחרונה בכל המבחנים. אם כי לא בפער גדול.
 
   
ואם אתם כמונו, ואוהבים לשמור על הקצב גם בכביש מפותל, לא תופתעו לשמוע שהמכונית המתגמלת והמהנה ביותר לנהיגה בעומסי צד היא המאזדה. שילוב של שלדה שאוהבת לשחק והגה מדויק. אבל המשחקיות הזו דורשת קצת זמן לימוד והכרה, ויכולה קצת להפתיע בהתחלה. האלנטרה, לעומתה, נוסכת ביטחון מהרגע הראשון, עם טרן–אין מהיר מאוד ושפע אחיזה. עם נהג טוב מאחורי ההגה (וגם נאה, שנון ובעל חוש הומור מפותח, במקרה הספציפי הזה) יתקשה נהג המאזדה לנער את האלנטרה מעל זנבו. אבל הגה עמום ודוושת בלם ספוגית מקלקלים את החגיגה. האוקטביה מדויקת וצפויה כל זמן שהקצב סביר, אבל אם תלחצו אותה ההגה יהפוך לקליל, היא תתחיל לנוע על מתליה הרכים, תאבד את הדיוק ובאופן כללי לא תבין מה רוצים ממנה. והקורולה? האחיזה שם, ומי שהצליח לעמוד ברעש דיווח שהיא נמרחת כשמגזימים וההגה מוזר. אבל הרוב פשוט לא היו מסוגלים להתמיד. וגם אתם כנראה תורידו רגל מהגז הרבה לפני שתספיקו לחקור את המגבלות.
 
 
 
זמן הסיכומים
כעיתונאי רכב, אנחנו אמורים להגיע למבחן כזה עם "דף חלק", בלי הנחות והשערות המבוססות על ההיכרות הקודמת שלנו עם המכוניות. אבל אנחנו קודם כל בני אדם, ואודה ולא אבוש כי בבוקרו של המבחן חשבתי שאני יודע איך הוא יסתיים. המאזדה 3 תהיה הכי מהנה לנהיגה, אבל תרד מהבמה ברגע שהזרקור יעבור למושב האחורי. האלנטרה תהיה נחמדה, אבל לא תוכל להעמיד אס מול מערכות הבטיחות המתקדמות של הקורולה. ובסוף נתלבט בין הקורולה - אולי חסרת ברק, אבל עושה הכל טוב ועם יתרון בטיחות - והאוקטביה, שתציע צריכת דלק מעולה ותא מטען ענק.
 
אז זהו, שלא. האמת היא שבסופו של יום, כולנו בחרנו במאזדה. לא (רק) בגלל שאנחנו, בסופו של יום, אוהבי נהיגה, אלא בגלל שב–90% מהזמן, היא פשוט המכונית העדיפה - בזכות הביצועים, הבטיחות, האבזור והתחושה בתא הנוסעים - ובשאר עשרת האחוזים היא לא ממש נכשלת. נכון שהיא קצת פחות מרווחת מאחור, ותא המטען שלה פחות גדול ואם שני אלו קריטיים לכם - היא לא הנבחרת שלכם. אם כי נציין שלא באמת צפוף למי שיושב מאחור - ברכיים לא ננעצו בגב הנהג והראש לא נחבט בתקרה - והמושב אפילו נוח יחסית. אבל היינו מחליפים לה צמיגים למשהו שקט יותר. הכי שקט שהיינו מוצאים.
  
 
  
וזו גם הבעיה העיקרית של הקורולה, מי שראיתי מתמודדת על אליפות רבות המכר בזכות הבטיחות לוקה מאוד בתחום הרעש. אתם יכולים להגיד שאתם במילא מבלים את רוב הזמן בזחילה בפקקים, וכנראה שיש בזה משהו, אבל רמת רעש שלא מאפשרת לשמוע את הילדים כשיוצאים לטיול היא בעיה רצינית (אם כי אחדים מההורים שמבין הבוחנים טענו שמדובר ביתרון).
 
