השקת האטקה היא ללא ספק עניין גדול מבחינת המותג הספרדי, אבל ממש לא החידוש היחיד שצפוי בסיאט בזמן הקרוב. כבר ברבעון הראשון של 2017 צפויה לנחות כאן הלאון המחודשת, כאשר הבשורה אינה רק עדכון חיצוני כמקובל, אלא גם שיפור פנימי – הן מבחינת עיצוב תא הנוסעים והן מבחינת האבזור, כשהתוצאה הסופית אמורה להיות קרובה יותר למה שיש באטקה. הרכב יקבל מערכות בטיחות מתקדמות, מערך מולטימדיה מודרני יותר, בלם יד חשמלי ובכלל אבזור עשיר יותר. נראה שהדגש בארץ יהיה על מנועי ה-1.4 ליטר 150 כ"ס.
ייצור גרסת ה-1.2 ליטר עם תיבת ה-DSG ייפסק, ובמקומה תוצע גרסת ה-1.0 ל' טורבו 115 כ"ס (6 הילוכים). ואולם בסיאט לא בטוחים עדיין אם יביאו גם את הגרסה הזו – גם בגלל חשש מאיך שיקבל הציבור את המנוע הקטן.
סיאט מעלה הילוך
צילום: מנהל

הבשורות החשובות יותר של סיאט יגיעו לקראת סוף השנה. הראשונה שבהן היא הצגת האיביזה החדשה, אשר צפויה להיות מושקת בתערוכת ז'נבה הקרובה. עד כמה היא חשובה? מדובר במכונית הפופולארית ביותר של סיאט בארץ, שאחראית ליותר מחצי ממכירות המותג, והסופרמיני הנמכרת בשוק הישראלי.

מעט אחרי כן עשויה לנחות בארץ ה'ארונה', רכב פנאי קטן שיחלוק בסיס עם כלים דומים מבית פולקסווגן וסקודה. הרכב, שיראה דמיון ל-IBX התצוגתית, יישען על הגרסה הקטנה של פלטפורמת ה-MQB של קבוצת פולקסווגן. אותו בסיס שישמש גם את האיביזה החדשה.

בין לבין עשויים בסיאט להביא את גרסת האקספיריאנס של האטקה, בעלת המראה הקשוח יותר, ולהציע עבורו גם פרטים קוסמטיים בהתאמה אישית. ה"תפירה האישית" הזו תגיע בהמשך גם לדגמים נוספים של היצרן, כאשר בחלק מהמקרים החלקים היחודיים יורכבו בארץ על ידי היבואן.
סיאט מעלה הילוך
צילום: מנהל