שמונה שנים לאחר שהוצג הדור הראשון של האינסיגניה, חשפה אופל הלילה את הדגם החדש של המשפחתית הגדולה שלה. בשלב זה הוצגה האינסיגניה עם סמל ווקסהול – מותג אופל הבריטי, עם הגה ימני – אך פרט להגה היא זהה לדגם שיוצג במסגרת מותג אופל. החשיפה הרשמית של האינסיגניה דגם תיערך בתערוכת ז'נבה הקרובה, בתחילת חודש מרץ.
אופל מציגה אינסיגניה חדשה
צילום: מנהל
דגם חדש
הדור השני של האינסיגניה הוא דגם כל-חדש. הבסיס הוא רצפת E2XX החדשה של ג'נרל מוטורס, המשרתת גם את שברולט מאליבו וביואיק ריגאל החדשות. השימוש ברצפה זו אפשר הפחתת משקל עד 175 ק"ג ביחס לדגם הקודם. בסיס הגלגלים, 283 ס"מ, ארוך ב-9 ס"מ מזה של הדגם הקודם, ופותר את אחת הבעיות הגדולות של המשפחתית הגדולה הזו, ממדיה הקטנים יחסית. אופל לא פרסמה נתוני אורך ורוחב (אם-כי הצהירה כי הדגם החדש רחב מקודמו), אך ציינה כי נתון הגובה הוא 147 ס"מ, 3 ס"מ פחות מאשר עד כה.
השילוב של הגדלת האורך והרוחב יחד עם הנמכתו יוצר פרופורציות טובות בהרבה, כאלה המשלבות ספורטיביות ואלגנטיות – ואלה משרתות היטב את העיצוב החדש של האינסיגניה: קופה-ארבע-דלתות.
אופל מציגה אינסיגניה חדשה
צילום: מנהל
סביבת הנהג חדשה אף היא, עם עיצוב חדש לסיפון המחוונים ולקונסולה המרכזית, וכוללת את ממשק הבידור/מידע העדכני של אופל. מושב הנהג הונמך ב-3 ס"מ, גם להקניית תחושה ספורטיבית, וגם בגלל שהגג הונמך בשיעור זה.
מערכות הנעה ובטיחות
אופל אינה מפרטת ביחס למנועים ולתיבות ההילוכים, אך כבר קודם לכן פורסם כי האינסיגניה תוצע, בין היתר, עם מנועי בנזין מוגדשים בנפח 1.5 ו-2.0 ליטר ותיבות אוטומטיות 6 ו-8 הילוכים (כמו במאליבו). הדגם החדש יוצע עם בורר מצבי נהיגה הכולל מספר תכניות כיול לבולמי הזעזועים, להיגוי, לתגובת הדוושה ולהתנהלות התיבה האוטומטית.
אופל מציגה אינסיגניה חדשה
צילום: מנהל
האינסגניה תוצע עם מערכת הנעה כפולה קבועה חדשה, המבוססת על מנגנון צימוד רב-דסקי במקום המנגנון הקודם המובסס על נעילת דיפרנציאל (מנגנון שפותח במקורו על-ידי סאאב, לפני כעשור). גרסת ההנעה הכפולה תצויד במערכת מומנט-וקטורי.
לאינסיגניה מערך בטיחות אקטיבית נרחב למדי. בין המערכות יצוינו הדור השני של מערכת התאורה האדפטיבית 'אינטלילוקס-לד', הכוללת כעת 32 יחידות לד (לעומת 16 באסטרה) ומאפשרת הארה של פני הדרך לטווח של עד 400 מטר; תצוגה עילית צבעונית; בקרת שיוט אדפטיבית; התרעה ותיקון סטייה מנתיב; מערכת חיישני חנייה חדשה ועוד.
משלמה, יבואנית אופל, נמסר כי אופל אינסיגניה החדשה תוצע בישראל החל מהרבעון השלישי של השנה - כלומר בסביבות ספטמבר 2017.
אופל מציגה אינסיגניה חדשה
צילום: מנהל