 והרעש הזה הופך לאס ששולפת האלנטרה בהתמודדות מול הקורולה. אם תרצו, התלמידה מול הרב - הרי טויוטה הייתה מודל החיקוי המוצהר של יונדאי במשך שנים (עד שהחליפה אותה בפולקסווגן). אין לאלנטרה אבזור בטיחות מתקדם (למעט מובילאי בהתקנה מקומית), אבל יש לה מיזוג למושב האחורי וגג שמש, ואנחנו בהחלט יכולים לדמיין אנשים שזה יכריע עבורם את הכף.
האוקטביה היא עדיין משפחתית מוצלחת מאוד - תא המטען שלה פשוט ממכר - שמציעה יחידת הנעה זריזה וחסכונית, ובידוד הרעשים המוצלח–יחסית שלה הוא יתרון שקשה להתעלם ממנו. אבל תא הנוסעים שלה מתחיל להזדקן, רמת האבזור בגרסת הכניסה (היקרה יחסית) נמוכה יחסית וישנו, כמובן, העניין הזה של היעדר מערכות הבטיחות המתקדמות.
 
אז את מי היינו בוחרים מתוך השלוש שהן לא המאזדה? כנראה שאת הקורולה - היא תתאים לנהגים רגועים/אלו שנוסעים בפקקים, והיינו דואגים לפתח חיבה לרוק כבד כדי למסך את הרעש...
    
 
 


טויוטה קורולה 1.6 ל’ א’ GLI
מנוע                   בנזין, 4 ציל’, רוחבי, 1598 סמ”ק
תזמון                  גל זיזים עילי כפול, 16 שס’, תזמון משתנה
הספק/סל”ד         132 כ”ס/6400
מומנט/סל”ד         16.3 קג”מ/4400
תמסורת             הנעה קדמית, רציפה, 7 היל’
קוטר סיבוב         (בין מדרכות)    10.8 מ'
מתלים קדמיים     מקפרסון
מתלים אחוריים    קורת פיתול
בלמים ק’/א’         דיסקים מאווררים/דיסקים
מערכות עזר        בלימה עצמאית, אור גבוהה אוטומטי, התרעה על סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים
צמיגים ק’/א’        205/55-16
בסיס גלגלים       270 ס”מ
אxרxג               462x177.5x146.5 ס”מ
משקל                1290 ק”ג
תא מטען           452 ל’
מיכל דלק           50 ל’
מהירות מרבית (יצרן)     190 קמ”ש
0 ל-100 קמ”ש (יצרן)     11.1 שנ’
צריכת דלק (ממוצע מבחן בינעירוני)    15 ק”מ/ל’
דרגת זיהום       4
מחיר                132,000 שקלים
אחריות             36 חודשים
ציון מבחן ריסוק (E–NCAP)    ★★★★★ (2013)
בטיחות מבוגרים    94%
בטיחות ילדים    82%
הולכי רגל    67%

יונדאי אלנטרה 1.6 ל’ א’ סופרים
4 ציל’, קדמי, רוחבי, 1591 סמ”ק
גל-זיזים עילי כפול, 16 שס’, תזמון משתנה
127 כ”ס/6300
15.8 קג”מ/4850
הנעה קדמית, אוט’, 6 היל’
10.6 מ'
מקפרסון, מוט מייצב
קורת פיתול
דיסקים מאווררים/דיסקים
מובילאיי בהתקנה מקומית
225/45-17
270 ס”מ
457x180x145 ס”מ
1250 ק”ג
458 ל’
50 ל’
195 קמ”ש
11.6 שנ’
15 ק”מ/ל’
6
131,700 שקלים (מבחן 133,500 שקלים)
36 חודשים
לא נבחנה
95%
84%
78%

