בעוד שאר מותגי פולקסווגן החליטו להמתין לפלטפורמת ה-MQB ולבצע מתיחת פנים קלה לדור הנוכחי של הסופרמיני, בסקודה בחרו בגישה שונה. הם השתמשו במרכיבים מהפאביה היוצאת, הרומסטר והפולקסווגן פולו כדי לפתח מכונית חדשה. השינוי החיצוני הבולט היה הגדלת הרוחב, והקטנת הגובה.
 
סקודה פאביה/ מתוך המבחן ההשוואתי לארבע הסופרמיני
צילום: תומר פדר 
 
לסקודה פאביה קווים חדים, מכסה מנוע מפוסל וחזית שמשלבת בין תחושה מכובדת לצעירה. זה נראה טוב, בייחוד ברמת הגימור הגבוהה, שמציעה שילוב צבעים שונים לגג, לחישוקים ולמראות (במקרה זה שחור וכחול). לרכב המבחן, שהגיע ברמת האבזור הגבוהה, סביבת נהג גרמנית למדי עם הנדסת אנוש טובה ומראה מכובד ועכשווי. אבל הפלסטיק הקשיח לא מחמיא ומגיע גם לדיפון. מה שעוזר הוא שילוב גווני כחול בריפוד ולבן בדשבורד.   
 
במרכז סביבת הנהג צג המגע המוכר של המותג, ששולט במערכות ונראה טוב. לסקודה תאורת פנים עשירה (כולל נפרדת ליושבים מאחור), גלגל הגה נאה ומפתח חכם (שבניגוד למאזדה, גם פותח את הרכב). בצד הבטיחותי יש מערכת בלימה אוטונומית והתרעה על אי שמירת מרחק.
 
סקודה פאביה/ מתוך המבחן ההשוואתי לארבע הסופרמיני
צילום: תומר פדר 
 
לרוב הבוחנים מושב הנהג בסקודה היה הנוח ביותר, כולל תנוחת הנהיגה. מאחור תנוחה הישיבה זקופה יחסית, וטוב שכך – כי מרווח הברכיים הוא הקטן ביותר כאן, ובפער משמעותי, ולא מאפשר פרישת רגליים קדימה. מצד שני המרחב לראש טוב והכניסה נוחה , כמו ביונדאי i20, בזכות מפתח דלת רחב. לתא המטען מבנה שימושי ונוח, כולל מתלי שקיות נוחים וטבעות קשירה ממתכת.
מנוע ה-1.2 טורבו והתיבה הדו-מצמדית, למרות השתהות בזינוק, מנפקים את הביצועים הטובים ביותר במבחן. במקביל, היא גם חסכונית מאוד – 20 ק"מ לליטר בשיוט, ו-15.5 ק"מ לליטר בכלל המבחן.
 
מבחינת נוחות, הסקודה פאביה דורגה שלישית בעיר, בפער קטן מהפיג'ו 208, אך במקום האחרון מחוץ לעיר בגלל התמודדות לא מוצלחת עם שיבושים קטנים. כיאה לבת לקבוצת פולקסווגן, וגם בזכות הצמיגים הרחבים ביותר כאן, היא מציגה אחיזה טובה והתנהגות צפויה, ויכולה לצלוח כביש מפותל בקצב גבוה – גם בעליה. אבל רק על אספלט איכותי – כאשר הכביש לא מפולס כראוי, היא זזה יותר מדי על המתלים, באופן שפוגע בתחושת הביטחון של הנהג.
 
סקודה פאביה/ מתוך המבחן ההשוואתי לארבע הסופרמיני
צילום: תומר פדר