פיג'ו ישראל משיקה את ה-3008, רכב הפנאי החדש והמאוד חשוב עבורה. הדגם המוחלף לא זכה להצלחה גדולה בשוק הישראלי בגלל מחיר גבוה בתחילת הדרך ועיצוב לא מוצלח לאורך כל הדרך. הדור החדש שונה לחלוטין - בשני התחומים. העיצוב החיצוני מקורי ובולט כנדרש בתחום הפנאי הקומפקטי הלוהט, והתמחור מיישר קו עם התחרות.
פיג'ו 3008 יוצא לדרך עם כמה הפתעות
צילום: מנהל
הדור השני של 3008 מבוסס על הפלטפורמה החדשה של הקבוצה, זו שמשרתת גם את 308, ועם בסיס גלגלים של 267.5 ס"מ ואורך של 445 ס"מ, הוא בתחום המקובל בקטגוריה. היצע המנועים, לעומת זאת, מעט שונה מהמקובל בתחום: גרסת הבסיס תונע דווקא על ידי מנוע דיזל 1.6 ל', 120 כ"ס (12.7 ש' למאה, 189 קמ"ש, 23.8 ק"מ לליטר); מעליה תתמקם גרסת בנזין עם מנוע 1.6 ל', 165 כ"ס (9.9 ש' למאה, 206 קמ"ש) ובפסגה שוב מנוע דיזל - גרסת GT עם מנוע 2.0 ל', 180 כ"ס (9.9 ש' למאה, 206 קמ"ש).

כזכור מכתבת הנהיגה בחו"ל, גם ב-3008 יישמה פיג'ו את תפישת הi- קוקפיט, בה ההגה קטן ונמוך נמצא מתחת למחוונים מבחינת קו הראיה. אבל הפעם היא לקחה זאת צעד קדימה כאשר לכל הגרסאות מחוונים מוקרנים עם אפשרות להחליף את מראה ואופי התצוגות.

האבזור

רמת האבזור אקטיב, הבסיסית במבחר, תוצע עם מערך מולטימדיה מקורי ("8) שכולל בלוטות' וממשק אפל קארפליי כמו גם חישוקי "17 קלים, תפעול הילוכים מההגה, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בקרת אקלים עם שליחת מיזוג לאחור, בלם יד חשמלי, שלושה שקעי 12V, וחיישני חניה מאחור.
פיג'ו 3008 יוצא לדרך עם כמה הפתעות
צילום: מנהל

רמת הגימור הגבוהה יותר, פרימיום (רק בגרסת הבנזין), תציע בנוסף מערך בטיחות שכולל התרעה על רכב בשטח מת ועל סטייה מהנתיב (כולל תיקון), עמעום אורות אוטומטי, קריאת תמרורי מהירות וחיישני חניה קדמיים. בתחום אבזור הנוחות תציע רמת גימור זו מפתח חכם, מצלמה, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, תפעול חשמלי לכיוון המושבים, משטח טעינה אלחוטי לסלולאר, שילוב דמוי עור בריפוד, גג פנוראמי, חישוקי "19 ובקרת אקלים מפוצלת.
רמת הגימור GT תוסיף על כל אלו תאורת לד עוקבת פניה, חישוקי "19, בורר מצבי ניהוג, גג שחור, עור משולב אלקטנרה, עיסוי במושבים הקדמיים, אפשרות לצביעה שונה של דופן המכונית ועוד.
פיג'ו 3008 יוצא לדרך עם כמה הפתעות
צילום: מנהל

גרסת הבסיס - דיזל, כאמור; עניין חריג למדי - תעלה 145,000 שקלים (140,000 שקלים בתקופת ההשקה). מחיר שמציב אותה מול גרסאות הכניסה של שליטי הקטגוריה, טוסון וספורטאג'. גרסת ה-1.6 טורבו בנזין תעלה 155,000 שקלים (150,000 שקלים בתקופת ההשקה) ברמת האבזור אקטיב, ו-175,000 שקלים (170,000 שקלים בהשקה) לרמת האבזור פרימיום. גרסת ה-2.0 ליטר דיזל GT תעלה 220,000 שקלים (210,000 בתקופת ההשקה).
חבילת גריפ קונטרול תגיע עם בקרת נסיעה במורד וצמיגי mud and snow - מחירה הוא 5,000 שקלים.
בהמשך השנה תצטרף להיצע גרסת בנזין 1.2 ליטר 130 כ"ס, שתהיה כנראה דומה במחיר לגרסת הדיזל הזולה. גל מזור, סמנכ"ל מכירות לובינסקי: "מבחינתנו ה-3008 מאחדת את כל הבשורות האחרונות של פיג'ו כדי לתת צעד אחד קדימה למותג".
פיג'ו 3008 יוצא לדרך עם כמה הפתעות
צילום: מנהל