מאזדה 3, 2.0 ל’ א' קומפורט
בנזין 4 ציל’, קדמי, רוחבי, 1998 סמ”ק
גל-זיזים עילי כפול, 16 שס’, תזמון משתנה
165 כ”ס/6000
21.4 קג”מ/4000
הנעה קדמית, אוט’, 6 היל’
10.6 מ’
תמוכת מקפרסון
רב חיבורי
דיסקים מאווררים/דיסקים
בלימה אוטונומית, סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור אויר בצמיגים
215/45-18
270 ס”מ
458.5x179.5x145 ס”מ
1399 ק”ג
414 ל’
51 ל’
208 קמ”ש
8.9 שנ’
17 ק”מ/ל’
4
133,000 שקלים
36 חודשים
★★★★★ (2013)
93%
86%
65%

סקודה אוקטביה 1.2 ל’ טורבו א’

4 צילינדרים, קדמי, רוחבי, 1197 סמ”ק
גל זיזים עילי כפול, 16 שסתומים, מגדש טורבו
110 כ”ס/4600
17.8 קג”מ/1400   
הנעה קדמית, דו-מצמדית, 7 היל’
11.05 מ'
תמוכות מקפרסון
קורת מתח
 דיסקים מאווררים/דיסקים
-
205/55-16
269 ס”מ
466x181.4x146 ס”מ
1255 ק”ג
568 ל’
50 ל’
199 קמ”ש
10.3 ש’
17 ק”מ/ל’
7
133,000 שקלים  
24 חודשים
★★★★★ (2013)
93%
86%
66%

40 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 40
    השוואה לא נכונה .ביו המזדה לסקודה

    זה לא נכון להשוואת .מנוע 2.0 של מזדה למנוע 1.2 של סקודה.בא נראה מה יקרה להשוואה מול ה1.4 או למנוע החזק 1.8 של סקודה

    18.12.16 | 02:06דון .

  • 39
    לכל המהללים של אוקטביה עם מנוע 1.4.

    אם תקראו את המבחן אז תגלו שלא היו תלונות לגבי המנוע באוקטביה, גם אם היו בוחנים את הגרסה עם המנוע החזק יותר זה עדיין היה נשאר אוטו מחורבן עם תא נוסעים מרווח ל-4 ותא מטען ענק.

    27.11.16 | 09:04חוני המגלגל

  • 38
    אנשים סתומים זו המסקנה, איך ייתכן שהקורולה היא רבת מכר עולמית

    המכונית הזו פשוט בינונית. חווית הנסיעה ירודה, שלדה לא מוצלחת, מתלים גרועים. וגם המנוע שנמכר בארץ לא מבריק.

    ואל תספרו על אמינות, אם ככה תאכלו חסה ומים עם לימון ואל תיקחו סיכון על הבריאות שלכם...

    26.11.16 | 19:14ירון

  • 37
    מגיב 30 צודק. מאזדה אולי מימנה? פרסמה? ועוד:

    להשוות מנוע 1.2 ליטר של אוקטביה? מדוע לא בחנו את גירסאת הסטייל של הסקודה, שהוזלה לגמרי? מדוע לא ציינו שבתוספת של 5,000 ש"ח מקבלים את מנוע ה- 1.4 החדש, שהוא חזק דרמטית ממנוע 2.5 ליטר של מאזדה? אני מדבר מניסיון!

    26.11.16 | 15:15רונן

  • 36
    דוד, מאזדה 3 2 ל' עולה 130,000 שקלים. פחות מאוקטביה 1.2 ל'

    אם אתה בוחר במאזדה ברמת האבזור הגבוהה יותר, עם תצוגה עילית, היא עולה 133,000 שקלים - אלף שקלים יותר מאשר האוקטביה ברמת האבזור הכי נמוכה. 

    האוקטביה 1.4 ל' עולה 137,000 שקלים, והיא פחות מאובזרת מהמאזדה3 הבסיסית... 

    25.11.16 | 20:50עזריאל

  • 35
    למגיב 27

    אוקטביה 1.4 כן משאירה אבק למאזדה.. ובגדול.. תקרא מבחנים ואפילו נתוני יצרן מצהירים על כך. 9שניות במאזדה לעומת 8.2 באוקטביה ואם תרצה גם במהירות סופית. מאזדה 2.0 עולה כמו אוקטביה 1.4.

    25.11.16 | 12:16דוד

  • 34
    והמאזדה לא מצליחה בכל העולם?

    לך קרא כתבות מהעולם - שם משווים את מאזדה לפולקסווגן (והיא מנצחת...) ולא לאחות העממית סקודה. 

    ולגבי ההשוואה - מה לעשות שסקודה מוכרים את ה-1.2 ל', עם אבזור מינימאלי, במחיר שבו מאזדה מוכרת את ה-2 ל' מפוצצת באבזור? זו המציאות - וזו אחת הסיבות שהמאזדה מנצחת. כי בדלק מוטורס לא מסתכלים עליך בתור פראייר שצריך לחלוב כמה שיותר, אלא בתור לקוח שצריך לשמור מרוצה לאורך זמן.

    25.11.16 | 09:49תגיד יא גרמני

  • 33
    חחח איזה כתבה הזויה

    איך לעזאזל הגעתם למסקנה שהמאזדה מנצחת את האוקטביה?היא מצליחה בכל העולם איך בדיוק המאזדה ניצחה?

    ושוב זה לא חוכמה להשוות מנוע 2 למנוע קטן של האוקטביה..תשוו אותו ל1.4

    25.11.16 | 00:13גרמני

  • 32
    לפנינה ולסגול

    פנינה - B4 הוא רכב מסגמנט גבוה יותר, ועולה בערך 40,000 שקלים יותר מהמכונית הכי יקרה כאן. מזל שלא טענת שהמבחן מכור כי לא כללו בו S קלאס.


    סגול - אז מה אתה מציע, לחכות עוד חצי שנה, כדי שאולי האוקטביה תצא טוב יותר? ואולי כדאי לחכות שנתיים עד שתצא מתיחת הפנים לאלנטרה? או שלוש, עד שתגיע הקורולה החדשה? עושים את המבחן עכשיו, זו המכונית שמוכרים. עוד חצי שנה, אלוהים גדול...

    24.11.16 | 23:21יוסי

  • 31
    סובארו B4

    שכחתם את המכונית בהא הידיעה??? אין על סובארו B4 !!!!

    מאז שיצאה לשוק אני נוהגת בדגם זה , ובשנה האחרונה מהדגם החדש . אני נוהגת כבר 40 שנה, נהגתי כמעט בכל המכוניות האפשריות ואין על מכונית זו.
    מכונית יציבה, אמינה, ענקית מבפנים, מרווחת, שדה הראייה של הנהג הוא הכי טוב במכונית זו ( נהגתי בשלוש מהמכוניות שאתם בדקתם ואין מה להשוות!) ישיבה נוחה ומעוצבת לנהג ולנוסעים,  מה עוד? הכל טוב!!!
    כנראה כתבה מוזמנת...

    24.11.16 | 09:25פנינה

  • 30
    כתבה יזומה במסגרת מסע להחיות את מאזדה מחדש..

    אוטו מגזין רכב פשוט בושה !!!! זו לא הפעם הראשונה שאתם משתפים פעולה עם יבואן מאזדה בישראל  הרכבים של מאזדה פשוט כישלון בכל הדגמים רעש גלגלים קידמיים בלתי נסבל נוחות נסיעה הגרועה מבין ארבעת הרכבים{הכל מניסיון אישי} מנועים בינונים ומטה בכל הדגמים אבל עיצוב חיצוני טוב חבל שאתם לא אוביקטיבים הפסקתי את המנויי  לפני שנתיים למגזין שלכם עקב חוסר אוביקטיביות שלכם בתור עיתונאים פשוט בושה !

    24.11.16 | 09:10גיא

  • 29
    לא קבלנו התייחסות מספקת להתנהלות DSG בעיר הצפופה

    הזדחלות בעיר, אולי אפילו בדיקה בעיר הררית צפופה (ירושלים). ה DSG תמיד היה בעיתי .
    לצערינו, רוב הזמן זו ההתנהלות שלנו.

    24.11.16 | 09:07יאיר

  • 28
    למגיב 27

    צודק.

    לא שמתי לב שמדובר במאזדה 2.0 אלא חשבתי על 1.5.
    בכל מקרה אני חושב שאוקטביה רכב טוב יותר.

    23.11.16 | 12:00נחום

  • 27
    למגיב נחום, אוקטביה 1.4 ממש לא משאירה אבק למאזדה

    לא מבין מאיפה אתה הגעת לזה, האוקטביה 1.8 אולי היא משאירה אבק למאזדה וזה כמובן רק בנושא האצה בלבד - אם לקרוא בכלל לשניה וחצי יותר מהירות "משאירה אבק".


    אבל בכל שאר הדברים היא לא מתקרב למאזדה והיא עולה כמעט עשירייה יותר.

    23.11.16 | 09:51עזריאל

  • 26
    שלא לדבר על האחריות של שנתיים בלבד בסקודה

    וזה כשיש אצלם בעיות ידועות, ברכבים האחרים תקבלו 3 שנים אחריות, המאזדה אכן לוקחת את המבחן בהליכה.

    23.11.16 | 09:47אבי

  • 25
    הכתבה לא מדוייקת

    קודם כל 3 מהמכוניות עודכנו לאחרונה , סקודה אוקטביה המעודכת תגיע ברבעון השני של 2017 וכך עיצוב הפנים והחוץ יקבל עדכון ואז יש לעשות את המבחן

    23.11.16 | 09:13צהוב סגול בנשמה

  • 24
    והכי אני שונא זה תגובות "כתבה ממומנת" של חסידי הגורו המוטורי

    תתמודדו עם המסקנות במקום בכפשות בנוסח הגורו היהיר והבחנותיו המגוחכות.

    23.11.16 | 08:12יוסי

  • 23
    מבחן מצויין הרציני והקרוב ביותר למציאות. תודה !

    ולכול ה "אוקטביה 1.4" - הביצועים דומים למזדה 2.0 ליטר .
    בליסינג אולי האוקטביה כדאית. לפרטיים - רק מזדה ןאחריה קורולה.
    יש לחכות למתיחת פנים של המזדה והאוקטביה למבחן מחודש.

    23.11.16 | 07:55יוסי

  • 22
    הגיר הרובוטי של האוקטביה בעייתי בעיני   ל"ת

    ללא תוכן

    22.11.16 | 21:18רפאל

  • 21
    קצין בטיחות בתחבורה, כדאי שתתעדכן

    הדגם העיקרי במאזדה3 היום הוא ה-2 ל'. את ה-1.5 ל' מוכרים רק מעודפים. ומה לעשות שבמחיר של סקודה בסיסית, בלי חיישני חניה אפילו, מקבלים מאזדה מפוצצת באבזור, עם תא נוסעים שנראה הרבה יותר טוב וביצועים שמשאירים לסקודה אבק? 

    נכון, לסקודה יש מיזוג אחורה ותא מטען ענק, אבל שני ילדים נכנסים כאן וגם כאן, ובמאזדה לפחות יש לנהג סיכוי להנות...

    22.11.16 | 20:59דני

  • 20
    אוקטביה TSI 1.4

    היה נכון יותר להשוואות מול ה 1.4 טורבו.

    האוקטביה משאירה למאזדה 3 אבק.
    משום מה בכל מבחן תמיד המאזדה מנצחת.
    חומר למחשבה.

    22.11.16 | 20:48נחום

  • 19
    מאזדה מתחילה לפתוח פער מהמתחרות

    במאזדה 3 במחיר שפוי (סביב ה140) אתם מקבלים:

    פנסי קסנון
    פנסי לד מאחורה
    מנוע ענק עם 165 כ"ס
    מושבי עור
    חלון שמש
    עיצוב יוקרתי
    תא נוסעים שלא מבייש מכוניות יוקרה
    פתיחה דלת והנעה ללא מפתח
    חיישני גשם ותאורה
    תצוגה עילית
    ומעל הכל רכב שמדבר אל הנהג

    הדברים שרשמתי פה במתחרה סקודה למשל יעלו מעל 150 אלף שקל ויכולים להגיע אפילו לאיזור ה160 (חלון בגג וכו), שלא לדבר שביטוח לסקודה יעלה לכם בכל חברה יותר כסף - טיוטה ויונדאי אין מה לדבר עליהם בכלל כי הם לא באיזור חיוג הזה...

    לכל אלו שהולכים לצעוק "מגיב בתשלום" אז אני לא, ותתמודדו עם העבודות! עובדות שציינתי אחד לאחד.

    22.11.16 | 17:26מיקי

  • 18
    תגובה לטענה של גיא

    הסיויק   היינה מכונית מיושנת   והדור הבא  כבר משווק  בעולם.הדור הבא היינו רכב טוב עם מנוע טורבו  1.5 ליטר .

    אני מצרף מבחן  רכב :http://www.caranddriver.com/comparisons/2014-honda-civic-ex-l-vs-2014-kia-forte-ex-2014-mazda-3-i-touring-2014-toyota-corolla-s-2014-volkswagen-

    jetta-se-comparison-test

    תקרא  ותבין כמה הסיויק  שאתה חושב שהיא פער היצירה נחותה מהמאזדה  שזוכה במקום ראשון .

    22.11.16 | 17:25דב

  • 17
    עם 2 ילדים מאזדה, עם 3 אלנטרה או אוקטביה

    כמובן שזו בעיה של אנשי הליסינג, בעולם האמיתי לא הייתי רוכש משפחתית בישראל, מחירי המחירון גבוהים והזויים ויש קרוסאוברים הרבה יותר נוחים למשפחה באותו מחיר

    22.11.16 | 17:17לו הייתי ליסינג

  • 16
    כנסו !!

    כמי שהיה בעלים של אוקטביה 1.8 ומזדה 3 מנוע 2000 (כעת נוהג על 6 2.5 ל'). האוקטביה מהירה יותר, אך סובלת מבעיות של שירות, אמינות (גיר מעצבן) וגימור שמקרקש אחרי 60 אלפי ק"מ. המזדה גם זריזה מאוד, אמנם לא בקטוגריה של האוקטביה 1.8, אך מספיק מהירה, נוחה מאוד ומאוד מפנקת והכי חשוב - אפס תקלות!! סחירות מצוינת כיד 2 וכן מאוד חסכונית בדלק, אצלי בממוצע כ-14 ק"מ לליטר. האוקטביה 1.8 שתיינית גדולה ברגע שלוחצים וחסכונית ככל ואינך מאמץ אותה. אם רוצים ללכת על בטוח, אז רק מזדה. הטויטה מגיעה עם גיר רציף ומבחינתי זה NOGO, vvrdav  fמו לנהוג על טוסטוס. ולא ....אני לא מטעם.

    22.11.16 | 17:15Ole

  • 15
    אין כמו טויוטה 0 תקלות מאז ומתמיד!   ל"ת

    ללא תוכן

    22.11.16 | 16:49מקליד\ה...

  • 14
    שאלה קטנה

    ורצינית, מדוע הסיויק אינה מתחרה? האם זה משום שהיא כבר יקרה מידי, עדכנית פחות? או שמה היא היתה מנצחת בקלות וזה לא פיר בשבילה שישווו אותה לאחרות? 

    22.11.16 | 16:09גיא

  • 13
    כתבה ממונת או חוסר הבנה בסיסי

    אין שום סיכוי בעולם שמזדה 3 גוברת על סקודה אוקטביה בקטגוריית המשפחתיות ולא ברור מדוע משווים תפוחים לתפוזים, הקטגוריה של מזדה צריכה להיות של ה1500 סמ"ק שאותה מחזיקים רוב ציי הרכב אל מול האחרות , ומאחר וכך מדובר בעגלה צפופה ומרעישה הנמצאת ב2 דרגות מתחת לאוקטביה ולטויוטה, חבל דווקא נושא מעניין שסובל כנראה מחוסר אוביקטביות.

    22.11.16 | 15:59קצין בטיחות בתעבורה

  • 12
    כולם נוסעים במדינה על יונדאי וחולמים על אוקטביה   ל"ת

    ללא תוכן

    22.11.16 | 15:51ד"ר

  • 11
    אם אלו התוצאות אתם ממש לא מבינים ברכבים

    האוקטביה לוקחת את כולם, הכי מצחיק שהם עושים מבחני דרך מאזה מול סקודה והסקודה לוקחת וכאן זה שונה, תהיו החלטיים!!

    22.11.16 | 15:33אורי

  • 10
    כתבה ממומנת

    חלק מהרצון של היבואן להחזיר את מאזדה לפסגת המכירות.

    22.11.16 | 14:36גלעד

  • 9
    דגב ואברהם, למה לשאול כשהתשובה כתובה?

    כתוב לכם במפורש - לקחו את ארבע הנמכרות ביותר. כמה מכרה הפוקוס או האסטרה? אפילו הגולף ירדה מזמן מגדולתה. לא בדקתי, אבל נראה לי שהשלוש ביחד לא מכרו כמו הקורולה לבדה...

    ולגבי האוקטביה 1.4 ל' - מה שלא הוגן זה שהיא עולה הרבה יותר מהמאזדה. משווים את הגרסאות הפופולאריות, שמוצעות במחיר דומה (וכולן אכן במחיר דומה).

    22.11.16 | 13:36משה

  • 8
    צריך להשוות עם אוקטביה 1.4   ל"ת

    ללא תוכן

    22.11.16 | 13:04אברהם

  • 7
    השוואה לא הוגנת

    צריך להשוות לאוקטביה 1.4 טורבו

    22.11.16 | 12:59אברהם

  • 6
    השוואה חלקית מאוד

    איפה:

    גולף?
    פוקוס?
    אסטרה?

    22.11.16 | 12:39דגב

  • 5
    כל רכבי מזדה מעולים ומצטיינים .בכל העולם !   ל"ת

    ללא תוכן

    22.11.16 | 12:30ניר

  • 4
    רעשי כביש

    רעשי כביש זה דבר נורא, בטח ובטח ברמת המכוניות של היום - חומרי בידוד זה לא דבר יקר ואין שום סיבה שיהיו רעשים כאלה ברכבים מודרנים.

    מבחינתי זה הפלת עסקה: לקחתי למשל קיה סיד סטיישן דיזל חדשה מהעבודה והרכב מצוין חוץ מרעשי הכביש הנוראיים - עכשיו אני תקוע איתו ל 3 שנים..
    רכבי המזרח הרחוק צריכים להשתדל עוד קצת אם הם רוצים להגיע לרמה האירופאית.

    22.11.16 | 12:29עמוס

  • 3
    נתונים

    "במציאות 90% מהאנשים נוסעים באוטו לבד 90% מהזמן"

    מה המקור לנתונים אלה?

    22.11.16 | 12:02נתונים

  • 2
    אני רוצה לעשות יבוא מקביל לדגמי מזדה 2 ו- 3 עם גיר ידני!!!!

    חבל שליבואן הרשמי יש מדיניות נוקשה ואכזרית כלפי מי שכן אוהב את מזדה ורוצה  לנהוג בה ולא להיות נוסע.

    22.11.16 | 11:38אישימוטו

  • 1
    בישראל אין למאזדה מתחרים

    לא בקטגוריה שלה ולא אחת מעליה.

    משפחה גדולה תצטרך רכב גדול יותר, פחות מזה זו הבחירה הכי טובה שיש, מנסיון של 6 שנים עם מאזדה 3. 

    22.11.16 | 11:36אבי

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)